• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leer schoonmaken, wat heb ik nodig?

martijn_vt

Detailing rookie
9 mrt 2016
12
15
Ik heb witte leren bekleding, deze is wat vies geworden je ziet wat donkere zwarte vlekken (die zie je trouwens niet op de foto). De passagierstoel heeft lichte slijtage plek, door het instappen. Ik wil het leer reinigen en weer voeden. Iemand tips hoe ik dit kan doen en welke spullen hier voor moet kopen?
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    61,4 KB · Weergaven: 1.586
  • image.jpeg
    image.jpeg
    51,3 KB · Weergaven: 1.161
De leathertech set van mothers zie ik de laatste tijd veel voorbij komen.

Gebruik anders ook even de zoekfunctie, hier zijn veel vragen over geweest de laatste dagen. Succes! :yum
 
De combi gliptone cleaner + gliptone conditioner werkt voor mij prima. De geur moet je wel aanspreken. De gliptone gebruik ik een paar keer per jaar. Tussentijds gebruik ik de Dr Leather advanced formula leather cleaning wipes. Deze doekjes werken echt super!
18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635586452020000000.gif
 
Jep, ook hier een tevreden gebruiken van de Mothers producten (Foaming Cleaner + Conditioner)

De set bevat naast bovenstaande producten een paardenhaar borstel en MF-doeken. Prima set!


Greetz
 
Ah niet goed gekeken :confounded: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Care_Kit_102507 Alleen helaas niet meer op voorraad denk dan dat het dit wordt:

Cleaner: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Leather_Cleaner_355ml_06412_100213
Conditioner: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Leather_Conditioner_355ml_06312_100212

Borstel:
https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Interieur_borstel_Paardenhaar_85_590_101232
 
Ow, hier zag ik laatst wat over in het Niet op Voorraad-topic. Zal eens kijken wat er precies gezegd werd.

Edit: https://forum.Carclean.com/threads/producten-niet-in-voorraad.10752/page-22


Ik heb op de Mothers website gekeken wat het verschil is tussen de Leather Cleaner en Leather Wash (die in de set zit)

Leather Cleaner
Leather Wash
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: martijn_vt
Misschien een stom vraagje, maar is een verdunde APC in principe niet genoeg als schoonmaken? Alsin.. scheelt weer iets extra kopen als een ander product hetzelfde doet. PB's APC heb ik al liggen namelijk, maar een conditioner niet.
 
In APC zitten zouten om te schoonmaken wat kan reageren op je leer omdat dit natuurlijk is. Leer reinigers zijn meestal op basis van azijn.
 
Mothers moet inderdaad goed zijn! Heb de reiniger nog niet gebruikt in mijn auto. Ga ik binnenkort wel eens doen.
Tijd geleden de bekleding ook wel eens gereinigd met APC. Werkt ook prima! Niet te vaak doen natuurlijk....
 
De Dodo Supernatural leer reiniger en conditioner is ook heel fijn. Vind persoonlijk erg mooi dat je leer na behandeling mat blijft. Veel andere producten laten het leer toch wat glimmen.
 
  • Leuk
Reactions: Mr.K.
Ik zal Apc zeker niet aanraden op leder...
Het kan t leer uitdrogen of zelfs verkleuren... en een leathercleaner maakt ook nog eens veel beter schoon!

Hier ook een groot fan van de mothers.
 
Even een oud topic omhoog schoppen.
Een tijdje geleden zat ik even in de mooie Lexus van @Stefan O en was meteen jaloers op zijn lederen stoelen. Dat zat echt geweldig.
Ik heb zelf ook lederen bekleding in mijn bmw, maar ik krijg de voorstoelen niet zo mooi zacht. De achterbank wel. Ik krijg het niet duidelijk op de foto, maar mijn voorstoelen voelen veel stugger aan dan de achterbank. Ik denk zelf dat het aan het reinigen ligt, aangezien bijvoorbeeld de zijkant van de hoofdsteunen zijn zoals ik het wil hebben, maar de rest van de hoofdsteun weer niet.
Het is heel moeilijk uit te leggen, maar er zit een soort structuur in mijn leer.
Voorstoel:
D8E59420-89E9-4FDA-8E4C-406E7C062405_zpsrowhqjjl.png
En de achterbank:
E426560D-50EF-4598-A826-8E5FD32C09DA_zpsm8i0h14b.png
Als ik zachtjes met mijn nagel over de achterbank ga hoor je niets, en bij mijn voorstoelen hoor je ggggggt.
Snappen jullie? Haha.
Moet ik het dus zoeken in een betere reiniger of conditioner? Beide zijn bijna op, dus zal sowieso van beide nieuw bestellen.
Ik gebruik sonax reiniger uit een leer onderhoudsset. En gliptone conditioner.
Toen ik het leer een half jaar geleden voor het eerst reinigde was het overigens ERG vies. Kwam echt heel veel viezigheid vanaf, maar nu blijft mijn witte doek nagenoeg wit, dus haal er naar mijn idee weinig vuil meer vanaf.
Alvast bedankt voor jullie tips!
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
Op de foto's afgaande lijkt het op 2 soorten leer. Misschien dat de voorstoel stugger leer is dan de achterbank. In mijn optiek is de voorstoel mooier/beter dan de achterbank gezien de structuur. Zelf heb ik wel erg goede ervaringen met SN Leather Cleaner en SN Leather Sealant.
 
+1 voor Arie.

Ik eb zelfs lederen stoelen behandeld waarbij ze zó vol zitten met vervuiling, dat de stoel gladder aanvoelt. :p Na schoonmaken zie je dan weer het échte leer en zijn structuur.
 
Ik herken dit wel een beetje van de A6 van mijn vader. Met name de bestuurdersstoel was veel 'stugger' en grover dan de rest. Schoonmaken met de cleaner van Mothers hielp, maar ik was nog steeds niet helemaal tevreden, want het was nog steeds een beetje glimmend. Daarna heb ik de interior cleaner van Nanolex gebruikt en dat haalde nóg meer vuil naar boven, en toen was de stoel ook een stuk matter en stroever. Ik vind de cleaner van Mothers nog steeds heel goed, maar voor echt vieze stoelen pak ik voortaan gelijk de Interior cleaner van Nanolex.
 
  • Leuk
Reactions: Stippie en mdlange
Dankje @Jansen ik vermoed ook dat ik een sterkere reiniger nodig heb. Dus dan die nanolex er ook maar even bij bestellen.
@Stefan O klopt, jouw leer is sowieso veel zachter, maar mijn achterbank voelt al veel prettiger aan dan mijn voorstoelen, dus zo wil ik het hele interieur graag hebben.