• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

leer van zowel stoelen als stuur herstellen.

kelvin1990

Detailing chief
6 jun 2011
274
85
Ondanks alle topics zie ik even door de bomen het bos niet meer:

Mijn bmw 330 heeft lederen bekleding die in redelijk nette staat is alleen kan het wel een opfris beurt gebruiken. Als ik een de cleaner en conditioner van gliptone koop kom ik aardig uit de voeten. Zit alleen toch met wat punten:

- moet ik de cleaner verdunnen of direct opbrengen?
- zie sommige het met een borsteltje inwerken en andere met een microfiber doek. Voor een iets meer schurende werking lijkt mij met een borstel het handigste.

Alleen hebben het stuur en de versnellingspook ook wat slijtage schade. Nu zie ik setjes van colourlock wat goed lijkt te werken maar kan ik dat ook behalen met gliptone? Dat is ze eerst opschuur met zo'n melaminesponsje en daarna de cleaner en conditioner toevoeg? Want het lijkt mij dat voor de melaminespons en cleaner dat ik ook niet nogeens met apc aan de slag hoef..

Verlos me mensen;)
 
De verschillen met een zachte borstel of MF doek te werk gaan is naarmate de vervuiling van het leer. Ik heb het altijd onverdund gebruikt.

Gliptone kleurt het leer niet en dat doen de Leder fresh setjes van Colourlock wel. Dus dit zijn twee totaal verschillende producten.

Gliptone is een reiniger/conditioner en Colourlock Lederfresh (neem trouwens aan dat je dat bedoelt) kleurt het leder.

Ik heb mijn stuur nu ongeveer twee jaar geleden behandelt met leder fresh en ziet er nog steeds super uit.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Gaat het ook als je de cleaner niet verdund redelijk schuimen?

Vermoed dat als ik de gliptone set gebruik op mijn lederen pook dat het ook al een heel eind helpt. Het frist er in ieder geval van op.
 
Gliptone cleaner is inderdaad gel achtig, en gaat bij inborstelen een klein beetje schuimen. Ik verwacht alleen niet dat je hier genoeg reinigingskracht mee krijg, de gliptone set is prima als onderhoud maar in mijn ervaring zijn op zaken als sturen sterkere middelen nodig, zoals de lederreiniger van Gyeon of Swissvax.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@Tomas - Ooh, ik gebruik de Leathertech Kit (Mothers) met plezier, maar wilde misschien de Gliptone gaan proberen omdat ik zo veel over hoor. Maar dit is meer voor onderhoud en niet om eens flink aan te pakken? Er zijn 2 verschillende reinigers, zwaar en licht, maar dit werkt dus niet zo denderend?



Greetz
 
Het werkt wel maar in mijn ogen zijn er betere alternatieven. Nu zal je dit bij lichte tot medium vervuiling natuurlijk niet merken, maar op de echt zwaar mishandelde crème lederen interieuren merk ik het wel. Hoezo zou je willen switchen naar een ander merk? Die mothers kit vind ik ook goed werken. Een grote voordeel van de kit van Gliptone vind ik dat de conditioner wel een heerlijke ledergeur achterlaat.
 
Wat ik zo kan ontdekken op mijn leer is dat het geen grov vervuiling is, wat hoofdvet op de hoofdsteunen en wat aangekoekt vuil in de hoeken van de zetels. Alleen mijn acrmsteun achter is er slecht aan toe maar daar zit ook echt een scheur in.

Is het een optie om de cleaner wat te verdunnen? Of het borsteltje of de doek vochtig te maken waardoor het iets meer schuimt?
 
Je zou de borstel ietwat vochtig kunnen maken. Ik zou het product niet verdunnen, gezien de reinigende werking dan verslechterd. Probeer het eerst eens gewoon uit zonder iets te verdunnen of de borstel vochtig te maken.

De doek waarmee ik de gliptone afneem maak ik trouwens altijd vochtig, dan neemt het wat beter vervuiling/residu op.
 
Hoezo zou je willen switchen naar een ander merk? Die mothers kit vind ik ook goed werken.
Nou, wilde niet switchen, maar wilde toch wel een keer wat nieuws proberen.

Ik merk dat de spullen die ik nu allemaal gebruik toch allemaal goed hun ding doen. Van APC en dressings tot polishes en lederkits. Vooraf verdiepen resulteerde in meteen goede spullen in huis, maar verder weinig verschillende dingen kunnen proberen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Ik denk dat ik zo'n gliptone set maar een keer aanschaf en rustig mee aan de slag ga. Dat en een borstel en wat doeken voor het leer en wat apc en natural look voor kunststof en dan kom ik een heel eind denk ik.

Heb jij een extractor Tomas?
 
Ik gebruik zelf wel de gliptone cleaner en conditioner naar volle tevredenheid. Volgende bestelling koop ik de gentle cleaner spray er ook bij.
Beide producten geven een lekkere leer geur.
Moet je natuurlijk van houden, maar ik hou er dus ook echt van.
De cleaner is nogal dik en schuimt niet echt.
Op de beschrijving van de cleaner staat dat je het zachtjes moet inwerken met een zachte borstel, daarna afnemen met vochtige doek.
Dit werkt dus net iets anders dan de foam cleaners die ik gewend was, die zorgen al voor genoeg vocht, en nam ik af met een droge doek.
 
Mag ik er nog een merk bij gooien? Ik gebruik in mijn beide BMW's de set van Autoglym. De Leather Cleaner werk ik in met een kwast, schuimt lekker en weekt vervuiling lekker los. De Leather Care balm verwerkt makkelijk en laat een satijnglans achter. Ben er zeer tevreden over, maar nu moet ik ook bekennen dat het materiaal bij mij niet de kans krijgt echt vuil te worden, maar zaken als stuur en pookhoes heb ik de eerste keer wel meerdere malen gereinigd. Ik zag weinig verschil tussen de werking in bijvoorbeeld APC en de Leather Cleaner in de geperforeerd leren bekleding van het stuur. Voor de geur hoef je deze beide producten niet aan te schaffen, die is zeur neutraal, of hooguit een beetje 'leer' achtig ;)
 
Autoglym worden op youtube op redelijk goede recensies over gegeven, Gliptone heeft nu een set met een cleaner erbij en dat is geloof ik om het om de zoveel tijd even 'op te frissen'. Ik wil vooral dat het leer weer wat stroever wordt en minder glanst ten opzichte van nu. Een lichte leergeur zou ik nog geeneens zo verkeerd vinden, dan overheerst de naturel look ook niet zo;)

Ik weet niet wat ze er nu hebben opgesmeerd maar ik glijd alle kanten op in de stoelen haha. Trouwens dat inwerken met een kwast is ook wel een goede.. Kom je lekker in alle hoeken en kiertjes en als je het daarna met een vochtige microvezel doek afneemt is al het residu opgenomen.

Mocht ik hier een kwast voor aanschaffen volstaat de valet pro of dodo juice kwast toch ook wel? Ook al zijn ze normaal voor velgen etc?

Twijfel twijfel;)
 
Nou de kogel is door de kerk, ik ben gegaan voor de mothers leather kit, Lees daar wel positieve dingen over, meteen een interieurkwast erbij voor de moeilijke plekjes en 2 grote wasemmers incl gritguard en dan kan ik even vooruit!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ik denk dat ik zo'n gliptone set maar een keer aanschaf en rustig mee aan de slag ga. Dat en een borstel en wat doeken voor het leer en wat apc en natural look voor kunststof en dan kom ik een heel eind denk ik.

Heb jij een extractor Tomas?

Ja ik heb een George.
 
Top, dan maken we binnen een x tijd even een afspraak om het tapijt en de kofferbak van mijn bimmer te reinigen. Zitten wat vieze vlekken en aangekoekt vuil in. Misschien een polijstbeurtje voor de bimmer;)
 
  • Leuk
Reactions: Tomas