• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LeJann hier. *zwaait*

LeJann

Detailing rookie
19 jul 2017
8
15
Hallo allemaal! Ik ben LeJann en heb ooit eens een keer in mijn 'carrière/loopbaan' mogen werken bij een carcleaner. Daar heb ik eigenlijk voornamelijk interieurreiniging gedaan en het wassen, kleien en waxen van nieuwe dealerauto's. De polijster had dacht ik een beetje een beperking en was er stellig op tegen om mij het polijsten te leren. En dat leek me nu net het leukst.. :oops:
Dus, aangezien dit nu al ettelijke jaren geleden is en ik het nog steeds wil leren (en doen) heb ik besloten dat ik een polijstworkshop ga volgen van een paar uur en me dan een DAP500 V3 aanschaf en dan zelf aan de bak ga!

Ondertussen al flink ingelezen hier op het forum. Om de enkele maanden kwam ik hier sowieso altijd even stiekem gluren, maar nu de plannen er zijn word het toch tijd om me voor te stellen.
Dus.

Hoi!
 
Welkom hier! Indien je de correcte stappen volgt; zou ik zeggen, gewoon de DAP in je handen pakken en doen! Zo heb ik het ook gedaan... natuurlijk is een workshop nooit een slecht idee!
 
  • Leuk
Reactions: LeJann
Welkom op het forum LeJann, aparte naam ook.

De eerste keer is altijd spannend, achteraf stelt het weinig voor. Wat voor een auto heb je? Heb je ook foto's?
Mijn echte naam is Janneau, Jay voor de mensen die me al wat beter kennen. Ik heb een oude Mercedes A klasse met heel wat mooie oefenplekjes. Als ik eraan begin zal ik wel wat foto's uploaden. Mijn broertje heeft een aantal leuke BMW's waar ik me ook graag op los wil laten. First things first!
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Welkom hier! Indien je de correcte stappen volgt; zou ik zeggen, gewoon de DAP in je handen pakken en doen! Zo heb ik het ook gedaan... natuurlijk is een workshop nooit een slecht idee!
Die gedachte spookt ook nog, heb ik de helft van de dapnmee betaald en dan begint het geld uitgeven eigenlijk pas haha
 
Welkom Janneau, wees niet bang voor de DAP wees niet bang, wees niet bang. Sorry heb allemaal kinderliedjes in mijn hoofd. Om met een DAP een beetje te polijsten is een cursus geen must, gewoon lekker rustig beginnen. Eerste keer een auto ermee waxen, gevoel krijgen. 2e keer een finishing polish en daarna er vol mee aam de slag. Tip, zou wel de 900v3 aanschaffen. De 500 is nogal licht van kracht, mist de ergonomie en is minder makkelijk te bedienen als de 900v3
 
  • Leuk
Reactions: LeJann
Welkom Jay, ik zou ook voor de 900 v3 gaan. Veel youtube kijken en gewoon proberen.
Succes

Excuus, Janneau.
Ik zag Jay staan, zo heet mijn zoon ook, macht der gewoonte.
Welkom
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LeJann
Welkom op het Forum! :)

Tja, ik wilde tijdens mijn werk bij poetsbedrijven ook altijd polijsten, maar dat lieten ze altijd over aan dezelfde collega's. LOGISCH, want alle poetsbedrijven werken met roterende machines en daar kan je de boel goed mee verpesten als je niet de skills hebt. :)

Een DAP (excentrische machine) kan je na 5 minuten met 2 vingers in je neus al beheersen. :)

BMW en Mercedes zullen harde lak hebben, ga dus minimaal voor een DAP900. ;)


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: LeJann en Cordoba
Welkom hier!

Ik zou lekker dat geld van de workshop in een betere machine stoppen. De DAP900 v3. Als je dan even wat energie steekt in het uitpluizen van de topics op dit forum, komt het helemaal goed. Zo ben ik laatst ook ontmaagd, gewoon die machine kopen en alle theorie van hier in de praktijk brengen. Voorzichtig beginnen met een lichte combo. Vond het heus wel even spannend hoor, maar werd door de mensen hier op het forum prima gerust gesteld! o_O
 
  • Leuk
Reactions: LeJann
Welkom Janneau, wat ik je in elk geval aanraad, is om naar de Summer Detail Day te komen, waarschijnlijk zijn er ook wel mogelijkheden om zelf een machine vast te houden bij één van de demo-stands.

Welkom Janneau, wees niet bang voor de DAP wees niet bang, wees niet bang. Sorry heb allemaal kinderliedjes in mijn hoofd. .....
En dan de startpost van dit topic:

.... De polijster had dacht ik een beetje een beperking en was er stellig op tegen om mij het polijsten te leren. En dat leek me nu net het leukst..

Ik durf het bijna niet te vragen...
maar jullie zijn toch niet toevallig oud-collega's? :joy:
 
Laatst bewerkt:
Thanks guys! Ik neem de tips ten harte en ga voor de dap900. Zonder workshop. Nu nog even verder inlezen hierzo! Ik heb dus nodig, een dap, detailing polish en finishing polish. Maar ook shampoo, foam en een hogedrukreiniger.. En klei eigenlijk ook.. Of loop ik te hard van stapel?