• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leon lekker gepoetst

FRfreak

Detailing addict
25 mei 2008
426
68
62
Dit weekend lekker aan de slag geweest met m'n Leon. Zaterdagavond gestart. Begonnen met schoonmaken van de deurstijlen en onderzijde portieren met PB APC (1:4) en een kwast. Vervolgens de velgen onder handen genomen met de EZ-brush. Daarna gefoamed en gewassen met NXT-shampoo. Na het drogen binnen gezet en gekleid.
Zondag gestart met de DAP met een witte pad met SSR 2.5 en nabehandeld met SSR 1. Wat ruikt dat spul toch lekker.:love Voor het voeden van de lak de Meguiars polish step 2 gebruikt. Tenslotte gewaxed met M16. De randjes nagelopen met PB Quick detailer +. Voor het uitwrijven van de diverse producten de Dickie Dick doeken gebruikt.
Na de lak moesten natuurlijk ook de ruiten en de trims er aan geloven. De ruiten schoongemaakt met roze Dasty en de trims met PB Trimrestorer. Na het optrekken van de kaumgomballenlucht had nu de geur van cocos de overhand.
Aangezien foto's altijd op prijs worden gesteld.

Eerst maar de voorfoto's inclusief Sahara-zand.
1.webp

3.webp

2.webp

Blijft een fijne borstel voor tussen de spaken.
4.webp

De foam aan het "werk".
5.webp

En het eindresultaat:
6.webp

7.webp

Helaas liet de zon het tijdens de fotosessie afweten.:|
8.webp

9.webp

Mooi resultaat.
Ben nu zelf ook met m'n leon bezig met de DAP.
Zelfde kleur ook.
Kon vanavond alleen nog niet de juiste combi vinden. Morgenvroeg maar eens kijken wat het beste werkt.

Leonneke zei:
????? ????? Ik kan me hier niks van herinneren ????? ?????

Leon

Heb ook niets gemerkt .............

Heb echt geen heerlijk verwenarragement gehad hoor.........

Beetje jammer weer zo......}:)w ]-0 }:)w

Maar in ieder geval, je AUTO is wel weer netjes schoon geworden!

@ Guard, Dat is de EZ Brush. In de shop van Carclean heeft hij als merk Carclean.

Is nu ook een andere variant, rode haren. Deze heeft een dikkere steel en zal minder snel breken. (de EZ houd het zelf ook lang uit hoor! )

@Paultjuh Ik heb het meeste gedaan met de witte Lake Country met SSR 2.5.
Dit op advies van Dennis. Swirls zijn er aardig uit gegaan.

@Guard Leon1987 was me net voor, maar het is een prima borstel. Niet te veel kracht op zetten en vooral de borstel het werk laten doen.

@Leon1987 Wat ben jij vroeg op zeg op zaterdag. En niets gemerkt? Ik detail ook altijd met zachte doeken:-b

FRfreak zei:
@Paultjuh Ik heb het meeste gedaan met de witte Lake Country met SSR 2.5.
Dit op advies van Dennis. Swirls zijn er aardig uit gegaan.

@Guard Leon1987 was me net voor, maar het is een prima borstel. Niet te veel kracht op zetten en vooral de borstel het werk laten doen.

@Leon1987 Wat ben jij vroeg op zeg op zaterdag. En niets gemerkt? Ik detail ook altijd met zachte doeken:-b

Ja,

Heb me zaterdag EN zondag besteed aan het detaieln van een beest van een auto. Een '70 er Dodge Charger......

Foto's, inclusief heerlijk burn en gum filmpje komen snel!

Een Dodge? Dan zijn 6.5 inch pads nog aan de kleine kant.:lol
Ben benieuwd naar de foto's.