• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leuk blauw flesje shampoo

GothamsPrincess

Detailing trainee
26 jul 2024
18
35
Gisteren gebeld door m’n ouders, ik ben tegenwoordig de “kan jij dit niet even polijsten”-hulplijn haha

De buren hebben een niet nader te noemen blauw flesje shampoo van de Gamma op hun auto gebruikt. Dikke vette laag op de kunststof onderdelen geven zij aan, maar vermoedelijk is dit op de complete auto het geval. Ze vragen wat ze moeten doen, dus ik antwoord natuurlijk “Goede shampoo kopen” met een knipoog, maar mijn ervaring reikt helaas nog wat minder ver, en aangezien ik over kunststof op mijn eigen auto zelf ook nog wat vragen heb, luidt de vraag nu dus wat kunnen de buren doen om de (kunststof?) delen weer een beetje degelijk te krijgen? Zou verder niet teveel op de staat van de auto letten hoor :(

1755787420671.webp
1755787436989.webp

Ik geloof best dat die blauwe flesjes geen beste inhoud hebben, maar dit is wel wat meer schade dan van "alleen gewassen"
Dat ga je alleen met polijsten wegkrijgen en ik vrees dat je daar een machine bij nodig hebt.

Het lijkt wel alsof er eerst een schuurspons is gebruikt om het vette spul weg te krijgen.
Polijsten is de oplossing. Erger kan je het niet maken.
Waarschijnlijk komt daarna de vraag of je de hele auto niet wil doen

Om kunststof delen op te frissen kun je APC gebruiken en daarna de delen behandelen met een kunststof dressing (Nanolex tire&rubber) bevalt mij goed.
Deze behandeling aantal keer herhalen en daarna is het een kwestie van bijhouden