• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus CT200H interieur

StefanK

Detailing rookie
9 jul 2017
4
2
32
Hoi Carcleaners :)

Sinds kort heb ik een Lexus CT200H en sindsdien hoort fatsoenlijk onderhoud er ook bij o_O
Ik heb de versie met alcantara stoelen en verder het "standaard" interieur (2014 model).
Zoals jullie op onderstaande afbeelding kunnen zien bevat het interieur dus ook op verschillende plekken leder.
2012-lexus-ct-200h-interior-2jpg.jpg


Omdat ik nog niet zo heel veel ervaring heb vraag ik me af hoe ik dit het beste kan onderhouden zowel de lederen als niet lederen delen. Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken :)
 
De zoekfunctie is je grootste vriend! :)

"Leder behandelen"
"Alcantara behandelen"

De rest kan je met een Interior Cleaner doen of een veelzijdigere APC+D. Vervolgens na het reinigen ook weer voeden c.q. beschermen.




Greeeetz
 
De zoekfunctie is je grootste vriend! :)

"Leder behandelen"
"Alcantara behandelen"

De rest kan je met een Interior Cleaner doen of een veelzijdigere APC+D. Vervolgens na het reinigen ook weer voeden c.q. beschermen.




Greeeetz
Apc zie ik nu verschillende keren voorbij komen maar wat betekent het eigenlijk:joy:
 
Apc zie ik nu verschillende keren voorbij komen maar wat betekent het eigenlijk:joy:

APC = All Purpose Cleaner. (Allesreiniger, maar niet zoals de bekende die je in huis gebruikt :p )

Een APC-variant die ik zelf erg fijn vind is de "APC+D" van Poorboys World. De "+D" betekent "+Degreaser" en dus heb je een allesreiniger met ontvetter erbij. Deze variant reinig dus als een malle en is iets sterker geconcentreerd als gemiddeld.

Een litertje van dit spul kan je verdunnen tot zelfs 1:20 en dan werkt het nog goed. ;)
 
Heb je niet de gewone stoffen bekleding, zover als ik weet is dit namelijk geen alcantara. Volgens mij is de ct namelijk alleen leverbaar met stoffen bekleding, en leder op de f-sport en luxury line
 
Leder kun je weinig verkeerd aan doen. Leer reiniger erover en daarna een conditioner (vind persoonlijk Dodo Juice Supernatural Leather producten geweldig, maken het leer mooi mat).
Alcantara is een beetje een vak apart en durf ik je niet echt tips over te geven.