• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus IS250

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Gisteren stond er een Lexus IS250 op het programma.

Ik ben als volgt te werk gegaan:
- Wielkuipen schoongemaakt met een borstel en tandenborstel voor de kleine hoekjes
- Motorruimte schoongemaakt met een beetje dreft
- Velgen gereinigd met MQ wheel bright
- Uitlaatstukken gereinigd met MQ wheel bright
- Autogewassen met Zymol schampoo en de MQ washmitt
- Auto geheel gekleid met pb klei en pb spray and wipe (1:1 verdund)
- Kofferdeksel, dak en motorkap met ScratchX2.0
- Gehele auto met pb professional polish
- Motorkap met pb bh (vorige keer niet zo te spreken nu weer geen zichtbaar resultaat)
- Auto geheel in de dodo juice purple haze wax gezet

De voor en na foto's

Wielkuipen voor en na:
Wielkuip-1-voor.webp

Wielkuip-1-na.webp

Wielkuip-2-voor.webp

Wielkuip-2-na.webp

Velgen voor en na:
Velg-voor.webp

Velg-na.webp

Uitlaat voor en na:
Uitlaat-1-voor.webp

Uitlaat-1-na.webp

Motorruimte voor en na:
Motor-voor.webp

Motor-na.webp

Motorkap-voor.webp

Motorkap-na.webp

Compleet-na.webp

Auto compleet voor:
Voorkant-1-voor.webp

Voorkant-2-voor.webp

Achterzijde-1-voor.webp

Achterzijde-2-voor.webp

Auto compleet na:
Voorkant-1-na.webp

Voorkant-2-na.webp

Voorkant-5-na.webp

Achterzijde-2-na.webp

Achterzijde-3-na.webp

Klaar.webp

De auto is destijds bij aflevering erg slecht gepoetst en hier en daar zijn nog steeds hologrammen te zien als het licht er in een bepaalde hoek opvalt. Ook moet de auto een keer grondig gepolijst worden er zitten her en der vrij veel oppervlakte klasjes en swirls. Jammere is dat ik zelf nog geen DAP of enig polijstmiddel heb.

Voorbeeld foto:
Swirl-1.webp

Bedankt voor het kijken!

Die voorbumper was echt een hel... zoveel vliegjes! Het waren restanten van meer dan een maand. Er zitten dus ook veel ingebrande vliegjes op die je alleen vanuit een bepaalde hoek kunt zien. Deze kan ik alleen nog maar verwijderen door het te polijsten denk ik. Maar goed uiteindelijk toch best een net resultaat behaald.

Dat heb ik ook gedaan, maar toch bleven er vliegresten zitten. Heb de bumper alsvolgt behandeld:
1. Eerst wassen
2. Kleien
3. PB PP
4. ScratchX 2.0
5. Nogmaals PB PP

proficiat, erg mooi resultaat...ik zag pas later in het bericht dat je dit met de hand deed....erg knap van je :-)^

Nee nog niet, volgende week bestel ik weer een reeks nieuwe dingen waaronder ook de bug squash. Krijg je hiermee ook echt de ingebrande vliegen eraf?

Zelfs kleien werkt niet meer. Ga binnenkort is met polijst aan de gang kijken of dat wel resultaat heeft. Zal wel handmatig moeten...

Mooie bak hoor. ScratchX2.0 is eigenlijk een polijstmiddel. Is qua cutting te "vergelijken" met bijv. Monello Mezzo. Wat heb je gebruikt om het te verwerken? Ik haal op m'n Toyota lak vaak betere resultaten met een oranje Lake Country handpad, afgewerkt met een witte of zwarte pad.

Goed resultaat. Zeker met de hand. Lijkt me een hele klus geweest te zijn.

Zou nog wel even het kenteken onleesbaar maken. Fijner voor je opdrachtgever.

Knap resultaat, zeker voor "handwerk".

Mooie wagens die Lexussen. Of is het Lexi??

@GMToyota: Ik heb de scratchx aangebracht met een foamapplicator van MQ. Ik had de hele motorkap ook met ScratchX gedaan maar na een lamme arm was er weinig resultaat te zien (praktisch niks eigenlijk). Ga binnenkort eens kijken naar de Monello producten, maar eerst wil ik hier meer over weten en eens meekijken met iemand.

@Aficior: Bedankt voor je reactie. Ben inderdaad een aantal uren bezig geweest en dan baal je zo vreselijk als de auto dan in de volle zon staat, best veel swirls en krassen dan. Het is mijn vaders auto dus kenteken was geen probleem ;)

@SLK: Dankje het is Lexi. Lexus valt in de us-groep dus meervoud is i als we vanuit het latijn kijken.

Mogelijk zal de Poorboys Blackhole met een machinale bewerking meer resultaat (glans) bereiken, tenslotte draait een dapje :lol sneller rond dan wij ooit zullen kunnen !
Het produkt wordt op deze wijze beter verwerkt op/in de lak.:cool