• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte swirls na gebruik Meguiar's Water Magnet, doe ik iets fout?

dominod

Detailing rookie
18 sep 2010
19
0
hoi,

Mijn wagen (Honda Accord 2004) een grondige beurt gegeven:
- afgewassen PB
- clayen PB
- Monello Inizio,M en F
- PB Black hole
- PB EX-P
Geen Swirl meer te zien, fantastisch resultaat.

1 week later was ik hem terug af en tijdens het afdrogen met de water magnet zie ik gewoon massa's lichte swirls verschijnen. Op basis van de swirls richting ben ik 100% zeker dat het van het afdrogen is. Ik heb me even gezet om ervan te bekomen. Al mijn werk voor niets :'( . Alhoewel, zonder directe zon is het resultaat nog steeds prachtig.

Op het forum lees ik het bestaan van zeer zachte lakken... Waarschijnlijk ben ik de gelukkige eigenaar van zo'n wagen. Hoe moet je die dan behandelen? Ik las op het forum, nog een Monello F en ze zijn weg. Elke week met een DAP de wagen bewerken? Niet echt handig.

Hoe zorg je in zo'n geval dat je werk niet na 1 week verloren is? Nu bekijk ik het al positief, hoe kan ik deze uitdaging aanpakken? ;-)

Als je een zachte lak zou hebben, zou je dat bij het polijsten het eerste moeten merken.
Niet om je ziek te maken, maar ook een harde lak kan soms eenvoudig lichte krassen geven.
Het een sluit het ander dus niet uit.

Ik zou wel ernstig kritisch de droogdoek nakijken. Volgende keer een andere droogdoek proberen :weetniet

Hans

de water magnet is ook niet echt de "zachtste" droogdoek verkrijgbaar...
zelf heb ik m ook gehad, maar nadat ik wist dat er andere (en GOEKOPERE) alternatieven waren heb ik 2 delirium's aangeschaft :ja

:jippie

hallo, ik rij ook met een accord van 2003 en moet zeggen dat ik ook hetzelfde probleem heb als u,
mijn accord heeft ook een super zachte lak, als je er maar naar kijkt krast hij al.
Heb mij ook de delirium aangeschaft en met resultaat deze doek krast veel minder op zachte lakken als de onze!
anders eens je droogdoek een nachtje laten weken met een scheut micro restorer dan worden je doeken weer superzacht:love

Wellicht kan een iets andere manier van afdrogen nog iets aan je situatie bijdragen?
Deppen ipv wrijven, dus je droogdoek volledig uitvouwen, en de doek gewoon het water laten absorberen.

Anders eens vragen bij of er iemand van het forum uit je omgeving bijv. een Delerium droogdoek heeft om eens te proberen.

dank voor de vele reacties. Het heeft me doen nadenken en ik heb het doek idd eens bekeken.
Eerst en vooral vliegt de tijd en moet ik bekennen dat het doek reeds 3,5 jaar oud is. Verder was ik het regelmatig maar niet na elke beurt aan 30°. Ben naar de winkel gereden om een nieuwe magnet te bekijken en jawel, niet te vergelijken qua zachtheid.

:rules
punt 1: doek waarschijnlijk te oud? Te vervangen door nieuwe (MG of ander merk).
punt 2: wassen na elk gebruik of op zijn minst laten weken in water met een scheut azijn, wat doen jullie?
punt 3: bij volgende aankoop een lichte kleur of een ander merk van wagen aanschaffen

thx

Zoals vermeld heb ik dus heel lichte swirls over de hele wagen. Naar mijn mening betekent dit dan ook dat mijn sealent ook weg is. Je kan toch geen waas van swirls creëren zonder dat de wax of sealent zwaar aangetast is?

Via een ander topic heb ik ontdekt dat QD veel gebruikt wordt en begrijp ik nu ook wat de eigenschappen ervan zijn. Dit was voor mij nog een missing link. Laatst heb ik mijn wagen zoals Eelco al 'deppend' (met een andere doek) en super zacht wrijvend (het doek het werk laten doen) de wagen afgedroogd EN nadien MG QD om de opgedroogde kleine waterresten te verwijderen. Wat een verschil in glans, ongelooflijk! Bedankt!

Een wax/sealant beschermd tegen weersinvloeden, niet tegen krajes/swirls e.d. was dat maar waar! :no

Ik gebruik de water magnet allang niet meer voor de lak. UItsluitend ramen en kunststof trims. De mega mega towel is veel prettiger. Ik had dus hetzelfde probleem en ik weet dat Tom Coronel met die mooie S5 het ook al had geconstateerd.

Ik heb mijn lichte droog swirl probleem opgelost door na het drogen de auto na te lopen met QD+ van poorboy's

Blinkt hij weer als een tiet en zijn de swirls gemaskeerd :party