• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte veeg in de lak met foto

Edwin47

Detailing addict
28 aug 2010
22
60
54
Arnhem
Ik heb een Bmw x1, 4 maand oud en heb links voor op de bumper een soort zwartige veeg zitten die ik met een vezeldoek en 1 druk afwasmiddel/ warm water niet weg krijg

Ik las iets van kleien (nog nooit gedaan) kan iemand mij helpen om aan te geven welk middel ik het beste kan gebruiken zonder de hele auto te moeten doen.

veeg2.jpg
 

Bijlagen

  • veeg2.jpg
    veeg2.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 139
Laatst bewerkt:
Ik kan geen zwarte veeg ontdekken op de foto (zelfs niet als ik 'm vergroot en met leesbril op), mede door de reflectie.
Nu is dat altijd lastig vanaf een foto, in vergelijking tot werkelijkheid. Misschien is er een deskundig forumlid die bij je in de buurt woont en eens een blik wil werpen: waar woon je?
De vraag is: zit het op de lak, of in de lak?
Als het op de lak zit zou je inderdaad plaatselijk kunnen kleien, of een paint cleaner gebruiken. Eventueel teer-verwijderaar.
Zit het in de lak (plaatselijk zeer dunne laklaag gespoten) is het een gevalletje terug naar de dealer (garantie)
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Als je je even voorstelt in het daarvoor bedoelde topic, kan een ander gelijk even zien of hij in de buurt woont.

Beetje Poorboys Professional Polish kan genoeg zijn
Anders Finale polijstmiddel, liefst op een handpad ipv een doek
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw
Had mij al eerder voor gesteld jaren terug echter kon niet meer inloggen met oude account.

Ik heb een nieuwe foto geplaatst nu duidelijk zichtbaar.

Woon in Arnhem
 
Welkom back dan maar, maar alsnog kun je jezelf even voorstellen zodat we meer info krijgen (welke wagen, welke producten in bezit).
Yep, veeg is nu zichtbaar. Maar zoals gezegd: vanaf een foto is het verd*md moeilijk om te beoordelen.
 
@Edwin47 ,om te kleien is dat een optie.
Andere optie zou zijn:
dodo juice supernatural fine clay icm dodo juice born slippy.
Zie ook de opmerkingen van @RedCat met die middelen kun je al een heel eind komen denk ik ook.
 
Ok bedankt Quantoxx

Helaas de klei van Dolce verde niet leverbaar dus de polish dan maar van poorboys

Moet ik bij die polish nog een spons of doek bestellen? overigens iedereen bedankt voor de hulp uiteraard
 
Ik zou inderdaad beginnen met kleien, al eens eerder iemand geholpen die zeer vast zittend rubber op de bumper had zitten, en met kleien weer netjes gekregen.

Edit: als de Monello Dolce verde niet beschikbaar is, is de Mothers set een prima alternatief.
 
Ok bedankt Quantoxx
Helaas de klei van Dolce verde niet leverbaar
Ow donders, dat viel mij net niet op toen ik voor je rondkeek. :D

Moet ik bij die polish nog een spons of doek bestellen?
Ow, ook dit heb ik niet goed gedaan. :D Een witte pad is stevig genoeg om een finishing polish te verwerken en eveneens een paint cleaner. Ik zou simpelweg 2x een witte pad bestellen, voor elke stap 1.


Greeetz
 
Ik had even Mequiars clay gehaald bij Halfords ( ja ik weet het is vloeken in de kerk), maar het is helemaal weg.