• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Liefhebber

Bhamer

Detailing trainee
3 apr 2020
17
35
Hoi allemaal,

Even netjes voorstellen. Ik ben Ben , 32 jaar , werkzaam in de ICT. Druk gezinsleven en een liefhebber van schone en mooie auto's.

Kan uren het forum lezen of informatie over de producten

Zelf rijden we een Opel Astra J sportstourer , hele fijne auto en precies zoals wij hem zouden willen.

Ik heb zelf geen tijd om te polijsten , dat laat ik doen. Wel een enorme liefhebber van wassen en onderhoud.
De auto is recent 3 staps gepolijst en in een 6 maanden coating gezet.

Heb de volgende materialen in huis .

2 emmers met grid
Wash mit van Q²M Smoothie Wash Mitt
Mequire washandschoen voor de onderkant / velgen
Q²M Silk Dryer XL
nanolex Pure Shampoo
nanolex final finish
Wheel Cleaner & Iron Remover

Mequire tyre gell

Bovenstaande producten bevallen mij prima en geven een prachtig resultaat.

Heb alleen wat hulp nodig met de final finish, hoe brengen jullie die aan? Ik heb na het afnemen van de finisch toch wel last van wat kalk streepjes.. spuit ik teveel op de auto?

ik spuit het nu op de doek.. en afnemen met een andere doek, dat gaat een stuk beter en geeft echt wel een super resultaat.

Doe ik iets verkeerd met het erop spuiten? Teveel?

Gr. Ben
 

Bijlagen

  • 20200519_183157.jpg
    20200519_183157.jpg
    361,4 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: PA27506
Final finish is best hufterproef dus ik denk dat je net wat te veel gebruikt ,idd aanbrengen met 1 mf doek en afnemen met mf doek 2. Je bedoelt niet de Sifinish toch want dat spul vind ik ook minder makkelijk verwerken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Final finish is best hufterproef dus ik denk dat je net wat te veel gebruikt ,idd aanbrengen met 1 mf doek en afnemen met mf doek 2. Je bedoelt niet de Sifinish toch want dat spul vind ik ook minder makkelijk verwerken.
Op de auto zelf spuiten of gaat jou voorkeur ook uit naar het eerst aanbrengen op de mf doek? Ik bedoel niet de Sifinish.

Moet wel toegeven.. de gebieden die blijkbaar waren 'vergeten' of niet genoeg af te nemen waren gelukkig na 10 a 15 minuten nog prima weg te halen
 
Op de auto zelf spuiten of gaat jou voorkeur ook uit naar het eerst aanbrengen op de mf doek? Ik bedoel niet de Sifinish.

Moet wel toegeven.. de gebieden die blijkbaar waren 'vergeten' of niet genoeg af te nemen waren gelukkig na 10 a 15 minuten nog prima weg te halen
1 spray op een mf doek om aan te brengen en afnemen met de verse 2e doek
 
  • Leuk
Reactions: Bhamer