• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lijn ruitenwisser blijft zichtbaar op ruit, strepen

Rayne

Detailing rookie
24 jul 2011
8
0
Ik heb 2 vraagjes/problemen ivm het schoonmaken van de ruiten van mijn auto. Na het wassen (DJ BTBM shampoo) en drogen (Delirium), maak ik mijn ruiten altijd nog schoon met Spray & Wipe.
Hiervoor gebruik ik een microvezeldoek van Poorboys en de Mint Merkin om na te vegen. Ik spuit eerst wat S&W op de doek en ga hiermee over de ruiten. Wanneer de zon op de ruiten schijnt, zie ik echter altijd strepen. Betekent dit dat ik te veel S&W gebruik? Of moet ik een andere methode gebruiken om het product aan te brengen? Ik heb gelezen dat veel mensen een pad gebruiken voor het schoonmaken van de ruiten. Zou dit minder strepen achterlaten? Welke pad heb ik hiervoor nodig?

Het 2de probleem is dat ik na het poetsen nog steeds zie waar de ruitenwissers komen. Er blijft een lijn zichtbaar op de ruit. Met welke producten kan ik dit wegkrijgen? Klei, scrub? Welke precies aangezien de meeste klei voor lak bedoeld is.

Ik ben al een tijd bezig met het zoeken naar een oplossing voor deze 2 problemen, maar ik heb nog geen concrete oplossing kunnen vinden op het forum. Hopelijk kunnen jullie me verderhelpen.
 
Die strepen kunnen sporen zijn van de wisserbladen ( te lang met versleten wissers gereden ?)

Een raam kleien is geen probleem.

Wat je kunt proberen is de ruit "polijsten" met een witte pad op de excentrische machine. Ik gebruik hiervoor vaak poorboys ssr1.

Hiermee zul je geen krassen verwijderen want glas is veel te hard maar het maakt je ruit wel heel goed schoon
 
jjonkie zei:
Die strepen kunnen sporen zijn van de wisserbladen ( te lang met versleten wissers gereden ?)
Auto is nog geen jaar oud, dus dat lijkt mij niet de oorzaak. De wisserbladen glijden ook mooi over de ruit (geen geluid oid).

jjonkie zei:
Wat je kunt proberen is de ruit "polijsten" met een witte pad op de excentrische machine. Ik gebruik hiervoor vaak poorboys ssr1.

Hiermee zul je geen krassen verwijderen want glas is veel te hard maar het maakt je ruit wel heel goed schoon
Zo'n toestel heb ik niet. Zou het ook zonder mogelijk zijn?
 
Hier ook soms last van de ruitenwisserstrepen.....hoewel het mijn inziens alle logica tart slaag ik erin dit te verwijderen met azijn. Om de zoveel maanden komt het wel terug.
 
Glass scrub van provision, ik heb nooit ergens last van.
Breng hierna wel altijd een laagje rain clear aan.
 
Bedankt voor de tips, glass scrub heb ik alvast op de verlanglijst gezet. Nog iemand tips ivm het gewoon poetsen van de ruiten met een pad?
 
Ik denk ook dat je met de glasscrub al een heel eind komt.
Ik gebruik altijd een witte handpad om het in te werken