• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijstje gemaakt

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.108
173
46
Oud-Beijerland
IMG_0638.jpg
IMG_0637.jpg
Hey allemaal,
Ben ff bezig geweest om een lijstje te maken met wat ik denk nodig te hebben om dalijk mijn nieuwe auto(Ford Fiesta st line) een full detail te geven.
Spullen zoals doeken washmit heb ik allemaal al
Mochten jullie nog aanvullingen hebben of er zijn producten die jullie beter bevallen hoor ik het graag.
 
Op basis van mijn persoonlijke mening/ervaring:
Verruil Slick&Suds voor Born to be mild
-Verruil de Poorboys polijstmiddelen voor Scholl S20 en als finish S40
-Natty's Liquid Blue vond ikzelf erg tegenvallen ga gewoon voor Collinite 845 .
-Gele pad ga je hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben op de veelal medium tot zachte Ford lak.
-polijsten = 90% van je eindresultaat investeer dus dan ook daarin ipv een fles Blackhole te kopen.
-koop bv groene en witte 4" pads die zijn supermakkelijk op je DAP
-Gyeon Prep=onmisbaar (vind ik)

Heb jij al APC en bv Af Revive voor de trims?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Kijk daar heb ik wat aan bedankt.
Ik heb alleen gehoord dat je als je nog niet zo ervaren ben dat je beter de sholl nog even kan laten staan.
 
Bij Monello heb je in de basis 3 pads en 3 polishes. Hiermee maak je de basis-combinaties Grof-Middel-Fijn. (Mooi overzichtelijk)
Bij Scholl werk je alleen met Grof-Fijn omdat je met de Grof kan doorwerken en met 1 polish in feite Grof+Middel tegelijk doet. Echter is dit niet altijd even verstandig op zachtere lakken, dus moet je met meer beleid en gevoel werken of alsnog een middel-polish erbij nemen.

Mijn voorkeur gaat uit naar Scholl, maar als basis raad ik jou de Monello-reeks aan omdat je hiermee dus de boel overzichtelijk houd.
Dit had Quatoxx tegen mijn gezegd maar als jij zegt dat het geen problemen moet geven kan ik het zeker overwegen om met sholl te beginnen.
Gyeon-prep en apc heb ik nog niet waar gebruik je dat dan precies voor?
 
Ah oke. Dat klinkt logisch, maar Scholl heeft ook polijstmiddelen van grof naar fijner. (S2/3, S20/17, S30/40), dus het is niet zo heel anders. Het is wel zo dat je bij de DAP900 set van Scholl alleen S3 en S30 erbij krijgt, dus als je een niet zo harde lak hebt dan moet je nog los S20 of S17 erbij kopen.

Gyeon Prep gebruik je om na het polijstwerk de lak te inspecteren. Het lost de laatste resten polijstemiddelen op zodat je echt alleen de lak ziet en er geen lakdefecten gemaskeerd worden door resten polijstmiddel.

APC gebruik ik voor de banden, wielkuipen, motorruimte, deursponningen, tankdop, grills, badges, tapijt, bekleding, plastic en nog wat meer dingen. Gewoon veelzijdig schoonmaakmiddel en altijd goed om te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Het stukje wat jij hier citeert, daarin staat niet dat ik dat heb gezegd, Rémon? Je citeert, maar legt woorden in mijn mond.

In het ander topic zijn er meer mensen die de Monello-set aanraden omdat het een goede basis vormt qua pads en polijstmiddelen. Dit is ook waar je om vroeg.
Lees het stuk wat je citeerde nog eens door, zal je zelf begrijpen dat je alle advies in de wind slaat, in feite je vragen opnieuw stelt en dan de antwoorden wél aanneemt.
 
Sorry als je dit zo opvatte het was niet mijn bedoeling.
Maar omdat ik niet zo ervaren ben dacht ik namelijk dat de sholl producten weer waren voor een stapje verder in het detailen.
En ik sla het advies zeker niet in de wind wat ik van jullie krijg ik wil alleen zeker weten dat ik geen verkeerde producten koop waar ik achteraf spijt van krijg.
 
Ah, maar ik ben ook niet diep gekwetst, haha! ;)

Zoals ik al zei, heeft Scholl ook mijn voorkeur. Het is een stukkie duurder, maar ik vind het wat fijner door de persoonlijke voorkeur. :)
De Monello-lijn voldoet ook prima om te polijsten, daar ligt het niet aan. Maar, om op de vraag "welke pakket" terug te komen, zal je naast het pakket ook een medium-polijstmiddel en pad erbij moeten nemen om net zoveel gradaties als Monello te krijgen. (@Jansen gaf dit ook al mooi aan)

Voor een idee van pakket kan je ook een blik werpen in het pakket wat ik heb samengesteld. Staat in de link onder mijn berichten. :)

Dingen als een ontvetter zoals Gyeon - Prep of Nanolex - EX is zeker aangeraden. Daarbij ook een goede APC voor verschillende doeleinden is altijd makkelijk.
Een APC die ik gebruik is de APC+D van Poorboys. Wat sterker geconcentreert als gemiddeld én heeft een ontvettende werking.


Greeetz
 
Ohhhh gelukkig maar ik wil namelijk geen vijanden;)
Een echte DAP heb ik nog niet ik moet het voorlopig met deze AEG doen
20170308_173441.jpg

Maar ik begreep dat je met deze ook aardig polijsten kan
Alvast weer super bedankt en ik ga eens brainstormen met wat voor polijstmiddel ik dalijk de ford eens onderhanden gaat nemen