• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Liquid Elements A1000 V3

Motorsport88

Detailing chief
12 nov 2018
87
75
Beste,


Zijn er mensen die ervaring hebben met dit toestel?
En/Of meer info..
(Liquid Elements A1000)

De Rupes Ibrid nano heb ik ook in het vizier, maar de prijs is gewoon zo gek hoog..
+ ik weet niet of ik deze genoeg gebruik of zal gebruiken.

Dus had graag eventueel een goedkopere versie aangekocht om te zien of deze veel dienst gaat doen, of meer in de kast gaat liggen.


Groetjes!
 
@Motorsport88 , heb je wel eens aan een flex Pxe gedacht (Die heb ik dan) of een excentrische/roterende Proxxon?
Ik heb momenteel een Rupes lhr15 mark 2,
En een Dap Evo 8mm..

De Rupes gebruik ik grotendeels, de DAP gebruik ik voor kleinere stukken..
Daar zit een Dual Action Soft Backing plate - 74mm op.

Dus ik denk dat da de Flex PXE nog net te groot is om in het assortiment te steken, of is het verschil tussen een Flex PXE en bv een Elements of Ibrid niet zo groot?
Ik zoek echt iets om de fijne dingen te polijsten..
Carbonnen zetels, klein interieur lijsten, deurlijsten, al die kleine fijne dingen.
Daar zoek ik een extra toestel voor, daar dat die dap bv toch te lomp is ondanks de kleinere backingplate
Voor bumpers enz is dit al wel ok..
 
De Liquid Elements is niet meer te koop, alle machines werden uit de verkoop gehaald door een proces dat werd aangespannen door het grote Gyeon
Ah dit wist ik niet?
De V3 zie ik idd bijna nergens meer.. de V2 nog wel dacht ik..
Dus soort gelijk, kan je enkel de Peperdure Rupes ik huis halen?
 
Ik heb de LE A1000 gehad, maar voor mijn gevoel gaf deze te weinig correctiekracht.
Deze verkocht en uiteindelijk een Flex PXE gekocht: wereld van verschil.
Zeker roterend geeft de PXE enorm veel correctiekracht. Ook excentrisch voldoet deze ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Het snelwisselsysteem om tussen roterend, 3mm en 12mm excentrisch te wisselen vind ik een verademing t.o.v. de LE A1000.

Bouwkwaliteit is ook niet te vergelijken naar mijn idee: de Flex voelt een stuk degelijker.

Hét nadeel is het prijsverschil. Mocht dit geen issue zijn: zeker de Flex PXE halen!


Geen ervaring met de Rupes Ibrid, dus daar kan ik weinig zinnigs over vermelden.

p.s. het verschil in grootte valt reuze mee:
1621856098720.png

1621856109509.png
 
Ik heb de PXE en ben daar zeer tevreden over, ja kan ook nog andere felcro steunen kopen en daardoor word hij nog veelzijdiger.
Zeker geen spijt van en een stuk goedkoper dan de Rupes.
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88
Ik heb de LE A1000 gehad, maar voor mijn gevoel gaf deze te weinig correctiekracht.
Deze verkocht en uiteindelijk een Flex PXE gekocht: wereld van verschil.
Zeker roterend geeft de PXE enorm veel correctiekracht. Ook excentrisch voldoet deze ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Het snelwisselsysteem om tussen roterend, 3mm en 12mm excentrisch te wisselen vind ik een verademing t.o.v. de LE A1000.

Bouwkwaliteit is ook niet te vergelijken naar mijn idee: de Flex voelt een stuk degelijker.

Hét nadeel is het prijsverschil. Mocht dit geen issue zijn: zeker de Flex PXE halen!


Geen ervaring met de Rupes Ibrid, dus daar kan ik weinig zinnigs over vermelden.

p.s. het verschil in grootte valt reuze mee:
Bekijk bijlage 143109
Bekijk bijlage 143110
Dus dat de PXE net iets dikker is dan de RUPES merk je geen nadeel van?
Of is dat maar een gedacht, het lijkt er zo toch op allensinds.
Prijs is opzich geen probleem, de RUPES vind ik gwn echt te duur..
Moesten er nu totaal geen alternatieven zijn dan is dat zo, maar dat ben ik nu aan het uitzoeken..

Ik zoek eens wat meer op over de PXE, ik weet dat flex ook wel goed gerief zou moeten zijn.
Dus zeker het overwegen waard, thx for the advice!
 
  • Leuk
Reactions: Krullenbol
Ik denk dat de A1000 vrijwel gelijk is aan de Rupes qua formaat, maar ik heb nog geen problemen gehad met bereikbaarheid door de dikte van de PXE.
Via diverse websites zijn verlengasjes en eventueel cones te bestellen, waardoor je ook achter deurklinken etc. kunt geraken.
Heb dit toentertijd in een combi gekocht met een 50mm steunplaat, waardoor het geheel nog veelzijdiger wordt (zoal schaef al aangaf).

Beste optie blijft natuurlijk allebei de machines een keer naast elkaar kunnen leggen om te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Motorsport88
Had het zelf nog niet mee gekregen dat Rupes een rechtzaak tegen LE had aangespannen en gewonnen.

Omdat de LE toch enkele malen voorbij kwam op het forum de volgende afbeelding. Stukje van een concurrent, naam onherkenbaargemaakt conform regels forum. Mocht CC/mod dit als nog tegen de regels vinden, verwijder het complete bericht maar aub.

20210524_153842.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb redelijk wat filmpjes bekeken en heel veel handig tools gezien die op de Flex pxe 80 verkrijgbaar zijn

Dus ik denk dat het de flex gaat worden.
Heeft er mss iemand een goed adres voor accessoires voor de flex pxe?
 
Laatst bewerkt: