• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Liquid Insulator Wax No. 845, Poorboy's World ex-sealant of Nattys Paste Wax?

MDP

Detailing chief
25 jan 2009
197
85
44
Hallo allen,

Ik heb een zilvergrijze MINI gekocht en heb het poetsen weer opgepakt. In mijn winkelmandje heb ik verschillende producten als emmers, droogdoeken, claybar en spray staan alsook White Diamond. Nu is mijn vraag, welke wax jullie mij adviseren om erbij te nemen?


Alvast bedankt!

0df291af-4ab2-4694-a46f-e5ad38f42322.jpg
 
Goedenavond!

Hier groot fan van de 845, smeert lekker, prima looks en standtijd ook top. in deze prijs categorie kan ik mij bijna geen betere voorstellen.

Nattys paste wax wel is gebruikt, smeert ook wel prima(iets minder makkelijk dan de vloeibare 845) , geur goed (beter dan 845 die chemisch ruikt) standtijd en beads mijn inziens wel iets minder dan bij de 845. Maar zeker geen slechte wax imo.

Ex sealant met carnauba niet gehad zelf. Wel de exp en deze kon mij niet zo bekoren, ondanks dat ik vaak wel fan ben van poorboys producten.

Maar waxen zijn uiteraard erg persoonlijk.

Welkom terug in ieder geval!
 
Ik ben ook wel fan van de 845. Een makkelijke to go wax.
PB EX vindt ik zelf minder qua aanbrengen en standtijd.

Wil je net iets beter kijk dan eens naar FussoCoat van Soft99 of de Powelock van Menzerna.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zelf gebruik ik regelmatig 845. Zeer fijne wax en ook veelzijdig. Prima glans en standtijd is heel erg goed.

Mijn favoriete sealant is de turtle wax spray sealant. Betaalbaar en vrij harde/ceramische glans. De standtijd is bijzonder goed en applicatie is makkelijker dan de poorboys sealant.

Menzerna powerlock heb ik ook prima ervaring mee. Maar ik vond de turtlewax mooier tonen qua kleur en diepte op donkere lak (antraciet).
 
Ik kan je ook de ''authentic pure premium carnauba wax'' van Soft99 aanraden, een zeer makkelijke en gebruiksvriendelijke wax, 1 van de makkelijkere die ik ken. Standtijd zal jou niet van de sokken blazen maar overall een leuke en relatief goedkope wax. Fusso coat vind ik minder leuk verwerken al geeft deze wel uitstekende prestaties en standtijd.

Verder kan je met de 845 weinig misdoen en ook een erg makkelijke wax, wel eerst even verwarmen in een warm badje, dit maakt het aanbrengen eens zo makkelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Boszna