• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

logo verwijderen achterklep

sim

Detailing chief
17 feb 2010
111
85
Hallo,

Ik wil.binnenkort mijn s4 logo van mijn kofferbak weghalen.

Hoe kan ik dit het beste doen? Hij is er naderhand opgeplakt dus geen originele logo.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 
Ik denk dat het met dubbelzijdig tape vastgeplakt zit. Als dat zo is dan kan je de boel een beetje verwarmen met een föhn en daarna met een visdraadje achterlangs gaan. Dan kan je hem er zo vanaf halen. De lijmresten kan je wegpeuteren en de laatste beetjes iets als ValetPro Citrus Tar and Glue remover. Misschien dat er dan nog iets zichtbaar is van een afdruk, en dat zou je weg kunnen halen door te polijsten.
 
Bedankt voor je snelle antwoord.
Denk idd ook dat het met tape vastzit.
Ik ga het proberen van het weekend zoals jij het zegt.

Bedankt
 
Ik heb sinds kort ook een nieuwe Audi en ik stoor me ook een beetje aan de logo's. Na het waxen heb ik daar altijd witte randjes die ik heel moeilijk weg krijg :-( Zonder logo's zou me dat een pak ergernissen schelen, maar ik vraag me als ik ze mooi zou kunnen verwijderen zonder polijst spullen?

Ik heb Valet Pro Citrus Tar & Glue remover, visdraad/flosdraad en een haardroger. Zou dit lukken om daarmee alle sporen uit te wissen of moet ik andere spullen in huis halen? De auto is ongeveer 6 maand oud, dus ik hoop dat er geen verkleuring zal zijn.
 
Ik denk dat het ook wel mee zal vallen. En anders even hulp vragen op het forum, misschien woont er wel iemand in de buurt met een polijst machine. Halen ze het zo voor je weg.
 
+1 @tembaco & @Bikkel

Gezien de leeftijd verwacht ik niets bijzonders qua verkleuring. Verwarmen met een föhn, flossen en lijm verwijderen is simpel en doeltreffend. :p

Maar, mocht er dan toch wat krasjes of verkleuring zijn, is even snel een tikkie polijsten wel ideaal. :p
 
Dan hoef je ook niet te flossen, want dan kom je gewoon tegen de pinnen aan. :p Mijn BMW-embleem op de kofferbak zit ook met 2 pinnen vast. Gelukkig maar, want blijkbaar is het leuk om de emblemen van een 20 jaar oude Beamert te stelen en dan plopt hij gewoon los i.p.v. schroefdraaier-schade. :D
 
Maar als je begint te flossen en dan tegen die pinnetjes aankomt dan heb je wel een probleem. BIj een IS250 zitten die pinnetjes ook bij de letters LEXUS en IS250 aan de linker- en rechterkant van het kofferdeksel. Bij de meeste auto's is dat niet het geval. Dat BMW embleem is niet iets wat je wil of echt kan verwijderen omdat er dan zo'n krater achterblijft. (6m20)
 
+1 @tembaco & @Bikkel

Gezien de leeftijd verwacht ik niets bijzonders qua verkleuring. Verwarmen met een föhn, flossen en lijm verwijderen is simpel en doeltreffend. :p

Maar, mocht er dan toch wat krasjes of verkleuring zijn, is even snel een tikkie polijsten wel ideaal. :p

Thanks! Het is eigenlijk een leasebak, dus ik zou willen voorkomen dat ik het probeer en dan de volgende dag met restjes van de lettertjes aan de koffer klep naar het werk moet.

Misschien eerst eens proberen met 1 lettertje. Als dat niet goed lukt, dan is het er gewoon af gevallen bij het poetsen :p
 
Mensen... het is zo makkelijk!

Even föhnen zodat je lijm soepel word, je wipt de type aanduiding er zo af.

Dan met een caramel schijf op een rotary of schroevendraaier. Kost een 10tje ofzo.. er is geen betere manier!

Kleurverschil heb je niet na 6 maanden.
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Ik doe het als volgt:
- visdraad achter het logo doorhalen
- caramelschijf
- polijsten

859825e4-1656-4118-82f8-218332a6fe0a_zpsrvpxuwau.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Netoj
+1 @tembaco & @Bikkel

Gezien de leeftijd verwacht ik niets bijzonders qua verkleuring. Verwarmen met een föhn, flossen en lijm verwijderen is simpel en doeltreffend. :p

Maar, mocht er dan toch wat krasjes of verkleuring zijn, is even snel een tikkie polijsten wel ideaal. :p

Ik heb zaterdagavond nog wat youtube filmpjes zitten kijken en bij de meesten zag je wel nog dat er logo's aanwezig waren na het verwijderen van de lijm. Ik denk dat ik beter maar een polijstmachine zoek of iemand die voor mij kan polijsten nadat de emblemen er af zijn.
Op langere termijn ging ik sowieso een polijstmachine aanschaffen, dus misschien moet ik dit gewoon al wat vroeger doen :p
 
@ AZE :
Ik heb de chroom letters P O R S C H E en het chroom Cayman-logo van de achterklep gehaald.
Dat was een zéér eenvoudig klusje. Wat heet ( NIET-kokend ) water erover, logo wat warm stoken met de haarföhn en dan met een zeer dun visdraadje tussen het logo en de lak een op-en neerwaartse beweging maken. Ik had aan de uiteindes van de visdraad een moer vastgemaakt. Dat werkte makkelijker (beter te hanteren) Alles was op enkele minuten verwijderd. De resterende lijm op de lak verwijderd met HG stickerverwijderaar ( geen negatieve invloed op de lak )
Effen met een klei erover, poliermiddel met mijn DAP900 aangebracht (Scholl S3 op Spiderpad en nadien Scholl S30 op witte Monello-pad) en een laagje wax. Resultaat : weg logo en totaal NIET zichtbaar waar het logo heeft gestaan. De auto is van bouwjaar 10/2014. Dus het logo heeft er ruim 2 jaren opgezeten. Een klusje van korte duur met mooi resultaat. Ik heb de chroom letters vervangen door blinkend zwarte letters.