• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lokale krassen verwijderen

QuoreSportivo

Detailing addict
11 aug 2020
78
50
Goeiedag mede fanaten!

mijn zus haar opel insignia heeft op 1 deur nogal wat krassen, de hond wil wel is wat enthousiast zijn bij het weerzien van mijn zus.
in plaats van gelijk de hele auto te doen, vroeg me zus om even wat lokale plekken te polijsten.

maar wat ik me dan af vraag is; krijg je dan geen verschil in glans waardoor je die plekken heel erg ziet?
of kan ik bijv. dmv mezzo polijsten en daarna de gehele auto even met SRP bijv doen?

alvast bedankt en een prettig poets weekend gewenst!
 
Lastig te beoordelen zonder foto's en ook zeer kleurafhankelijk! Zie hier een voorbeeldje:
20200701_221257.jpg

Links heeft hier één hit correctie gehad, rechts nog ongemoeid en meteen zie je het verschil in kleur. Dan is er nog niet eens de finishing stap gedaan om links nog verder richting hoogglans te trekken!

Ander voorbeeld:

Testspot gaf bij deze auto een medium middel als generale correctiestap, maar op het dak had ik lokaal wat plekken zwaarder aangepakt dan de initiële correctie, ra-ra waar is dat gedaan (ook dit was nog vóór het finishen):
20200913_094418.jpg


Het zou dus zeker een verschil op kunnen leveren, maar het hoeft niet zo zichtbaar te zijn.
 
RoCo,

bedankt, ja dat valt inderdaad wel op haha.

ik heb wel een foto van de insiginia en de defecten (onderstaand)

doe je dan het gehele paneel finishen of de hele auto?
kan bijv. bij een dak voorstellen dat zoiets minder opvalt als dat je 1 deur doet?
 

Bijlagen

  • 20201228_100303884_iOS.jpg
    20201228_100303884_iOS.jpg
    183,7 KB · Weergaven: 62
Probeer simpelweg eens een stukje. ;) Alleen jij staat bovenop de lak en kan het echt goed inschatten.

Enorme verschillen zal je niet krijgen, tenzij het een flink verwaarloosde lak is die erg op gaat knappen. Veelal polijst ik een geheel paneel of sectie wanneer ik lokaal iets gepolijst heb. Mocht er een flink verschil in kleur/glans ontstaan, dan is hier weinig aan te doen; Alles polijsten of middels een wax o.i.d. alles voeden en gelijk proberen te trekken.
 
  • Leuk
Reactions: QuoreSportivo