• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lorenzo: Golf V GTI (binnenkort Golf V GTI EDITION 30)

Lorenzo

Detailing rookie
15 aug 2008
5
0
Na vanmiddag enkele spullen te hebben gekocht bij Tim leek het me leuk om ook op dit forum actief te worden, en hierbij hoort natuurlijk het netjes voorstellen van jezelf.

Ik ben Lorenzo, 23 jaar. Door mn vader heb ik het autovirus sinds ik klein ben flink te pakken. Talloze dealerbezoeken en schoonmaakbeurten van de auto's van mn ouders hebben ervoor gezorgd dat ik een echte ''petrolhead'' ben. Ik ben inmiddels toe aan mijn 4e auto. De eerste was een Civic 1.4IS Silverstone. Helaas bleek deze auto niet wat ik ervan verwacht had, dus heb ik hem verkocht voordat ik mn rijbewijs had, de auto heb ik ongeveer 3-4 Maanden gehad. Toen ik mn rijbewijs heb gehaald toch maar besloten om wat meer van de spaarpot op te maken (en de nodige sponsoring van de ouders voor een eerste auto). Het werd een Audi A3 1.8 20V Ambition in de mooiste kleur die ik tot nu toe heb gehad. Santorinblauw Pareleffect. De auto was van een kennis geweest en ingeruild bij de lokale audi-dealer. Ik wist dus wat ik kocht. Al mn auto's moeten een persoonlijk tintje krijgen, maar wel OEM. Zoals je hier onder kunt zien hoe de auto in het begin was (velgen heb ik eronder laten zetten, originele RS4). Hierna facelift neus, meegespoten delen en jammer genoeg de A8 wielen. In het begin mooi maar na verloop van tijd had iedereen ze.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hier heb ik 2 jaar mee gereden, de auto was op een gegeven moment toe aan wat groot onderhoud en samen met de katalysator die kapot ging heb ik toen besloten om wat nieuws te kopen met garantie. De audi was inmiddels bijna 6 jaar oud en had 95k gelopen. Ik ging in eerste instantie voor een voorraadauto, een zelfde type auto, 2.0FSI A3 Ambition in het donkerblauw. Echter bleek na wat onderzoek en tips van een goede kennis dat een Golf V GTI net zo duur was, maar wel met de 2.0TFSI en wat rijkere basisuitrusting. Hiernaast is het natuurlijk een icoon, De enige echte GTI zeg maar (vind ik dan). De auto bij aankoop.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ook deze auto wilde ik weer perfectioneren, en dus kwamen er 19'' R32 replica's onder samen met een full paintjob voor de kunstof trims.
(verlaging is later gekomen, te zien op een laatste foto met tijdelijke wielen)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hierna kwam een nieuw hersenspinsel tot uitvoering, het laten poedercoaten van de 19''.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Uiteindelijk is de auto nu 3 jaar oud in september en vond ik met de huidige prijzen het erg aantrekkelijk om nog een V GTI te kopen met optiepakketten en kortingen. Heb besloten om voor mijzelf de perfecte GTI te kopen. Een zwarte ED30 met de heerlijke S3 motor, DSG bak en alle opties :grinning:

Golf V GTI Edition 30 5d
Black Magic / Zwarte detroits

Executive plus pakket
Advance pakket
5 deurs met elek ramen achter
35% getint glas achter
Flippers op het stuur
Multimedia-box in armsteun
Asbak en aansteker


Eigenlijk bevalt alles me aan mijn huidige GTI, de wens is altijd al een DSG geweest. Met de Edition 30 heb ik tevens het gevoel dat ik de ultieme GTI heb, Het altijd jarig zijn gevoel :D
De R32 is een droom, maar met de huidige benzineprijzen niet gezellig, ik moet zeggen dat niets tegen het motorgeluid op kan. Maar qua rijden is de GTI minimaal net zoveel fun. Een golf 6 en een scirocco hebben op de shortlist gestaan, maar in de configuratie zoals je hem nu kan krijgen ga je over prijzen praten die niet meer haalbaar zijn. Het plezier dat je van alle opties hebt doet me kiezen voor deze auto in plaats van een minder vol uitgeruste type 6/scirocco. Plus het feit dat ik dan nog minder voor mijn eigen auto terugkrijg.

Ik ben al jaren helemaal gek van DSG, maar heb in het begin me niet genoeg verdiept, met plezier in de handbak GTI gereden, maar een DSG is het toch wel voor mij. In combinatie met de iets dikkere bumpers, bekleding en ED30 accenten vind ik het één van de leukste en mooiste hot hatches op dit moment. Dat er een S3/Cupra motor in zit maakt de keuze alleen nog maar makkelijker natuurlijk.

De aflevering staat week 38 gepland met +6 weken voor de RNS510. Week 44 ga ik hem niet meer afnemen dus wordt het een 2009 auto (leuk, je golf 5 ophalen als de 6 er al is :)P)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
P1020772.jpg



De auto wordt afgeleverd op 18'' hoogglanszwarte detroits, door de zwarte ramen en de velgen wordt het een heel zwart geheel. Echter is ''black on black'' een combinatie die ik zelf erg mooi vind, de GTI oogt lekker agressief en bruut hierdoor, just how i like it B). Voor de zomermaanden heb ik nog een set ''gewone'' detroits.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

In ieder geval ben ik erg benieuwd of het afleveren eerder kan gebeuren dan week 44 (die +6 weken voor de RNS510 moeten ze wel kunnen verkorten hoop ik).
Het zal niet waarschijnlijk zijn, maar met een beetje geluk kan ik er de 28e bij zijn met de Edition. Anders wordt het met de huidige, ook niet vervelend.

Mijn auto heeft door de jaren heen de nodige ''mods'' te verduren gehad :D, en ook deze zal niet geheel standaard blijven. De motor is vanwege de positionering van de Golf GTI onder de S3 geknepen, hij heeft 230 pk, maar de motor is standaard met 265 pk, een chip zorgt ervoor dat je minimaal 310 pk haalt en 400NM, de garantie is dan een discussiepunt. Van der Velden schijnt JD chips te monteren met behoud van garantie, als ik hem heb rijd ik daar maar eens langs.
Hiernaast is het standaard audiosysteem niet veel bijzonders, zeker niet voor mij, ik ben een beetje audiogek en wil dus een beetje kwaliteit aan audio in de wagen hebben, VW levert geen Dynaudio in de golf dus wordt het achteraf ingebouwd, Audiosystem levert kan en klare 3weg sets, schijnt erg goed te klinken. Mocht iemand zelf een golf 5 hebben met betere audio of er ervaring mee hebben, let me know.

Het onderstel is standaard al erg goed, maar niet perfect, de kont slaat net iets te ver door bij verkeersdrempels en oneffenheden. Ook de hoogte van de standaard stand zint me niet zo. Mijn eigen GTI rijd nu op H&R -30 mm verlagingsveren, strak en goede hoogte maar toch voelt het een beetje ''schuddend'' aan, kan het niet helemaal omschrijven, maar ik vind het niet super. Onder de nieuwe komt dan ook misschien een KW Variant 1 Inox line, net zoals bij de audio zoek ik hier ook weer ervaringen van mensen, het mag van mij best iets stugger maar niet teveel, wil wel een beetje comfort behouden. Voor mn verjaardag heeft mn vriendin trouwens het kado al geregeld, de af fabriek getinte ramen gaan maar tot de B stijl, de voorste 2 ruiten worden achteraf heel licht getint om iets meer harmonie te krijgen, nog meer zwart dus :T

Eerste mod ligt al klaar ook al is de auto er nog niet, kon het niet laten om het alvast te bestellen...

cimg3858vi6.th.jpg


Voorlopige wishlist/planning

-R8 oliedop monteren
-Korte ''stubby'' 3cm antenne
-Voorste ruiten tinten
-KW Variant 1/Eibach Pro Street
-JD Chip


Via het audiforum ben ik bij Tim terecht gekomen, en ik heb wat spulletjes gekocht als startpakket.
De Cleaner Wax heb ik nieuw gekocht, maar bleek niet optimaal voor de zwarte lak. Deze ga ik gebruiken
op de auto van mn moeder. (Heeft de lak van de Mc Laren SLR, Silver Arrow) Speciale editie met deze lak.
hele grove korrel in de metallic.

De spulletjes:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Welkom hier! Mooie Golf. Ik vind persoonlijk de 3-deurs met gepoedercoate wielen de mooiste, maar op zwart kan je je als detailer helemaal uitleven. Meer zichtbaar resultaat dan op zilvergrijs.
 
De SL op de foto's is het idd, zijn er 500 van wereldwijd en 5 of 6 in NL.....

De gepoedercoate wielen waren idd erg mooi icm de zilvere lak. Maar deze zwarte wordt hem ook wel hoor :cool:
Ik ben er nog lang niet klaar mee als hij straks op de oprit staat.

Hopelijk heb ik genoeg producten :) , (heb je nooit eigenlijk)

Wassen:
Meguiars Waschmitt (witte)
Meguiars Gold Class shampoo
PoorBoys Waffle Weave drying towel

Cleanen:
PoorBoys Spray and Wipe
PoorBoys Clay

Polish
PoorBoys Professional Polish
PoorBoys Applicator
Lake Country Euro Foam Hand Polish Applicator

Sealant
PoorBoys Sealant with Carnauba
Meguiars pads

Velgen&banden
Carclean Detail Auto Brush
PoorBoys Wheel Sealant
PoorBoys Bold N Bright

Interieur
PoorBoys Leather Stuff

Poetsmiddelen
PoorBoys Applicators
PoorBoys Mega plush groen
PoorBoys Mega Mega plush

Diverse producten overlappen elkaar maar toch wil ik nog enkele producten hebben voor specifieke doeleinden, om alles compleet te maken.
Voor de kunstof trims binnen en buiten wil ik nog iets apart hebben, een extra spray&wipe, extra klei, een andere shampoo proberen etc.
Mochten er nog tips zijn hoor ik ze graag (al heeft Tim me super geholpen en voldoende advies gegeven).
 
Welkom Lorenzo! Leuke volledige introductie, zo zien we ze graag... :cool:

Leuke auto's trouwens; past, present & future! :cool:

Goede keus qua spullen, er gaat geheid meer bijkomen, maar daar kom je vanzelf wel achter! :grinning:
Voordeel: meestal heb je het de volgende dag in huis!

Veel plezier nog hier!
 
Lekkere wagens! Hoewel zoals eerder gezegd ik de zilvere stukken mooier vind dan die zwarte. Begrijp ik het overigens nou goed dat je 2 GTI's hebt over een tijdje??
 
Welkom!

Je hebt een geweldig goeie smaak wat auto's betreft! :)^ :D
Voor wat betreft de onderstel update, misschien is een Maxtrac set voor je. www.maxtrac.nl. Ik weet dat er een aantal GTI rijders dit ook onder hun bolide hebben zitten. Het is een schroefset waarbij je de demping in 5 stappen electronisch aan kunt passen. de 1e 2 standen voor in de stad (zachter dan standaard...) stand 3 standaard zoals de GTI nu is en dan nog 2 standen van hard tot extreem hard.... dat maakt je Golf nog exclusiever! :grinning:
 
Hey welkom, inderdaad goede smaak... wij hebben laatst een 200pk uitvoering van een ABT kuur voorzien. dat was volgens mij 45pk erbij. Heel goed merkbaar.

ABT levert voor jouw uitvoering ook gewoon een 310pk pakket:

http://www.abt-sportsline.de/tuning/shop/VW-Golf-V-GTI-1K-Motortechnik_371_83_4/produkt/ABT-Leistungssteigerung-871/

En het mooie is dat je dan wel je fabrieksgarantie behoud.
Ook zou je naar OCT kunnen kijken, ook dan behoud je de garantie.
http://www.oct-ipro.com/intern/downloads/datenblaetter/vag/vag_2_0_tfsi_230_315_ps_schalter_stufe3_en.pdf

http://www.oct-ipro.com/car-list/automobile_view
 
JD is zondermeer goed, maar bied mij geen fabrieksgarantie behoud.
De auto is hagelnieuw en met een DSG bak neem ik geen risico. Ik ga
het eerst doen met die 230 PK en 300 NM.

Links en rechts eens kijken of we ABT voor leuk geld erop kunnen
krijgen.

De eerste stappen zullen rustig zijn, zwart knipperlichtglaasje, eindstukjes
van de uitlaat misschien zwart coaten. DVD vrijschakelen. Audio een beetje
upgraden. Schroefsetje ergens in 2009

Tevens heb ik nog een set nagenoeg nieuwe originele GTI velgen liggen.
Die verkoop ik of ruil ik in op een ander setje. Iets origineels van VW of audi
in 19''

Ennn natuurlijk mn poetscollectie compleet maken $$)
 
tussensprintjes die je van 80-120 doet of 100-120 etc zijn van belang
Jeroen Dik rijd zelf rond met inmiddels tegen de 500pk.

Wanneer je hem goed laat chippen en het vermogen begrenst in zijn
1e en 2e versnelling kun je vanaf de 3e vol op het gas. Mijn wagen
is gechipt geweest, is er nu af ivm een geschil met de dealer
(heb het slechts enkele weken gehad). Hier had ik 250pk en 385NM

Dat was goed te doen met droog weer, deze was niet begrenst in 1 en 2
wanneer er een goede chip op zit door ABT of JD is het geen enkel probleem

Een nog betere vergelijking is een Leon Cupra II, ik heb hier vorige week
mee gereden, full milltek en carbon airbox + maatchip 340-350 pk draaide
deze wagen. Erg soepel, krachtig en plakte aan het wegdek.