• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslatende lak -> te stoppen/verhelpen?

Rossifumi

Detailing trainee
4 apr 2016
12
45
Het is mij recent opgevallen dat de lak bij de C-stijl van mijn Seat Leon op twee plekken loslaat (randje bij de uitsparing voor de achterklep). Zie de foto's.

Wat zou ik hier het beste aan kunnen doen? Ik durf er momenteel niet aan te zitten, bang de lak verder te beschadigen (nu is het nog redelijk onzichtbaar).

Ik zit er ook aan te denken om mijn auto spoedig te laten detailen. Wellicht dat dit dan direct verholpen kan worden? Wellicht inclusief een coating? Of zal dit juist problemen opleveren bij het laten detailen?
 

Bijlagen

  • IMG_20170416_192718168_HDR (Large).jpg
    IMG_20170416_192718168_HDR (Large).jpg
    92,3 KB · Weergaven: 473
  • IMG_20170416_192734718 (Large).jpg
    IMG_20170416_192734718 (Large).jpg
    99,9 KB · Weergaven: 444
Mmm lijkt erop dat met spuiten de lak niet echt goed heeft gehecht.

Geen ervaring mee (misschien gelukkig) maar misschien zou je met een scherp glas mesje die los hangende verf delen ermee af kunnen snijden.

Misschien erna alles erom heen afplakken en (behalve de sponning) en blanke lak erover spuiten zodat het vast blijft zitten.

Eerlijk gezegd bedenk ik maar iets wat ik misschien zou doen. Als het niets word is naar een spuiter gaan altijd nog een optie.
 
Is dit een unilak? Ik zou het vlak schuren met een fijne korrel, 2500 bijvoorbeeld. En dan met de hand lichtjes polijsten.
 
Het lijkt alsof je de base coat ziet zitten (dal) en dat de blanke lak hier niet goed op heeft kunnen hechten? Ik moet eerlijk zeggen dat de compositie van de foto's niet een goed beeld geeft. :p
 
Het ziet er voor mij uit alsof de C stijl en alles daaronder eens gespoten tot over het randje, wat nu loskomt door slechte hechting (om het hoekje)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en tembaco
Is dit een unilak? Ik zou het vlak schuren met een fijne korrel, 2500 bijvoorbeeld. En dan met de hand lichtjes polijsten.

Het betreft inderdaad unilak ja. Knalrood :)

Het ziet er voor mij uit alsof de C stijl en alles daaronder eens gespoten tot over het randje, wat nu loskomt door slechte hechting (om het hoekje)

Dat is inderdaad een goede omschrijving van de situatie

Beste is lichtjes opschuren (scherpe randjes weg) en dan goed ontvetten en blanke lak er over.

Ik denk dat dit inderdaad de beest duurzame oplossing is. Ik ben alleen als de dood op zelf in de weer te gaan met (blanke)lak op mijn auto. No way dat ik dat ga doen. Dus dat wordt ergens een goed spuitertje opzoeken. Iemand toevallig een adresje in Rotterdam e.o. welke aanbevelenswaardig is? :)
 
Deze kleine plekjes kun je eventueel best zelf doen.
Benodigdheden
https://www.Carclean.com/product/Touch_Up_Sticks/Touch_Up_tips_Mixverpakking_30_stuks_Mix_102751
https://www.carclean.com/nl/product/Hamach/Schuurklosje_twee_zijdig_102741
https://www.carclean.com/nl/product/Hamach/Micro_schuurschijfjes_Velcro_2500_grit_10_stuks_102747
Zelf een goede blanke lak kopen even in de dop spuiten en dan voorzichtig aan brengen,
scheelt een hoop geld plus een goede leer ervaring voor eventuele steenslag reparaties. =)
Niet in een keer probeerden te vullen beter meerdere laagjes in meerdere dagen,
Als alles dan goed droog is ff mooi afpolijsten waxje/sealant er over en klaar ben je weer
 
Heb hetzelfde gehad bij mijn auto. Ben toen langs gegaan bij een spuit bedrijf geweest en die gaf aan dat je het beste gewoon de auto kan verkopen. Omdat er teveel kleurverschil zou zijn. Heb hem toen verkocht.
 
Dat is wel een heel rigoureuze keuze. Ik zou hem zelf bijwerken of laten bijwerken of de manieren hierboven beschreven. Al is het niet eens heel netjes, beter iets dan niets.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Blade
Had ff gezocht naar voorstel-topic, maar kon die niet vinden. Had gehoopt daar te vinden hoe oud de auto is. Voor een Leon is de lakgarantie nl. drie jaar. Misschien eerst ff bij Seat lamgs, voordat je zelf begint te knutselen.

En anders zou ik mooi een goede spuiter gaan zoeken, met een coating los je het m.i. niet structureel op nl.
 
Dat is wel een heel rigoureuze keuze. Ik zou hem zelf bijwerken of laten bijwerken of de manieren hierboven beschreven. Al is het niet eens heel netjes, beter iets dan niets.

Ging overigens om een auto van 2003 vergeten erbij te zeggen en aangezien ik een perfectionist ben daarom ook de keuze gemaakt. Maar de tips van hierboven werken ook heel goed.