• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

losse dakhemel(stof) vw 1992 .....

grandscenicman

Detailing guru
30 mrt 2011
3.284
115
1 van mijn buren heeft een "probleempje" met zijn dakhemel :
Zo ziet de stof eruit als je ernaar kijkt ( grijs)
14413005_zps6883d2bd.webp

Zo ziet het er vanbinnen uit ]-0
14413001_zps62d95121.webp

Meer in detail :
14413003_zps9fb99e86.webp

Lijkt er dus op dat de hemel een beetje losgekomen is :lol

Wie heeft er enkele tips om dit te verhelpen , buiten het volledige vel eraf te sleuren , dan ben ik er gelijk van af en heeft ie gelijk een nieuw interieur :-d

Het is de bedoeling dat de hemel terug geplakt wordt en ..........blijft plakken uiteraard , de randjes zullen mogelijk iets minder mooi afgewerkt kunnen worden omdat de stof meer dan waarschijnlijk niet oneindig kan vast en losgemaakt worden dmv de lijm die er gebruikt zal worden...

Ik denk hier aan een soort van contactlijm om dit terug op z'n plaats te krijgen maar weet uit ondervinding dat je daar 0.0 correctie mee hebt ...vast = vast en lossen is .......niet meer kleven . Het zou natuurlijk wel lekkerder werken als ik de auto op z'n dak leg maar dat is geen zicht :roll
Alvast bedankt voor de raad.....

Het lijkt erop dat de hemel is losgekomen door dat er een dun laagje schuim tussen zit en deze is verouderd (lees verpulverd).
Dus ik zou zeggen volledig vervangen door nieuwe hemelstof met schuimlaag, want deze schuimlaag is niet meer te vervangen.
Spreek uit ervaring.
Ik weet niet hoe het zit met een vw uit 1992 helaas, maar in mijn auto was de complete hemel te verwijderen een soort voorgevormde bak waarop de hemelstof was gelijmd.
Door de schuimlaag heb je wel speciale schuim lijm nodig google eens.

In onze vorige passat hadden we het zelfde probleem, we hebben het ook proberen te plakken maar de lijmvlekken zag je door het stof heen...
Uiteindelijk hebben we al het stof er maar af getrokken, hierna hebben we de lijmresten (het bruine wat je ziet) schoongemaakt met nagellak remover. Het schuim is dan mooi wit en lijkt dan net op stof.

Reeds dank voor de antwoorden/aangeboden oplossingen .

Het is de auto van een oude man die ook nog niet zo lang geleden geopereerd is en al tientallen keren bestraald is en nog moet worden ( keelkanker vermoed ik aan de rode huid te zien onder z'n hemd en het opvangen van iets van een metalen masker oid...)
De man was een tijdje geleden geopereerd aan z'n hoofd en door die operatie is er wat meer ontdekt denk ik zo...

Er is toen letterlijk een deel van z'n schedel weggehaald ( ja , zoals in die film met "Frankenstein" ) van +- 10 cm diameter en teruggeplaatst......
geen zicht want dat deel zit nu "dieper" dan de rest....ik heb er medelijden mee .

Veel €'s willen ze er nu ook weer niet aan geven ( aan de produkten/vervangstukken oid , ik doe dit gratis) en om nu gelijk een andere hemel in te bouwen ...dat zie ik met mijn beperkte kennis van auto's eerlijk gezegd niet zitten.

Ik ga eens proberen om een stukje van de hemel ( vaste gedeelte , niet de stof die los is dus ) op te kuisen ( voorstel van Row ) en zien wat dit geeft .

Ik kom hier later nog over terug.............jaja , weeral de valiezen pakken het "grandscenicman-autopoets-team" gaat er nogmaals vandoor , het is immers vakantie hé w^^w

Deze keer kom ik jullie kant op al blijf ik aan de verkeerde kant van de grens .....Bad Bentheim namelijk :schaam

Als er daar in de buurt iets mooi te bekijken valt , laat het dan maar weten :ja

Met nagellak remover gaat het erg makkelijk, nog 2 tips,

1> gebruik geen spons(je), deze lost namelijk ook op. Maar gebruik gewoon een oude doek.

2> Zet de ramen en deuren open, anders word je nog dronken van de dampen :P

Row;335329 zei:
Met nagellak remover gaat het erg makkelijk, nog 2 tips,

1> gebruik geen spons(je), deze lost namelijk ook op. Maar gebruik gewoon een oude doek.

2> Zet de ramen en deuren open, anders word je nog dronken van de dampen :P

en gaat je reis gegarandeerd de mist in :lol