• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Louis/31/Rotterdam/Automotive branche

RLPV

Detailing rookie
29 aug 2017
2
2
38
Rotterdam
Beste Forumleden,

ik ben Louis, 31 jaar oud en werkzaam in de automotive Branche in Rotterdam. Ik rij in wat er voorhanden is, gelukkig meestal uit het luxere segment. Onze garage heeft 4 bruggen en is dagelijks druk bezet. Ons lease bedrijf heeft momenteel een vloot van +40 auto's uit het luxere duitse segment.

Dmv dit forum willen wij bereiken dat wij het poetsen en detailen in eigen beheer kunnen uitvoeren omdat onze ervaringen met diverse poetsbedrijven niet zo positief zijn. Ik zal actief mee gaan lezen in de discussies en waar nodig vragen stellen.

Tips voor eventuele cursussen, clinics of demo dagen zijn ten alle tijde welkom.

Tot snel op het Forum!
 
Laatst bewerkt:
Welkom Louis.
Wel fijn dat je altijd kunt 'kiezen' uit een aantal luxe Duitsers, maar zou je ook niet graag zelf iets vasts willen hebben?

Wat voor inspanning verwachten jullie van een poetsbedrijf/detailer? Ik kan me voorstellen dat je in een luxer segment van de markt ook iets meer budget hiervoor hebt.

Qua clinics hoop ik dat er in het najaar weer wat meer gelegenheid komt, maar e.e.a. is ook erg afhankelijk van drukte en beschikbaarheid van personeel. Heb op beiden geen zicht overigens.

Stel gerust wat vragen op het forum. Wellicht kun je eens contact opnemen met Carclean.com zelf. Vanuit Rotterdam moet dat goed te doen zijn.
 
Bedankt. Ik ga volgende week is langs in berkel en rodenrijs voor wat product advies/aankoop. Voorlopig hebben we alleen nog Mequiars spullen en Gyeon maar er is vast veel meer keus.
 
Welkom Louis, bijzondere insteek om deel te nemen hier aan het forum. Je schrijft dat jullie ontevreden zijn over de poetsbedrijven in de regio, wat ik me afvraag hebben jullie ook wel eens geëxperimenteerd met hogere poetsvergoedingen per auto, zodat een poetsbedrijf meer tijd en aandacht aan een auto kan besteden? Met de minimumprijzen die door garages, handelaars enzovoort betaald worden aan poetsbedrijven kun je zo uitrekenen dat je daar weinig voor mag verwachten, zeker als je nagaat dat in die prijs wassen, poetsen en een waxbeurt geven zit, en dan vaak ook nog inclusief interieur. Reken de uurprijs voor personeel, gebouw, poetsmaterialen, energie, water enz. uit, en vergelijk dat met de 'poetsvergoeding', dan is eigenlijk wel duidelijk dat ook poetsbedrijven met meer kennis en die het graag beter willen doen, dit niet kunnen voor de minimumprijs.

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd hoeveel manuren er beschikbaar zijn, bij het in eigen beheer poetsen en detailen van een auto. Dat maakt gelijk een beetje duidelijk op welk niveau we moeten denken: voor 1 uur per auto kan er niet veel, voor 1 dag per auto moet je er toch wel iets van kunnen maken.
 
+1 Cordoba. Zoals ik al zei, ik was hier ook benieuwd naar. :D In eigen beheer nemen van het aflever klaar maken? Of het serieuzere detailing? Poetswerk, maar met meer kwaliteit? Klein schadeherstel? Enzovoorts. :D