Hoi!
Om de vooruitgang bij te houden qua lak correctie en verzorging heb ik
ook maar een project aangemaakt. Ik heb de auto nu ruim 2 jaar in bezit
en in de tussentijd veel aandacht besteed aan het schoonmaken en in ere te
herstellen. De auto was van een oud stel geweest die op een boerderij woonde
en regelmatig de auto door de wasstraat haalden.. Dit was aan de lak te zien tenminste :|~*
Het gaat om dit exemplaar:
Het is een vw Lupo Cambridge 1.4 uit 2003 met wat mooiere
luxe accenten zoals leder stuur en andere bekleding.
Toen ben ik eens aan de slag gegaan de auto 'echt' te wassen d.m.v twee emmer methode, goede wash-mitt en shampoo&droogdoek.
Ook de wielkasten 'leeg' gehaald aangezien deze vol smurrie en andere troep zaten.
Dit scheelt aanzienlijk in het water wat niet via de dorpel weg kon lopen en anders zo de cabine in liep
afgelopen winter.
Na het bestellen van verschillende hand-pads en lichte krasverwijderaars, toch
gekozen voor wat stevigers; De Dap900 :-D. Doel is om alle swirls en schade's
te beperken / te verwijderen. De auto had namelijk een ruim aanbod wat betreft lak defecten
wat op het eerste gezicht nog mee viel. Zo zit het dak en de motorkap vol met swirls. De bumper
en voorschermen hebben een ruime greep (diepere) krassen. De rechter deur is in 2013 overgespoten
en verdenk hetzelfde van de zijschermen als ik de orange peel moet geloven..
Eerst maar eens wat foto's!
Velgen met behandeld met Monello Non Ferro en een verf kwast. Een kwast vind ik een stuk fijner werken met deze
velgen.
Daarna de auto gewassen met Monello Lavare en Monello Wash Mitt icm de twee emmer methode incl grit guard.
De daklijsten en raamkieren waren inmiddels een tijd niet gedaan en dus erg.. goor! Gelukkig deed PB's 1:10 APC
en een schone verf kwast wonderen:
Vervolgens heb ik de auto afgespoeld en gedroogd met Monello Sensa Aqua (Erg fijne doek!)
Ik wilde de achterklep en bumper gaan polijsten dus hier eerst de klei er over (Dodo Klei icm Bornslippy)
Volgens mij had de vorige eigenaar een geliefd boodschappen kratje of hondje.. :no
Eerst een kleine testspot gedaan met Finale op Wit. 1 hit op standje 2-3-4 Daarna Mezzo op Oranje 2-4-5-2
en Finale op groen 2-4-5-2 en Finale op wit 2-4-2. Afgenomen met Peluche Verde en Spruzzo.
Hetzelfde recept voor de klep en afgetopt met PB's Black Hole op black finishing pad en Meg's Liquid wax
Bij nadere inspectie met een lamp waren alle swirls op de bumper en klep zo goed als verdwenen. Echter heeft de bumper nog her en der
diepere krasjes die matig te zien zijn. Zou een PB's SS-R 3 hier tegen op kunnen? Of heb ik iets zwaarders nodig?
Toen begon het te regenen en had ik geen ruimte meer voor de zijpanelen en deur.. Dit staat dus de volgende keer op de planning.
Bedankt voor het lezen
Om de vooruitgang bij te houden qua lak correctie en verzorging heb ik
ook maar een project aangemaakt. Ik heb de auto nu ruim 2 jaar in bezit
en in de tussentijd veel aandacht besteed aan het schoonmaken en in ere te
herstellen. De auto was van een oud stel geweest die op een boerderij woonde
en regelmatig de auto door de wasstraat haalden.. Dit was aan de lak te zien tenminste :|~*
Het gaat om dit exemplaar:
Het is een vw Lupo Cambridge 1.4 uit 2003 met wat mooiere
luxe accenten zoals leder stuur en andere bekleding.
Toen ben ik eens aan de slag gegaan de auto 'echt' te wassen d.m.v twee emmer methode, goede wash-mitt en shampoo&droogdoek.
Ook de wielkasten 'leeg' gehaald aangezien deze vol smurrie en andere troep zaten.
Dit scheelt aanzienlijk in het water wat niet via de dorpel weg kon lopen en anders zo de cabine in liep
afgelopen winter.
Na het bestellen van verschillende hand-pads en lichte krasverwijderaars, toch
gekozen voor wat stevigers; De Dap900 :-D. Doel is om alle swirls en schade's
te beperken / te verwijderen. De auto had namelijk een ruim aanbod wat betreft lak defecten
wat op het eerste gezicht nog mee viel. Zo zit het dak en de motorkap vol met swirls. De bumper
en voorschermen hebben een ruime greep (diepere) krassen. De rechter deur is in 2013 overgespoten
en verdenk hetzelfde van de zijschermen als ik de orange peel moet geloven..
Eerst maar eens wat foto's!
Velgen met behandeld met Monello Non Ferro en een verf kwast. Een kwast vind ik een stuk fijner werken met deze
velgen.
Daarna de auto gewassen met Monello Lavare en Monello Wash Mitt icm de twee emmer methode incl grit guard.
De daklijsten en raamkieren waren inmiddels een tijd niet gedaan en dus erg.. goor! Gelukkig deed PB's 1:10 APC
en een schone verf kwast wonderen:
Vervolgens heb ik de auto afgespoeld en gedroogd met Monello Sensa Aqua (Erg fijne doek!)
Ik wilde de achterklep en bumper gaan polijsten dus hier eerst de klei er over (Dodo Klei icm Bornslippy)
Volgens mij had de vorige eigenaar een geliefd boodschappen kratje of hondje.. :no
Eerst een kleine testspot gedaan met Finale op Wit. 1 hit op standje 2-3-4 Daarna Mezzo op Oranje 2-4-5-2
en Finale op groen 2-4-5-2 en Finale op wit 2-4-2. Afgenomen met Peluche Verde en Spruzzo.
Hetzelfde recept voor de klep en afgetopt met PB's Black Hole op black finishing pad en Meg's Liquid wax
Bij nadere inspectie met een lamp waren alle swirls op de bumper en klep zo goed als verdwenen. Echter heeft de bumper nog her en der
diepere krasjes die matig te zien zijn. Zou een PB's SS-R 3 hier tegen op kunnen? Of heb ik iets zwaarders nodig?
Toen begon het te regenen en had ik geen ruimte meer voor de zijpanelen en deur.. Dit staat dus de volgende keer op de planning.
Bedankt voor het lezen
Laatst bewerkt: