• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lupo

Schurk

Detailing addict
3 apr 2014
52
65
Hoi!

Om de vooruitgang bij te houden qua lak correctie en verzorging heb ik
ook maar een project aangemaakt. Ik heb de auto nu ruim 2 jaar in bezit
en in de tussentijd veel aandacht besteed aan het schoonmaken en in ere te
herstellen. De auto was van een oud stel geweest die op een boerderij woonde
en regelmatig de auto door de wasstraat haalden.. Dit was aan de lak te zien tenminste :|~*

Het gaat om dit exemplaar:

Het is een vw Lupo Cambridge 1.4 uit 2003 met wat mooiere
luxe accenten zoals leder stuur en andere bekleding.

8249001949_5f512399b2_z.webp



Toen ben ik eens aan de slag gegaan de auto 'echt' te wassen d.m.v twee emmer methode, goede wash-mitt en shampoo&droogdoek.

Ook de wielkasten 'leeg' gehaald aangezien deze vol smurrie en andere troep zaten.
Dit scheelt aanzienlijk in het water wat niet via de dorpel weg kon lopen en anders zo de cabine in liep
afgelopen winter.

11151400546_7c3bee4419.webp



Na het bestellen van verschillende hand-pads en lichte krasverwijderaars, toch
gekozen voor wat stevigers; De Dap900 :-D. Doel is om alle swirls en schade's
te beperken / te verwijderen. De auto had namelijk een ruim aanbod wat betreft lak defecten
wat op het eerste gezicht nog mee viel. Zo zit het dak en de motorkap vol met swirls. De bumper
en voorschermen hebben een ruime greep (diepere) krassen. De rechter deur is in 2013 overgespoten
en verdenk hetzelfde van de zijschermen als ik de orange peel moet geloven..

Eerst maar eens wat foto's!

Velgen met behandeld met Monello Non Ferro en een verf kwast. Een kwast vind ik een stuk fijner werken met deze
velgen.

13672136735_47197a95b2_z.webp


13672520764_b1c2d6d6f9_z.webp



Daarna de auto gewassen met Monello Lavare en Monello Wash Mitt icm de twee emmer methode incl grit guard.
De daklijsten en raamkieren waren inmiddels een tijd niet gedaan en dus erg.. goor! Gelukkig deed PB's 1:10 APC
en een schone verf kwast wonderen:

13672212833_4a87085d84_z.webp


13672506644_5ca11cf0b3_z.webp




Vervolgens heb ik de auto afgespoeld en gedroogd met Monello Sensa Aqua (Erg fijne doek!)

Ik wilde de achterklep en bumper gaan polijsten dus hier eerst de klei er over (Dodo Klei icm Bornslippy)

13672204033_96a2420c6d_z.webp



Volgens mij had de vorige eigenaar een geliefd boodschappen kratje of hondje.. :no





Eerst een kleine testspot gedaan met Finale op Wit. 1 hit op standje 2-3-4 Daarna Mezzo op Oranje 2-4-5-2
en Finale op groen 2-4-5-2 en Finale op wit 2-4-2. Afgenomen met Peluche Verde en Spruzzo.



Hetzelfde recept voor de klep en afgetopt met PB's Black Hole op black finishing pad en Meg's Liquid wax



Bij nadere inspectie met een lamp waren alle swirls op de bumper en klep zo goed als verdwenen. Echter heeft de bumper nog her en der
diepere krasjes die matig te zien zijn. Zou een PB's SS-R 3 hier tegen op kunnen? Of heb ik iets zwaarders nodig?

Toen begon het te regenen en had ik geen ruimte meer voor de zijpanelen en deur.. Dit staat dus de volgende keer op de planning.

Bedankt voor het lezen :cool:
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben zelf ook een Lupo, dus interessant om te lezen welke spullen je gebruikt hebt...:) Ik begrijp alleen dit even niet:

1 hit op standje 2-3-4 Daarna Mezzo op Oranje 2-4-5-2
en Finale op groen 2-4-5-2 en Finale op wit 2-4-2

Wat zijn dat voor standen?
 
Probeer Monello Veloce compound op een oranje pad voor de echte diepere krassen, lijkt me meer dan afdoende.
Wat er daarna nog inzit, lekker laten zitten...

Hoe was de finish na Finale op wit?
Mijn persoonlijke ervaring met zwarte lupo's is dat ze lastig te finishen zijn...

@ dovdmeer, dat zijn gewoon de standen van de DAP... Stand 2 inwerken, daarna opvoeren naar 4 -5 en weer terug naar 2
 
Wat Ivo's zegt ;) ik heb de standen van de dap er bij gezet om de vooruitgang en werkwijze te documenteren. De finish is voor mijn beginners oog goed te noemen. De diepere glans was terug gekomen samen met het diepere zwart. Is Veloce een vereiste Ivo? Ik heb namenlijk ssr3 en UC Liggen :-)
 
Dan zou ik zeggen, test spot! ;)
Ik vermoed dat de UC lekkerder werkt dan de SSR3, maar dat kan per lakwerk verschillen natuurlijk....
 
Absoluut Mark, het is een hele dankbare lak waar wel wat tijd in moet. De rest van de auto moet nog een behandeling krijgen. De motor 'krater' kap bijvoorbeeld.

De vooruit en achterruit hebben ook wat krasjes. Heeft iemand ervaring met polijsten van glas? Dit kan ik niet zo uitgebreid terug vinden op het forum.
 
Nou en of! Een paar topics lager zelfs:

https://forum.Carclean.com/threads/dopes-clio.11601/

Succes met de verdere werken, je bent lekker onderweg! :D
 
Afgelopen week de auto opnieuw gewassen en een 2e laag Dodo Juice Purple Haze als afsluiter.

De ochtend daarna was dit het resultaat.

14122094676_f936706030_c.webp
 
Absoluut!

Het zijn bbs'jes genaamd 'Ra 155' of ook 'interlagos' genoemd. Ze waren optioneel op de Polo 6n2 in UK
en waren hier blijkbaar geleverd onder de mk4 golf cabrio van de vorige eigenaar.
 
OKe, aangezien ik een 6n2 GTI heb en ze lijken wel wat op de bbs rm 772 die daar orginieel onder geleverd zijn. (2delig)
 
Schurk;395023 zei:
Afgelopen week de auto opnieuw gewassen en een 2e laag Dodo Juice Purple Haze als afsluiter. De ochtend daarna was dit het resultaat.
14122094676_f936706030_c.webp
Nice! Wel handig om de tweede laag gewoon tijdje later aan te brengen. Nog nooit aan gedacht.
 
Daarom.. ! Ik zag meteen dat er een betere beading was ontstaan en zelfs met het wassen in de week daarop was er een hoge sheeting factor aanwezig. Het water stroomde letterlijk van de motorkap en het dak.
 
Eigenlijk destijds kocht ik de Purple Haze met de gedachte "Ach voor een euro of 7..." En een supernatural finger mitt "Dat smeert vast fijner dan een pad oid" De combinatie werkt prima tot mijn verbazing en de wax heeft een zeer hoge standfactor vergeleken met bv de Ultimate wax van Meg's, die ik eerder gebruikte. En heb je daarnaast niet heel veel nodig om een goede coating aan te brengen. Het potje (30ml) is hooguit voor 30% gebruikt na 4 lagen.
 
Mooi resultaat en leuk auto. Vroeger heb ik ook een zwarte Lupo gehad. Stiekum was dat best een volwassen auto. Vakantie naar Frankrijk was geen probleem.