• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maarten G stelt zich voor

Maarten G

Detailing rookie
3 mei 2010
3
0
Hallo allemaal,
Ik lees al enige tijd mee op dit forum dus ik dacht, ik registeer me even, niet in de laatste plaats omdat ik deze zomer mijn auto maar eens goed onder handen wil laten nemen.

Ik ben dus Maarten, bijna 21 jaar, student in Amsterdam en hard op zoek naar een appartement. Na mijn studie wil ik voor mezelf beginnen in een marketing- of salesrichting. Hobby's zijn uitgaan, auto's (al 20 jaar autoliefhebber in hart en nieren), fitness, voetbal en de andere dingen die een student doet of laat. Favoriete automerken: Frans, Italiaans en Brits voor het design, Duits voor de prestaties. Citroën, Aston Martin, Jaguar, Alfa Romeo.
Ik werk onder meer bij een groot autowasbedrijf en heb door mijn werk en stage veel kennis over wasstraten en wasstraatproducten. Ik weet dat het hier schelden in de kerk is, maar misschien kan ik nog eens bewijzen dat niet iedere wasstraat ook een krasstraat is. Je kunt me er alles over vragen.

In ieder geval hou ik dus van schone auto's maar ik heb niet het geduld om zelf urenlang auto's te poetsen, dus mijn kennis over poetsen etc. is wel wat beperkter. Zelf rij ik in een '96 Nissan Almera 1.4. Niet sensationeels dus, maar ik ben allang blij dat ik als student überhaupt een auto kan hebben. Toch staat hij er netjes bij en bespaar ik niets op onderhoud e.d. Ik hoop er nog lang in te kunnen rijden. Hier op het forum zal ik misschien niet super actief worden, maar ik lees zoals gezegd graag mee en geniet van de foto's in het 'show off' gedeelte etc.

gr, Maarten
Pics van mijn auto (inmiddels heb ik wat krasjes weggewerkt en zitten er luxe kentekenplaten op) :
2chos36.jpg

2d9a2ig.jpg

286r0w7.jpg
 
Welkom hier!

Ben inderdaad ook benieuwd wat voor bewijzen er zijn dat niet iedere wasstraat een krasstraat is.
 
Bedankt allemaal!

Het is natuurlijk niet zo dat ik hier in één zin kan bewijzen dat een wasstraat niet krast. Bovendien zijn er wasstraten die wel degelijk krassen.
Maar wasstraten die niet krassen:
-zijn goede installaties. Je hebt dure en goedkope typen wasstraat. De eerste de beste roll-over (waarbij je dus niet rijdt maar stilstaat) om de hoek, zal kwalitatief minder zijn dan een lange kettingwasstraat. Ik weet niet of ik merken mag noemen, maar een heel goed type wasstraat is bijvoorbeeld Holsch.
-hebben textiel borstels en geen nylon
-houden deze borstels goed schoon
-gebruiken goede chemie en nog belangrijker, doseren deze chemie goed (verhouding wax/water bijvoorbeeld)
-zien er op toe dat mensen hun antennes er af draaien, of wanneer dit niet kan desnoods vasttapen. Krasoorzaak nummer 1 is een antenne die tussen de borstels blijft hangen.
Heb je een wasstraat die aan deze eisen voldoet, dan zijn krassen vrijwel uitgesloten.

Ik betwist natuurlijk niet dat een professionele detailer met goede producten, een beter resultaat kan krijgen dan een wasstraat in twee minuten.