• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal aanbrengen Triple Polish + Waxaddict Quartz SiO²

Stender

Detailing addict
8 jan 2017
112
53
Denekamp
Hallo mensen,

Binnenkort mag ik een Audi Q7 onderhanden nemen en ik wil iets nieuws uit proberen.

De eigenaar wil het niet te 'duur' hebben en snapt eigenlijk niet de wereld van detailing. Alleen de wasstraat en de €100 binnen&buitenkant poets beunhaas kent hij. Maar ik wil graag toch een zeer mooi resultaat neerzetten wat hij nog niet kent.

Zou het kunnen om de Auto Finesse Triple polish aan te brengen met de lichtste schijf van rupes. Gewoon zeer licht polijsten en met weinig rpm's. Even laten werken en daarna afnemen met een mf. En dan nog handmatig aftoppen met deze Waxxaddict?

Ik hoor graag jullie gedachten hierover:D
 
Mijn gedachte's zijn nogal verwarrend, al die stemmetjes zeggen verschillende dingen maarrrrrr natuurlijk zou het kunnen om AF Tripple te gebruiken. Echter wat wil je bereiken? Correctie doet dit product niet. Het vult de lichtste swirls op zodat ze minder zichtbaar zijn en geeft de minimaalste bescherming qua wax. Als je 3 dingen in 1 flesje stopt krijg je van alledrie maar een klein deel en niet het volle vermogen.

Persoonlijk zou ik liever dan een pre-wax cleaner gebruiken zoals AF Rejuvenate of DJ Lime Prime.
Deze vervolgens aftoppen met een lekker waxje.

Let wel, al deze producten geven geen correctie maar verhulling. Na enkele goede wasbeurten zullen de swirls weer zichtbaar worden!
 
Bedankt voor je reactie. Ik denk ook hetzelfde erover. Polijsten hoeft hoogstwaarschijnlijk niet van de eigenaar. Heb daar verder ook geen tijd voor . Dus fillers zijn geen probleem. Als het maar glimt...:joy:

Zal eens kijken naar die producten. Maar aftoppen met de Quartz SiO² van Waxaddict op een prewax cleaner geeft geen problemen?
 
Opzich geen problemen. De beste hechting en langste standtijd zul je behalen op een "schone" lak maar dan heb je ook het zicht van alle krasjes en dergelijke.
 
Alleen de wasstraat en de €100 binnen&buitenkant poets beunhaas kent hij. Maar ik wil graag toch een zeer mooi resultaat neerzetten wat hij nog niet kent.

Zou het kunnen om de Auto Finesse Triple polish aan te brengen

Hihih, het eerste wat ik denk; Dit is wat die ''€100 binnen&buitenkant poets beunhaas'' ook doet! :p


aftoppen met de Quartz SiO² van Waxaddict op een prewax cleaner geeft geen problemen?
Zolang de cleaner geen glaze bevat (oliën), zal het prima gaan. Sterker nog, een wax over een glaze kan wel, maar het vermoeden is dat dit de standtijd verkort.

Echter zegt mijn boerenverstand dat een wax die SiO2 bevat, dat deze juist op een brandschone lak wilt liggen.


Wil je de eigenaar kwaliteit laten zien, zal het aankomen op goed polijstwerk en gebruik van duurzame producten. Daarbij ook lettend op de details. Als de auto wel een polijstbeurt kan gebruiken, maar de eigenaar wil dat niet, dan zal je met glaze aan de gang moeten. Is de auto in prima staat, dan zal een glaze weinig toevoegen.



Greetz
 
tripple bevat een cleaner en zal weldegelijk de lak ophalen. Grove correctie geeft het niet, maar hele lichte swirls of holo's verwijderen kan zekrr wel...
 
Triple polish aan te brengen met de lichtste schijf van rupes. Gewoon zeer licht polijsten en met weinig rpm's. Even laten werken en daarna afnemen met een mf. En dan nog handmatig aftoppen met deze Waxxaddict?

tripple bevat een cleaner en zal weldegelijk de lak ophalen. Grove correctie geeft het niet, maar hele lichte swirls of holo's verwijderen kan zekrr wel...

Bevat de Tripple ook een korrel dan? Ik ken dit soort producten niet persoonlijk, maar uit de beschrijving haal ik dat het hier gaat om een cleaner + glaze + carnaubawax.

Mocht het dan toch een korrel bevatten, dan zal je zéér lichte defecten kunnen aanpakken, maar dan kan je toch net zo goed een finishing polijstmiddel kunnen gebruiken?
 
Tripple bevat een korrel ja. Maar omdat het ook fillers bevat zal het niet goed werken om Quartz erover te doen. Deze (wax) moet je echt op een schone ontvette ondergrond doen. Niets eronder dus.

Tripple op een polijst machine verwerken kan je best een leuk resultaat verwachten. Zal geen of hele lichte swirls weghalen/verdoezelen maar verwacht geen wonderen.
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Bedankt voor de reacties allemaal.

Klopt Quantoxx. Maar brengen ze ook een duurzame wax aan of gaan ze met een kwastje langs alle hoeken en gaten? Nemen ze het interieur goed mee? Ik begrijp ook dat dit misschien wel een beetje zo'n klus is, maar dit is wat de eigenaar wil. En als ik krijg wat er afgesproken is, dan vind ik het prima. En ik denk dat de lak niet in een super staat is. Ook weer niet heel slecht, maar zeker niet in detailer staat.

Ja M@ria, absoluut een dikke bak met alles erop en er aan

Ik denk dat ik toch maar geen triple polish ga gebruiken met de Quartz SiO² na de berichten. Ik overleg wel of ik een lichte correctie mag uitvoeren.


Mijn stappen plan is:

1: Afspuiten met 40 graden warm water
2: Foamen en ondertussen de wielen en wielkasten wassen met aparte velgen emmer
3: Afspuiten
4: Sprayer met shampoo en een kwastje langs de logo's, grille, ramen, etc gaan
5: Gyeon Iron&tar en misschien nog met Bug&grime langs de voorkant
6: Afspuiten
7: Wassen met Born to be mild en afspuiten
8: Kleien
9: Licht foamen en wassen met washmitt om lubricant er af te halen
10: Drogen met masterblaster en Gyeon droogdoeken
11: Inspectie
12: Lichte correctie met de Rupes gele en/of witte pad
13: Ontvetten met Gyeon Prep
14: Quartz SiO² wax aanbrengen
15: Banden dressen met Gyeon Tire
14: Glasreinigen met Auto finesse glass cleaner


Interieur hoef ik niet zo veel mee te doen. Gewoon stofzuigen en stofvrij en vetvrij maken. Eventueel nog een dressing aanbrengen en dan is de dag wel voorbij denk ik.

Ik zal een fotoreportage maken. Al duurt het nog wel 2 weken...
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Mooi stappenplan voor de Q7. Vraag me alleen af hoe vroeg je begint en hoe laat je klaar bent.
Zelf zou ik (en ik denk meerdere hier op het forum) er 2-3 dagen mee bezig zijn als ik tenminste geconcentreerd te werk ga, in plaats van afraffelen...... Een Q7 is niet een middelmatige wagen wat betreft afmetingen!
Je zou nog tijdwinst kunnen behalen om stap 1 over te slaan en meteen te gaan foamen, en stap 9 over te slaan als je toch licht gaat polijsten.
 
Ik begin om half 8 s'morgens en ga door tot 9 uur savonds en ik hoop dat ik dan wel een heel eind ben. Ik zou er zelf ook graag meerdere dagen aan besteden, maar van de eigenaar hoeft dat gewoon niet:oops:

Stap 1 overslaan zou goed kunnen, maar ik wil dat de foam niet zoveel werk hoeft te doen. Puur even de wielkasten nat maken en het ergste vuil er af halen. Auto is op het moment bijna helemaal zwart en gaat nog een week naar Oostenrijk dus ben benieuwd als ie terug komt.
 
Dat
Klopt, maar als ie daarna toch weer de wasstraat in gaat doe ik het voor niks

Dat snap ik, echter zeg je dat je een resultaat wil laten zien wat hij nog niet kent, gebruik je enkel fillers, dan ziet hij na 2 wasbeurten geen verschil tussen een beunhaas en jou werk ;)

In het tijdsbestek dat je aangeeft zie ik wel tijd om een run met een korrel te pakken...
 
De eigenaar wil het niet te 'duur' hebben en snapt eigenlijk niet de wereld van detailing. Alleen de wasstraat en de €100 binnen&buitenkant poets beunhaas kent hij. Maar ik wil graag toch een zeer mooi resultaat neerzetten wat hij nog niet kent.

Ik begin om half 8 s'morgens en ga door tot 9 uur savonds en ik hoop dat ik dan wel een heel eind ben. Ik zou er zelf ook graag meerdere dagen aan besteden, maar van de eigenaar hoeft dat gewoon niet:oops:

maar als ie daarna toch weer de wasstraat in gaat doe ik het voor niks

Hmmm... De eigenaar betaalt normaal gesproken €100,- ongeveer en nu wil jij laten zien wat een échte detail is. Echter mag het niet teveel kosten. (Dit is overigens waar iedereen hier wel tegenaan loopt, zulke mensen. Wel een dikke auto kopen voor de status, maar onderhoud en dus optisch mooi houden voor die status mag niets kosten)

Het polijsten van een auto en dus het opknappen van de lak is 1, maar men snapt vaak niet dat dit polijstwerk VELE malen langer meegaat als de boel verdoezelen met geile spulletjes. Wil jij van een ''poetsbeurt'' naar een ''detail'', dan zal je, ongeacht de staat van de lak, alles uit de kast moeten trekken; Naast de uitgebreide was-stappen ook ijzerverwijderen op zowel lak als velgen, eventuele ongelakte kunststof delen en chromen delen reinigen, banden reinigen, etc.

Ik zie het maar zó; Je betaalt grof geld voor dat laatste beetje perfectie. Zo is dat bij vele dingen. Hoe meer je richting perfectie gaat, hoe meer je gaat betalen voor die laatste ''betere'' beetjes. Denk aan de vakmannen die nét wat betere producten in huis halen en meer skillz in huis hebben. Hun goedkopere/snellere collega's krijgen het ook voor elkaar, maar als je het naast elkaar zou leggen, dan zie je het verschil wel. De ene persoon betaalt hier graag voor, de ander vind het allemaal wel prima.

Je geeft aan toch wel zo'n 12 uur bezig te zijn. Als ik jouw stappenplan zou volgen, dan ben ik al 6 uur kwijt kwijt aan het voorbereiden op het polijsten. Vervolgens zou ik dan beginnen met een finishing polijstmiddel en hopen dat ik tot een gewenst resultaat komt. Mijzelf kennende en toch de detailer in mij, zal zien dat ik niet alle defecten weg krijg omdat het simpelweg een harde lak is en een finishing polijstmiddel weinig zal doen. Dus, zal ik meerstaps moeten polijsten en dan ben je ik een hele tijd verder.

Kortom, ''effe snel'' gaat 'm nie worden, nie. :p

Het moet goed, of anders helemaal niet. Wil er dan geen paar honderd euro betaald worden voor een full (exterior) detail, dan moet de krasstraat opgezocht blijven worden.

Zo vraag ik mij dan ook af of de eigenaar het wel gaat waarderen? Blijkbaar vind hij/zij een snel poetsbeurtje ook wel prima.
 
of je pakt een medium combo en schaalt niet af....
Als je maar tijd hebt voor één stap, medium polish op polishing pad, lang doorwerken en voorzichtig afnemen.
Niet ideaal, wel werkbaar en redelijke correctie waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Jansen
Ik zeg s20 met een Spiderpad doen, ontvetten en wax erover.
S20 is een 1 staps product. Als je wilt zou je er nog een rondje finale achteraan kunnen doen maar s20 werkt makkelijk, neemt makkelijk af en het resultaat is top.
 
Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. Zelfs s3 zonder af te schalen kan al een heel mooi resultaat geven. In elk geval beter dan swirls en hologrammen.
Mocht het ivm tijdnood niet lukken kun je ook je visitekaartje achterlaten door bijvoorbeeld alleen de motorkap helemaal strak te maken en de rest alleen cleanen/fillen.
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy