• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal polijsten - welke stappen?

Z3clean

Detailing trainee
11 mrt 2015
6
47
Hello Carcleaners

Ik heb deze week het DAP500 pakket met de 3 Monello polijstproducten en pads (https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap500-el-monello-raffini-starterskit.html) maar vroeg mij af of jullie de drie stappen na elkaar uitvoeren of is 1 stap voldoende? Mijn wagen heeft zowel swirls als diepe en lichte krasjes dus ik ga meer uit om het grofste polijstmiddel te gebruiken.

Is het nodig om de wagen te ontvetten na polijsten? Dat product heb ik namelijk niet. Of kan ik nog een wasbeurtje met lauw water met ph neutrale shampoo doen?

Ik heb reeds het stappenplan machinaal polijsten doorgenomen, zijn er nog tips waar ik rekening mee moet houden die daar niet vermeld staan?

Ik heb ook gelezen om niet té veel product op de pad aan te brengen (max. 3 erwtjes).

Iemand ook tips op welke snelheid ik dan best polijst met de DAP500 en Monello Veloce?
 
Wat voldoende is, moet je zelf bepalen. Sommigen polijsten niet eens ..
Voor dat je begint, heel veel lezen

Testspot maken (uitproberen op een stukje van 30 x 30 hoe de lak reageert op product / pad / snelheid
Ontvetten is niet altijd nodig, wel fijner werken daarna. Sopje om te ontvetten kan ook

Er zijn geen tips die nog niet op dit forum staan