• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal te werk gaan, hoe en wat?

Zieron

Detailing addict
23 mrt 2011
74
55
Dag iedereen!

Ik ben totaal onbekend met machinaal polieren. Ik heb sedert gisteren een DAP500 aangeschaft en heb een vraagje.

Ik zal eerst het lijstje met producten hier vermelden bestemd voor carrosserie en hopelijk kan iemand mij vertellen wat ik eerst moet gebruiken en met welke pads.

Meguiars:
- Ultra cut compound ( heavy cut )
- Deep cristal paint cleaner step 1
- Deep cristal polish step 2
- Ultimate compound
- Scratch-X
- Nxt tech wax

Commandant:
- Commandant 4
- Commandant 5
- Commandant 7

Poorboys:
- Poorboys SSR-1
- Poorboys SSR-2.5

Chemical guys:
- EZ-Creme Glaze

Pads:
- Gele pad factor 0 voor het verwerken van glaze, wax, sealant.
- Zwart pad factor 0 voor het verwijderen van buffermarks en hologrammen, aanbrengen van finishing polish, glaze en cleanerwaxen.
- Witte pad factor 2 voor aanpakken van licht verweerde lakken, lichte swirls, goed voor lichte polish, cleaner en bepaalde waxen.
- Oranje pad factor 4 voor aanpakken van verweerde lakken, swirls en kleine krassen.

Welke producten gebruik ik nu het best en op welke pads moet ik deze dan aanbrengen, eventueel de stand van het toestel? Het is voor een lak in goede staat maar ik zou graag de swirls en lichte krasjes door de blanke lak willen wegwerken.

Alvast bedankt!
 
- Deep cristal paint cleaner step 1
- Deep cristal polish step 2

Beide producten voor handmatig gebruik, niet voor de machine


Als dit de 2.0 versie is, dan kun je deze met de machine gebruiken.

- Commandant 4
- Commandant 5

Klinkt lullig: gooi deze AUB in de kliko. Deze producten zijn in vergelijking met de meguiar's producten die je al hebt, antiek.

Er staat een hoop info in de handleiding van de DAP, heb je deze al doorgelezen? ;)
 
Lullig of niet, ik accepteer positieve/negatieve kritiek ik ben hier tenslotte om te leren dusja ;)

Ik heb de handleiding inderdaad al doorgebladerd maar ik raak er niet uit wijs daar staat niet specifiek welk soort product er gebruikt moet worden per pad.
Zoals ik al zei ik ben een groentje op gebied van machinaal detailen, enkel ervaring met de hand en producten van meguiars; wassen-drogen, kleien, ultimate compound ( indien nodig ), paint cleaner, polish, wax. ( Goede resultaten behaald maar toch niet 100% overtuigd vandaar dat ik wil overstappen op machinaal maar dan met de nodige informatie! )

De rest van de producten behalve commandant zijn onbekend terrein.

Anders had ik de vraag hier niet gesteld :)
 
Hopelijk de gulden pad ( aka concorso ) en niet de gele ( lijken op elkaar qua kleur wellicht ), maar de gele is zware polijstpad en de gouden een waxpad om het zo maar even jip/janneke uit te leggen.
Ga zekerheidshalve even na dat je de juiste hebt voor je met de gele een waxje gaat aanbrengen en gaat balen omdat je polijstkrassen gaat zien !

Houd het idd bij de onbekende SSR en vergeet de commandant .... deze gaan je meer beminnen !
 
Oke bedankt! Gezien de gele ( of gulden pad zoals je zelf wilt ) factor 0 heeft denk ik niet dat dit een zware polijstpad is. Het staat op de plastic verpakking " geschikt voor het wegwerken van buffmarks en hologrammen evenals aanbrengen van wax ".

Ondertussen heb ik een volledig stappenplan opgesteld waarvan ik 99% zeker ben dat het goed zit :grinning:
 
Dan heb je de juiste ! ( beter 100x teveel gewaarschuwd dan 1x te weinig was mijn gedachte )
Ennuh, ik verzin het niet hoor goud en geel ;)
 
Hehe ja ik weet het wel dat je dat niet verzint maar ik heb die gouden nog niet gezien vandaar :p

Ik laat weten hoe het detailen is verlopen nadat de wagen terug is van da carrossier.

grtz en bedankt