• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machines bruikbaar als rotary?

Lagoyaz

Detailing rookie
5 jul 2014
34
0
Aangezien we redelijk wat machines hebben thuis hebben vroeg ik mij af of een van de onderstaande geschikt is al Rotary?

Flex L 1506 VR Original Flex Electronic 1200 watt
Festool ROTEX RO 125 FEQ-Plus

Eerste is een haakse slijper(zegt google) die gebruikt wordt met grove pads,
vooral om cementsluier te verwijderen na voegen van vooral muurbetegeling
2de staat er en is nooit nooit voor iets gebruikt zover ik weet maar ziet er in mijn ogen het meest bruikbare uit.

Verder hebben we nog een grote slijpschijf waarvan ik nog niets heb kunnen noteren van Makita die identiek lijkt op de Rotary machines.
2 kleine slijpschijfjes ook nog van flex maar type niet meer leesbaar waarvan 1 zeker niet bedoeld was als slijpschijf origineel maarja...

Kan de meeste domme vraag zijn maar vind niet veel over die machines terug en zou leuk zijn als ik al een bruikbare heb.

Wil binnen paar jaar mss eigen bmw is met denimpads onderhanden nemen na veel oefenen, en hopelijk is een clinic bij te wonen over machinaal polijsten.

Dit weekend de E46 proberen onder handen nemen met de bestelling van met de SSS. :D
Post het dan update in de projecten :-)

ivo's;n401919 zei:
Rotex is een Dual Action. Prima machine :)

U have to be fucking kidding me.... Net de DAP900 gekocht met de SSS welke is dan beter :P
Had ik die eerder gevonden aangezien er geared EXCENTRIC sander opstaat had ik het waarschijnlijk wel opgemerkt...

Zo te zien heeft de Rotex een kleinere uitslag en minder vermogen, wees maar gewoon blij met je DAP900

@Bilinque
Hehe thx opluchting ;-)
Ben ik zeker! Wel nog geen ervaring mee en nog niet kunnen gebruiken maar komt dit weekend mss al.

@ivo's
Bedankt ook voor de reactie :-D Was even aan het vloeken maar bedacht al snel een 2de persoon kan die dan gebruiken dusja...

De Rotex wordt wel meer gebruikt door detailers. Lijkt me een mooi apparaat.

Kijk wel uit bij de haakse slijpers. Over het algemeen is het toerental van een haakse slijper veel hoger dan wat je nodig hebt bij polijsten.

Ben al hele tijd verder aan het lezen/zoeken en eigenlijk als je er een steunplaat op kan steken kan je er mee polijsten of heb ik het verkeerd op?

Dan Juist opzoeken welk toerental de machine draait per stand en mij daarop enkel baseren
of zit er nog een verschil tussen specifiek andere rotary's buiten hogere toeren?

Minuutje zoeken op Flex L 1506:
  • Onbelast toerental 2200-6800 /min
Mijn Shinex:
  • Onbelast toerental 400-2100 min.
Dat toerental van die Flex is veel te hoog. Niet doen.

Thx voor de reacties!
Had de toerentallen al wel al is gezien maar zocht te specifiek op google voor ermee te polijsten en aangezien dit niet gaat...
Minimumtoeren had ik niet gezien wel al hoog op de laagste stand :-O
Ga dan maar eerst gezellig verder doen met de DAP900 en als er hulp is de Festool ROTEX aangezien we daar niet veel mis mee kunnen doen...
De kosten waren al groot genoeg voor al men materiaal dus nog een Rotary zal moetten wachten :-)