• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mag ik bumpers ontvetten met IPA ?

Pol147

Detailing addict
31 mei 2010
38
52
Hallo ,

mag ik met IPA ( isopropanol ) mijn grijs/zwarte ongespoten plastic bumpers en stootstrips ontvetten , vooraleer ik deze behandel met trimrestorer ( Meguairs ).
Kan ik dit ook gebruiken op de plastic en rubbers rond de ramen ?
Zoja , in welke verhouding ?
Dienen de gelakte delen te worden afgeplakt , of is dit niet nodig ?

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Waarom zou je dat willen afnemen met IPA ? APC zal veel en veel meer doen dan IPA mocht je ze willen reinigen.
Zelf denk ik dat het weinig toegevoegde waarde heeft en of het kwaad kan : dat is nooit vooraf te zeggen aangezien ieder kunstof weer anders kan reageren.

Alle delen waar je nog wel iets van bescherming op wil behouden zou ik zeker afplakken, erg goed voor je wax is IPA niet.
 
Tast IPA kunststof aan? :weetniet
Ik meen hier nochtans al gelezen te hebben dat IPA+melaninespons goed werkt om hardnekkige vlekken/vervuiling op kunststof te verwijderen...:confused: