• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Magifoam origineel 1:100 en via Carclean 1:10?!

dutch79

Detailing chief
14 nov 2010
220
85
Ik snap het even niet meer hoor. M'n Magifoam (via Carclean) was op. Altijd 1:10 gebruikt. Nu zag ik dat Carclean geen 1000ml meer verkoopt en kwam ik de originele fles 1000ml tegen van Magifoam. Echter deze heeft het over een verdunning van 1:100...!? 8-())
http://www.autobritedirect.co.uk/index.php/magifoam.html

Het zal toch niet zo zijn dat Carclean het spul 10x verdund en in een andere fles doorverkoopt voor een 'normale' prijs? 8-())

Ben benieuwd hoe het zit.

Als je het flesje van je foamgun vult met 1:10 komt het niet 1:10 uit je foamgun: je hogedruk mengt de verdunning weer met water uit de hogedrukspuit.. De aanduiding van 1:100 van magifoam zal de verdunning incl het water dat de hogedruk toevoegd zijn..

(en tim zal zn bmw dus niet verdiend hebben door flessen magifoam te verdunnen :-d )

Het is gewoon de originele magifoam en ik heb nog nooit gehoord van 1:100 in de fles. Het is zoals Solubel zegt, het komt ongeveer 1:100 op je auto terecht.

En denk je nou echt dat wij onze reputatie op het spel zetten door zoiets te doen? Lijkt me vrij zinloos. Dan verdien je een euro meer op een flesje, maar zet je wel je geloofwaardigheid op het spel.

Doet me denken aan een ander broodje aap verhaal, dat wij polijstmiddelen met water zouden verdunnen. :no

Als je ook goed verder leest op de Autobrite site, dan had je het zelf ook kunnen bedenken. Daar staat dat je de fles moet vullen met 1 a 2 inch. Dus 2,5 a 5 cm Magifoam op de bodem. Een literfles is uit mijn hoofd zo'n 20cm vulbaar, dus Autobrite spreekt ongeveer over 1:7 tot 1:3 in de fles.

De volgende keer iets beter nadenken en als je toch twijfelt ons mailen. Mensen lezen slecht en voor je het weet is er weer een loos verhaal de wereld in geholpen. :s

Via de link van Autobritedirect staat:
Magifoam has been primarily formulated to be used in a foam lance, with a dilution rate of 100:1 it is also very economical, this equates to roughly 1-2" in the bottom of a 1l bottle in a foam lance when using with a domestic pressure washer.

Dat is geen 1:100

das ook gewoon 1:10, de uiteindelijke verhouding met het water dat de hd-spuit heeft toegevoegd kan dan rond de 1:100 liggen. Maar wat je in de fles moet doen is gewoon 1:10.

Meten is weten als je het perse wilt weten vul je flesje van je foamgun met 1 ltr water en spuit je hd leeg in emmer en als het flesje leeg is moet je 10 ltr in je emmer hebben :rules

j.lipsch;331584 zei:
... als het flesje leeg is moet je 10 ltr in je emmer hebben :rules

Foam heeft meer volume dan water :roll
Wat je wel kan doen is de HD (als hij dat kan) water aan laten zuigen en dan het verbruik meten

Sommige dingen moet je niet willen controleren, moet je gewoon aannemen :ja

Ik denk dat het antwoord op de vraag van de TS is gegeven. Mensen waar maken we ons druk om? Als je tevreden bent over het product en de prijs dan is het toch prima.

Samz;331557 zei:
Via de link van Autobritedirect staat:
Autobrite zei:
Magifoam has been primarily formulated to be used in a foam lance, with a dilution rate of 100:1 it is also very economical, this equates to roughly 1-2" in the bottom of a 1l bottle in a foam lance when using with a domestic pressure washer.

Dat is geen 1:100

Ik denk dat de TS die zin verkeerd gelezen heeft.

Dit slaat op de foamlans, ze schrijven een foamlans voor met een 1:100 mengverhouding.
Autobrite zei:
Magifoam has been primarily formulated to be used in a foam lance, with a dilution rate of 100:1

Daarna zeggen ze de mengverhouding van de magifoam. Als dat gelijk staat aan 1:7, foam je eigenlijk dus 1:700 (of niet?)

Mvg,
Frank