Beste detailers,
Volgende week ga ik een auto onder handen nemen in 1 dag. De bedoeling is de gehele buiten en binnenzijde te doen. Met betrekking tot het hele was proces heb ik eigenlijk geen vragen alleen ik zit continue te twijfelen over de eindstap die ik ga nemen met de lak.
De auto word helemaal schoongemaakt (velgen/foam/wassen/ontijzeren/kleien.) Gezien de tijdsduur ga ik niet beginnen aan polijsten, daarbij weet ik dat de auto toch weer snel een wasstraat zal zien.
Ik zit dus over de laatste stap nogal in met betrekking tot de auto een beetje bescherming en glans mee te geven. Dit is waar ik zelf ongeveer aan dacht maar ik wil graag alle opties openhouden. Het grote issue is denk ik vooral de tijdsdruk.
Dit zijn de verschillende opties waar ik aan dacht
- Black hole en dan aftoppen met collinite 845
- Wetcoat na het wassen en daarna nog een rondje beadmaker ( hoewel ik beadmaker prima spul vind is de standtijd gewoon niet ideaal voor deze casus )
- Eventueel foamen met Bathe+ en dan een rondje beadmaker
En de optie die ook blijft spoken is een goede ceramic detailer, hier heb ik echter geen ervaring mee maar het lijkt mij wel perfect om snel de maximaal haalbare glans te halen in de beschikbare tijd.
Ik vind het belangrijkste eigenlijk dat er wat glans behaald word met een redelijk (1 maand) bescherming. Ik vermoed dat de auto toch snel een hotwax behandeling gaat zien.
Thanks voor de input en meedenken alvast, auto betreft een zwarte maserati quattroporte
Volgende week ga ik een auto onder handen nemen in 1 dag. De bedoeling is de gehele buiten en binnenzijde te doen. Met betrekking tot het hele was proces heb ik eigenlijk geen vragen alleen ik zit continue te twijfelen over de eindstap die ik ga nemen met de lak.
De auto word helemaal schoongemaakt (velgen/foam/wassen/ontijzeren/kleien.) Gezien de tijdsduur ga ik niet beginnen aan polijsten, daarbij weet ik dat de auto toch weer snel een wasstraat zal zien.
Ik zit dus over de laatste stap nogal in met betrekking tot de auto een beetje bescherming en glans mee te geven. Dit is waar ik zelf ongeveer aan dacht maar ik wil graag alle opties openhouden. Het grote issue is denk ik vooral de tijdsdruk.
Dit zijn de verschillende opties waar ik aan dacht
- Black hole en dan aftoppen met collinite 845
- Wetcoat na het wassen en daarna nog een rondje beadmaker ( hoewel ik beadmaker prima spul vind is de standtijd gewoon niet ideaal voor deze casus )
- Eventueel foamen met Bathe+ en dan een rondje beadmaker
En de optie die ook blijft spoken is een goede ceramic detailer, hier heb ik echter geen ervaring mee maar het lijkt mij wel perfect om snel de maximaal haalbare glans te halen in de beschikbare tijd.
Ik vind het belangrijkste eigenlijk dat er wat glans behaald word met een redelijk (1 maand) bescherming. Ik vermoed dat de auto toch snel een hotwax behandeling gaat zien.
Thanks voor de input en meedenken alvast, auto betreft een zwarte maserati quattroporte