• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Manieren om drinkwater lang goed te houden in een donkere regenton?

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Goedemiddag detailers,

Ik zit met een vraag. Momenteel door wat problemen en persoonlijk shit, poets ik tegenwoordig wat auto's voor vriendin, collega's en familie voor een extra cent.

Maar, nu dat de koude voor de deur staat, en ik geen binnenplaats heb ben ik aan het zoeken om toch nog wat te kunnen doordoen als het wat kouder wordt (natuurlijk niet tot je snowfoam letterlijk vastvriest op de auto).

Ik heb een regenton van 150l staan in de tuin die nooit is gebruikt. Ik heb geprobeerd deze zomer om deze te vullen met regenwater en zo mijn Karcher er dan water laten opzuigen. (reden, ik heb geen buitenkraan en ik woon in een huurhuis, dus boren mag niet).

En om de veranda continu open te laten staan + berging is wat duur qua stookkosten....

Maar na een paar dagen is dat water al groen en heel vies (dakgoten zullen niet 100% proper zijn). Maar stel dat ik de ton nu gewoon vul met echt drinkwater van binnen, en dit laat staan in de ton, zou dit ook zo snel groen worden of bederven? Of is dit enkel in de zomer, als het water opwarmt?

Ik ken niet zo veel van de chemische samenstelling van drinkwater, maar als je bv een fles water een week laat staan, ruikt dit natuurlijk rot.

Graag wat hulp als iemand me kan helpen....
 
Laatst bewerkt:
@Tim , bedankt voor het leesvoer. Nu is natuurlijk de vraag, kunnen die producten kwaad op de lak van auto's. Het is natuurlijk niet dat het water er weken gaat instaan, maar dat ik natuurlijk de oude niet naar rot water laat ruiken :-D . Nogmaals bedankt !
 
Kleine vijver/aquarium pomp er in. Bewegend water komen geen algen in en kan niet bevriezen in de winter. Wat ik zelf doe trouwens, is de tuinslang door de brievenbus voeren. Hierdoor hoeft de voordeur niet open te staan, scheelt heel wat kou.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Emiel, top tip. Langer dan 2 weken gaat het water er toch niet instaan. Ik ga eens zoeken op zolder voor een pompje. Desnoods een aquariumpompje, zo heb ik er nog enkele liggen...