• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marijn's collectie

Marijn

Detailing addict
28 jul 2010
760
62
Utrecht
Hierbij ook een bijdrage, dit is tot nu toe mijn collectie. Het stelt in vergelijking met sommige van jullie niet zoveel voor, maar ik vind dat ik in een maand tijd redelijk wat bij elkaar heb,^^

Middeltjes:
PBW SSR1
PBW SSR2,5
PBW SSR 3
PBW Trim Restorer
PBW EX-sealant
PBW Natural Look
PBW Bold N Bright Gel
PBW APC(ook in de rode sprayfles)
PBW Super slick&suds
PBW Spray&Wipe

DoDo Juice Born to be Mild
DoDo Juice Born slippy(ook in de rode sprayfles)

Collinite #845

Chemical Guys Crystal Wet Glaze

Meguiars Quick Detailer
Meguiars Ultimate Compound
Meguiars Consumenten Klei(niet op de foto:weetniet )

Halfords velgenreiniger:schaam (maar werkt op zich wel goed)

GroteFoto-ZMARWOG6.jpg


Spulletjes:
Aantal MF doeken
2 Meguiars Applicator pads
2 Mothers Applicator pads
2 carclean pads(1 staat er niet op de foto)
Droogdoek
Washandschoen
Mothers Velgenborstel en Tirebrush
Pads voor DAP(zwart, wit, oranje en geel)
Handpads(wit en oranje)

GroteFoto-MVBQI7KL.jpg
 
Mooi begin, nu snel aan de slag en doorgaan met bestellen :party:

Marijn zei:
... Wil nog een wax kopen, en zat te denken aan Collinite, Marque d'Elegance #915. ...

Misschien beginnen met de 845. Die is naar mijn idee wat universeler (ook voor velgen etc)

Hans
 
Mooie collectie heb je al :)^ .
Wat betreft de Collinite wax, dat is een prima wax met een hele lange standtijd waaraan de meeste waxen niet kunnen tippen. Als de voorbereidingen voor het aanbrengen van de wax tenminste zijn zijn geweest. Dan met name de stappen kleien en eventueel polijsten/cleanen.

De Collinite wax geeft een heel mooi resultaat, daar zul je beslist geen spijt van krijgen, dat weet ik bijna zeker. Nu voor het ingaan van de winter is de Collinite wax helemaal ideaal omdat deze extra goed bescherming biedt tegen winterweer en strooizout. Ik gebruik deze wax ook, met name om de winter door te komen.
Voor andere jaargetijden wil ik een beetje kunnen spelen met andere waxen om wat ervaring op te doen.
 
Dit is toch al een aardige collectie: in ieder geval één waarmee je als beginner aardig uit de voeten kunt :)^

Collinite's 915 kan ik je zeker aanbevelen :heart_eyes: . De presentatie (verpakking en geur) is niet zo "sexy" als bij andere merken, maar het is een zeer goede wax, met een bijzonder lange standtijd (op mijn peugeot 207 heeft hij het in ieder geval de hele afgelopen winter zeer goed uitgehouden).

Als je wat minder uit wilt geven, dan zijn ook Poorbooys World Natty's Paste waxen ook aan te raden: ze hebben minder standtijd, maar ruiken wel beter en zijn ook ietsje zachter, mocht je dat gemakkelijker vinden werken.

Mocht je voor een vloeibare wax willen gaan dan zou je voor Collinites 845 Liquid Insulator Wax kunnen gaan: het is een beetje raar spul (het lijkt een beetje op behangplaksel of zo) en het ruikt echt verschrikkelijk chemisch, maar de resultaten die je ermee kunt behalen zijn geweldig: lange standtijd (niet zo lang als de 915) en een mooie glans (als je voorbereidingen goed zijn geweest uiteraard).
 
Zo even een foto gemaakt van het grootste deel wat ik heb:

Middeltjes:
PBW SSR1
PBW SSR2,5
PBW SSR 3
PBW Trim Restorer
PBW EX-sealant
PBW Natural Look
PBW Bold N Bright Gel
PBW APC(ook in de rode sprayfles)
PBW Super slick&suds
PBW Spray&Wipe

DoDo Juice Born to be Mild
DoDo Juice Born slippy(ook in de rode sprayfles)

Collinite #845

Chemical Guys Crystal Wet Glaze

Meguiars Quick Detailer
Meguiars Ultimate Compound
Meguiars Consumenten Klei(niet op de foto:weetniet )

Halfords velgenreiniger:schaam (maar werkt op zich wel goed)

GroteFoto-ZMARWOG6.jpg


Spulletjes:
Aantal MF doeken
2 Meguiars Applicator pads
2 Mothers Applicator pads
2 carclean pads(1 staat er niet op de foto)
Droogdoek
Washandschoen
Mothers Velgenborstel en Tirebrush
Pads voor DAP(zwart, wit, oranje en geel)
Handpads(wit en oranje)

GroteFoto-MVBQI7KL.jpg


Dan gelijk maar even een vraagje, mijn droogdoek, bestelt als Miracle Dryer, maar ik zag tussen de collectie van mk-us een zelfde doek, maar die heette anders, wat voor doek is het nou?(die handdoek ernaast gebruik ik momenteel nog voor de dorpels te drogen:roll )

GroteFoto-AYUYGJKF.jpg
 
De oranje doek wordt ook wel Delerium of Orange Babies genoemd.
Alleen heeft die laatste naam ook een andere bedoeling...

:roll
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ah dan zal het de Delerium wel zijn. Vind het een prima doek hoor, daar niet van, maar ik zag een foto van de Miracle Dryer en dat was dus een andere.

En Patrick met die Orange Babies ga ik de auto natuurlijk niet drogen, krijg je krassen van:eek:)