• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marius Mazda 6

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
85
58
39
Hallo, hier eventjes een uitgebreide uitleg over hoe ik mijn wagen gedetailed heb. De uitleg wordt compleet gegeven om eventuele opmerkingen verbeteringen van jullie te kunnen horen!

Stap 1

Eerst en vooral naar carwash gereden om auto af te foamen en meeste vuil al eens af te spuiten.

vd0l87.webp

x584uu.webp

9q8jzl.webp

2wquce9.webp

Stap 2

Auto geclayed met Meguiars clay en gesmeerd met de CG Luber.

2wquce9.webp

Stap 3

Kuisen van velgen + wielkasten. Opkrikken van wagen en velg per velg behandelen. Velgen worden gereinigd met combinatie van Diablo gel en ¼ APC. De banden worden gereinigd met 1/8 APC. Deze worden in dressing gezet met Wolfgang Black Diamond Tiregel. Ook velgen worden in de wax gezet met Smartwax Rimwax.
De wielkasten worden gereinigd met 1/8 APC en hierna behandeld met Smartwax Undercarriage Detailer Spray.

2yphhqg.webp

a1sheq.webp

2d1s5uc.webp

2vmbvd4.webp

j0z8dk.webp

8zfypv.webp

30xeslu.webp

serr7l.webp

35celwo.webp

2lc0eg1.webp

28hk0sl.webp

Stap 4

Auto opnieuw gewassen maar deze maal handmatig met CG Glossworkz shampoo en scheutje APC. Afgedroogd met de Orange Babies Drying Towel.

svl3sn.webp

54yqtl.webp

Stap 5

Aftapen van rubbers, lichten & plastics.

Stap 6

Machinaal aanbrengen van een Meguiars Paint Cleaner. Aangebracht op blauwe pad met de DAS-6 op stand 4.

28bxu9z.webp

vhg6l2.webp

Stap 7

Machinaal polieren: Eerst CG Paint correction 2 op oranje pad, daarna CG Paint correction 1 op witte pad. Telkens op stand 4 met de DAS-6

t9fs74.webp

jjqsgh.webp

2w2enw5.webp

Stap 8

Machinaal aanbrengen van een lakverzegeling d.m.v. CG Jetseal 109.
1ste laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.
Nu 2 uur wachten voor aanbrengen volgende laag.
2de laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.

14292ky.webp

xe1vd5.webp

2e0viix.webp

Stap 9

Voeden van rubbers & plastics met CG New Look Trim Gel.

do5441.webp

1zplf0n.webp

Stap 10

Stofzuigen interieur + koffer

nb2n45.webp

Stap 11

Reinigen interieur met 1/8 APC.

Stap 12

Lederen zetels voeden met Smartwax Smartleather.

s6k2ug.webp

2nte44z.webp

Stap 13

Reinigen van ramen.

Stap 14

Handmatig aanbrengen van een vaste wax, CG Pete’s 53 met een applicatorpad. 20min laten curen en daarna uitbuffen met een Buffing Towel. Van de wax worden er 2 laagjes geplaatst.

33aezoy.webp

4tkck5.webp

j8fwp1.webp

abrnno.webp

ml5l6t.webp

4v1vlh.webp

2lar5ex.webp

Opmerkigen:

Voor een beginnend detailer ben ik al bij al toch al redelijk tevreden van het resultaat, Indien er opmerkingen van jullie zijn over bv. toerentallen van de DAS, bepaalde producten, verhoudingen van producten, volgorde van bewerkingen, soorten gebruikte pads, …. SHOOT!

Nog enkele producten die ik ondertussen heb maar die nog niet bij deze beurt gebruikt zijn:

Bilthamber clay
Monello Raffini Inizio
Monello Mezzo Polish
Monello Finale Finishing Polish
Monello Spruzzo - Inspection spray
Chemical Guy's 3n Propolish
Zwarte pad
Autoglym Glass polish
Chemical Guy's Streak Free Window Clean

En waarschijnlijk nog enkele die ik vergeten ben.

Greets

Marius

Knap gedaan !
Ik ben ook maar een beginner, maar ik vind dat je al redelijk straf aanvangt, door de wielen deraf te halen bv.
Maar staat de datum van je camera juist? die foto's lijken 3 jaar oud ?
Ik weet ook niet of het de bedoeling is om je loopvlak van de banden mee te behandelen, lijkt me gevaarlijk voor het eerste remmen, kan redelijk glad zijn ...
Je auto kan zo weer de showroom in ! :cool

Idd, datum staat niet juist.
dat van het loopvlak had ik paar maand geleden al eens op ander forum gelezen en doe ik dus ook niet meer:cool

En een band afhalen en opzetten is nu zo moeilijk het hé :)

Leuk verslag!

Volgens mij is stap 6 overbodig. Als je die stap toch wil toepassen dan zou ik eerder geneigd zijn em na het polijsten te doen om eventueel olieen van de polijstproducten te verwijderen en zo de lak klaar te zetten voor de wax. Ook is de paint cleaner van Meg's eigenlijk niet bedoeld voor machinaal gebruik naar het schijnt.

Nog een tip: ik leg mijn wiel altijd op 2 houten latten zodat het op de band rust en de velg zeker de grond niet kan raken (zie mijn show off) Ik weet niet of het nodig is met uw velgen maar beter voorkomen dan genezen.

Voor de rest, mooi gedaan! :-)^

Ziet er weer mooi uit, wit heeft wel iets............... :cool

Dat paintcleanen kun je helemaal weglaten als je daarna toch gaat polijsten, zou je beter een klei beurtje kunnen doen.

Een zeer mooie beurt heeft deze 6 gekregen:cool
En zoals Rolf al aan haalt kan je misschien een "kleibeurtje" overwegen.
Kleien is poepsimpel en heel effectief:ja
Voor de rest knap gedaan.

Netjes Marius!!

Zie ik nu niet goed of heb je rechtsachter de wielkast niet behandeld? Is nog maar zo lichtgrijs :lol

Mooi verslag/write-up! En dito wagen.

Off-topic: SAP Society Against Playstation, wie kent dat spotje nog van de eerste PS? Je hebt een Mazda die tegen PS is. ;-p

Alleen een tipje om het snoer van jouw DAP/DAS over je schouder heen te doen zodat ie niet langs de auto kan slepen en nieuwe krasjes kan maken.

Verder de 6 ziet er weer schitterend uit.