Hallo, hier eventjes een uitgebreide uitleg over hoe ik mijn wagen gedetailed heb. De uitleg wordt compleet gegeven om eventuele opmerkingen verbeteringen van jullie te kunnen horen!
Stap 1
Eerst en vooral naar carwash gereden om auto af te foamen en meeste vuil al eens af te spuiten.
Stap 2
Auto geclayed met Meguiars clay en gesmeerd met de CG Luber.
Stap 3
Kuisen van velgen + wielkasten. Opkrikken van wagen en velg per velg behandelen. Velgen worden gereinigd met combinatie van Diablo gel en ¼ APC. De banden worden gereinigd met 1/8 APC. Deze worden in dressing gezet met Wolfgang Black Diamond Tiregel. Ook velgen worden in de wax gezet met Smartwax Rimwax.
De wielkasten worden gereinigd met 1/8 APC en hierna behandeld met Smartwax Undercarriage Detailer Spray.
Stap 4
Auto opnieuw gewassen maar deze maal handmatig met CG Glossworkz shampoo en scheutje APC. Afgedroogd met de Orange Babies Drying Towel.
Stap 5
Aftapen van rubbers, lichten & plastics.
Stap 6
Machinaal aanbrengen van een Meguiars Paint Cleaner. Aangebracht op blauwe pad met de DAS-6 op stand 4.
Stap 7
Machinaal polieren: Eerst CG Paint correction 2 op oranje pad, daarna CG Paint correction 1 op witte pad. Telkens op stand 4 met de DAS-6
Stap 8
Machinaal aanbrengen van een lakverzegeling d.m.v. CG Jetseal 109.
1ste laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.
Nu 2 uur wachten voor aanbrengen volgende laag.
2de laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.
Stap 9
Voeden van rubbers & plastics met CG New Look Trim Gel.
Stap 10
Stofzuigen interieur + koffer
Stap 11
Reinigen interieur met 1/8 APC.
Stap 12
Lederen zetels voeden met Smartwax Smartleather.
Stap 13
Reinigen van ramen.
Stap 14
Handmatig aanbrengen van een vaste wax, CG Pete’s 53 met een applicatorpad. 20min laten curen en daarna uitbuffen met een Buffing Towel. Van de wax worden er 2 laagjes geplaatst.
Opmerkigen:
Voor een beginnend detailer ben ik al bij al toch al redelijk tevreden van het resultaat, Indien er opmerkingen van jullie zijn over bv. toerentallen van de DAS, bepaalde producten, verhoudingen van producten, volgorde van bewerkingen, soorten gebruikte pads, …. SHOOT!
Nog enkele producten die ik ondertussen heb maar die nog niet bij deze beurt gebruikt zijn:
Bilthamber clay
Monello Raffini Inizio
Monello Mezzo Polish
Monello Finale Finishing Polish
Monello Spruzzo - Inspection spray
Chemical Guy's 3n Propolish
Zwarte pad
Autoglym Glass polish
Chemical Guy's Streak Free Window Clean
En waarschijnlijk nog enkele die ik vergeten ben.
Greets
Marius
Stap 1
Eerst en vooral naar carwash gereden om auto af te foamen en meeste vuil al eens af te spuiten.
Stap 2
Auto geclayed met Meguiars clay en gesmeerd met de CG Luber.
Stap 3
Kuisen van velgen + wielkasten. Opkrikken van wagen en velg per velg behandelen. Velgen worden gereinigd met combinatie van Diablo gel en ¼ APC. De banden worden gereinigd met 1/8 APC. Deze worden in dressing gezet met Wolfgang Black Diamond Tiregel. Ook velgen worden in de wax gezet met Smartwax Rimwax.
De wielkasten worden gereinigd met 1/8 APC en hierna behandeld met Smartwax Undercarriage Detailer Spray.
Stap 4
Auto opnieuw gewassen maar deze maal handmatig met CG Glossworkz shampoo en scheutje APC. Afgedroogd met de Orange Babies Drying Towel.
Stap 5
Aftapen van rubbers, lichten & plastics.
Stap 6
Machinaal aanbrengen van een Meguiars Paint Cleaner. Aangebracht op blauwe pad met de DAS-6 op stand 4.
Stap 7
Machinaal polieren: Eerst CG Paint correction 2 op oranje pad, daarna CG Paint correction 1 op witte pad. Telkens op stand 4 met de DAS-6
Stap 8
Machinaal aanbrengen van een lakverzegeling d.m.v. CG Jetseal 109.
1ste laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.
Nu 2 uur wachten voor aanbrengen volgende laag.
2de laag aanbrengen, 15 min laten curen en hierna uitbuffen.
Stap 9
Voeden van rubbers & plastics met CG New Look Trim Gel.
Stap 10
Stofzuigen interieur + koffer
Stap 11
Reinigen interieur met 1/8 APC.
Stap 12
Lederen zetels voeden met Smartwax Smartleather.
Stap 13
Reinigen van ramen.
Stap 14
Handmatig aanbrengen van een vaste wax, CG Pete’s 53 met een applicatorpad. 20min laten curen en daarna uitbuffen met een Buffing Towel. Van de wax worden er 2 laagjes geplaatst.
Opmerkigen:
Voor een beginnend detailer ben ik al bij al toch al redelijk tevreden van het resultaat, Indien er opmerkingen van jullie zijn over bv. toerentallen van de DAS, bepaalde producten, verhoudingen van producten, volgorde van bewerkingen, soorten gebruikte pads, …. SHOOT!
Nog enkele producten die ik ondertussen heb maar die nog niet bij deze beurt gebruikt zijn:
Bilthamber clay
Monello Raffini Inizio
Monello Mezzo Polish
Monello Finale Finishing Polish
Monello Spruzzo - Inspection spray
Chemical Guy's 3n Propolish
Zwarte pad
Autoglym Glass polish
Chemical Guy's Streak Free Window Clean
En waarschijnlijk nog enkele die ik vergeten ben.
Greets
Marius