• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marks astra

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Ik had hier eigenlijk geen eigen topic, meestal plaatste ik foto's bij onze club.
aangezien 99% van mijn spullen toch bij c.c. vandaan komt ;)

Maar goed, even de laatste weken, dit omdat ik alles buiten moet doen op de eigen oprit :

ik dacht doe maar eens groen, staat ook wel leuk die sportstrepen.

209ojmh.jpg


de eerste twee pogingen de afgelopen weken werden verstoord door regen, nu de derde poging gelukkig wel droog gebleven.

5 uur later, na orangepeel pad met mezzo, mezzo op oranje en finale op blauw alles op de dap900.

16iejo5.jpg


over de deuren ben ik nog niet helemaal tevreden, de orangepeel is al wel een stuk minder maar ik wil daar toch nog een keer overheen, ik heb daar nog zo'n 135uM dus dat moet genoeg zijn, maar dat wordt een deur per keer omdat er zo verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten als je in je eentje bezig bent en mijn lichaam niet echt meewerkt.

weekje verder

vrijdagochtend miezerde het nog maar 'smiddags was het droog, en af en toe een beetje zon.

nou moest ik de motorkap nog doen dus dit was een mooie gelegenheid vandaag.
bezig gegaan met mezzo op oranje, maar helaas het gaf toch niet echt het resultaat wat ik wilde.
nou had ik onlangs een proefpakket gekocht van Scholl inclusief de blauwe spiderpad (https://www.carclean.com/nl/product...Black_Sample_Kit_100ml_145mm_Spiderpad_103284) , nou vond ik blauw wat te grof om mee aan de gang te gaan dus heb ik gekeken in de tas met oude pads en daar had ik nog een oranje hexpad.

Dus rustig mee aan de gang gegaan en ik moet zeggen dat werkt heel goed, mooi glad, op de steenslag na natuurlijk.
dus ook de motorkap is weer klaar voor Sevenum.

345kcyg.jpg


ik was blij verrast met de S20 van scholl, helaas verkopen ze die per liter en niet in 500mL flessen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tiger en Ries
vandaag eens bezig geweest met speciaal glasspad https://www.carclean.com/nl/product/Flexipads/Glass_Polishing_Disc_135mm_103058, ik had er finale op gedaan maar ik kreeg krassen, geen idee waarom, dus overgestapt op een witte pad met finale, toen bleek er een laagje van de ruit af te komen, nou heb ik de astra al een jaar of 5 maar ik heb er nog nooit iets opgedaan.

* nou vraag ik me af of iemand weet of er vanaf opel fabriek er een laagje op de ruit is aangebracht of dat een vorige eigenaar het gedaan heeft weet iemand dat.

op de video is goed te zien dat aan de linker kant een strook gepolijst is door mij waar dus het laagje weg is, bij de ruitenwissers heb ik ook lichte slijtplekken door het laagje heen dus vandaar dat ik het wilde polijsten.

klik voor video

iemand dat al eens eerder gezien ?
 
Het was al weer een tijdje stil vanaf mijn kant dus even een kleine downdate

Onder het mom van heb ik dat weer, rijswaterstaat heeft hier op provinciale wegen betonplaten liggen ipv asvalt, dat laat nog al eens los, en je raad het al er rijden vrachtwagens en het kwam bovenop onze astra terecht.

Gelukkig kwam er later een werknemer van Rijkswaterstaat ter plekke en heb ik meteen een kaartje van hem gekregen.

Fijn dat slechte wegdek op de brabantse wegen :-(

overal steenslag, bumper, motorkap, voorruit, dak, en zijstijl, ruwe geschatte schade 3500 euro.

jl5phw.jpg


2d195dl.jpg


30j338p.jpg


2n9we84.jpg


ik ben op een gegeven moment maar opgehouden met blauwe plakkertjes plakken wat het zit helemaal onder.

de wegbeheerder in een e-mail voorzien van foto's en aansprakelijk gesteld, geschatte bedrag rond de 3500 euro
toen kreeg ik een telefoontje van de wegbeheerder dat ze het binnengekregen hadden en dat het wel een week of 7 kan duren voordat ik antwoord krijg, iets met juridische afdeling oid.

ik was natuurlijk niet van plan daar op te wachten, maar gelukkig ben ik all risk verzekerd met verhaal service, dus mijn eigen verzekering op de hoogte gesteld en die heeft een expert gestuurd.

die expert begon natuurlijk te zeiken van er zullen al wel wat steenslag plekjes op gezeten hebben en wat kun je bewijzen dat het van het wegdek komt, maar gelukkig stond de schade hersteller aan mijn kant, het was duidelijk te zien dat het verse steenslag was, ook begon de expert over de voorruit te zeuren, als je van binnen kijkt en er staat de zon op dan zie je een sterrenhemel maar eigenlijk wilde hij hem niet vervangen, maar ook daarvan zei de schade hersteller dat hij er ook echt niks meer mee kon beginnen.

uiteindelijk zal de bumper, motorkap en zijstijlen gespoten moeten worden, een paar puntjes op het dak zal ik zelf proberen bij te werken, en ook de voorruit wordt vervangen, een koplamp is ook beschadigd maar die rommel van gm-troepparts wilde ik er toch al af hebben dus daar heb ik zelf meteen 2 nieuwe originele hella koplampen voor besteld, de bumper moet er toch vanaf om te spuiten dus dan kunnen de koplampen meteen vervangen worden.

nu is het afwachten, en dan spuiten, 6 weken wachten en dan de klus om alles weer te polijsten want ik wil natuurlijk geen orangepeel op de motorkap e.d. hebben zitten.
probleem met het polijsten is dat het droog weer moet zijn want alles moet op mijn eigen oprit gebeuren en ik heb geen carport of garage, en dan moet ook mijn vrouw de astra niet meehebben, dat wordt dus geen goed begin voor 2017.
 
dat is inderdaad zwaar balen ! ik zou echt serieus kwaad worden moest zo'n expert zo spreken . Ik weet niet hoe het in NL gaat, maar hier in belgie is dat schadebedrag al gevaarlijk voor een ietwat oudere wagen.. (economisch total loss)

kun je niet met de spuiter overleggen voor meer verharder in de lak ? is iets wat ik zou overwegen.. en niet TE veel verdunner, omdat je je orangepeel toch gaat aanpakken.. (een goede spuiter probeert de structuur van de rest van de wagen te matchen, wat haast ondoenbaar is als de orangepeel behandeld is)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
De spuiter weet dat ik er nadehand mee bezig ga om het weer glad te krijgen en hij zal proberen het zo glad mogelijk te spuiten, hij maakt in ieder geval geen valse beloftes zoals de vorige spuiter, maar voordat hij gerepareerd zal worden zal ik nog wel eens gesprek met hem hebben.

Economisch total loss was een risico maar deze astra is een buisiness edition en heeft ook nog vanuit de fabriek als optie het veiligheidspakket, 4 schijfremmen esp e.d. wat de waarde hoger maakt, de expert begon daar tenminste niet over te zeuren, maar ik had hem van tevoren al duidelijk gemaakt dat dit gezeik was waar ik echt niet op zat te wachten en dat ik, hoe goed het misschien ook gespoten zal worden, er altijd financieel bij inschiet nog afgezien van de vele uren die er weer in gaan zitten om hem zo netjes te polijsten als hij was.
 
Een hardere lak, vrij simpel? Meestal zijn overgespoten delen aan de zachte kant, wat ze krasgevoeilig maakt.. Daarom?

Dit zou ik wel heel goed overleggen dan want 99% van de 2K lakken heeft juist het tegenovergestelde. Als je meer (teveel) verharder in de verhouding doet blijft de lak weken tot maanden zacht.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
de astra is weer 2 weken thuis, een enorm verschil met de vorige spuiter, veel gladder, meteen even de spiegelkappen en afdekplaatje van de ontsteking mee laten spuiten.

nu nog even een weekje of 4 wachten en dan kan ik hem echt helemaal glad maken, hopelijk krijg ik hem dan zo strak als hij was.
ben in ieder geval heel erg blij met de spuiter uit Reusel (van Poppel)

bij de spuiter ook meteen die troep koplampen van gm tuningparts eruit gegooid en originele set nieuwe hella koplampen terug gezet

xgo8vxgkebal5.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Roy86 en Altos
de gril was bij mij al in kleur, die is normaal gesproken chroom, maar ook die was beschadigd dus die is netjes opnieuw meegespoten, ik heb het zwarte eco kapje boven de bobine ook mee laten spuiten geeft het net iets meer aparts onder de motorkap.
 
  • Leuk
Reactions: Roy86