• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat rode cinquecento 1993 (update 19-09) new pics

jjonkie

Detailing rookie
22 okt 2008
644
0
Mijn vader heeft een cinquecento over genomen van een collega. Deze week zullen er wat kleine technische mankementen verholpen worden (uitlaat, kachel radiator vervangen) en dan komt de auto bij mij in de garage te staan voor een make over.............

Waarschijnlijk zal collega MOEW30 me wel bij staan tijdens deze klus. We hebben de tijd dus ik hoop dat niet vergeten foto's te maken.

Hier alvast 3 foto's (helaas geen camera bij de hand dus maar genomen met mijn telefoon)

11092009118.jpg

11092009119.jpg


naast de Seicento Abarth van mijn moeder is het een mooi contrast.............

11092009120.jpg


Eind volgende week ga ik er aan beginnen............... :party: :party:
 
Dat wordt een leuk project(je). Die zal zeker erg opknappen. Is jullie familie een beetje Fiat-minded?
 
Die kan inderdaad wel een goede beurt gebruiken! Het rechterachterlicht lijkt lek te zijn: er lijtk water te zitten in het lichtunit dat brandt op de foto.
 
DKBM zei:
Die kan inderdaad wel een goede beurt gebruiken! Het rechterachterlicht lijkt lek te zijn: er lijtk water te zitten in het lichtunit dat brandt op de foto.
Dat is de reflector, lijkt me sterk dat daar water in zit.:-"
 
Dit is weer een leuke om te gaan volgen, ik denk dat het weer een hele metamorfose zal zijn.
 
volgens mij is dat inderdaad de reflectie van de flits. Links valt het licht er waarschijnlijk net anders in.
 
TS kan het antwoord geven, maar bij rechtsachter lijkt het bewuste rode vlak duidelijk uit 2 delen te bestaan, zowel op de eerste foto als ook bij de close up. Links zie je geen verschil. Vaak duidt dat op water in de unit.
 
Ik verheug me nu al op dit geweldig project. :party:
We moeten maar veel foto's maken voor op het forum.

Ik zie je morgen wel weer.
Kunnen we er nog even uitgebreid over praten :D
 
Ik wens je veel succes!! Die ziet er op dit moment echt niet meer uit. Met veel geduld en goed gereedschap ga je daar zeer zeker verandering in brengen. Ik wacht met spanning op de resultaten.
 
Nou even een update, Gister ochtend ben ik om 8 uur begonnen met de matte cinq, en wat was het koud zeg. De auto helemaal onder het condens. Maar gelukkig kwam de zon er al snel bij. Eerst de rubbers en plastic delen in de APC gezet. Banden met dasty. Wieldopppen met APC. Wielkasten helemaal uit gebaggerd. Jeetje wat een troep.

Onderkant van de auto afgespoten met HD. Toen alles afgenomen met een kwast en diverse andere hulpmiddelen. Wat een troep kwam daar weer af. Altijd leuk om te zien dat bruine schuim... :-b

Daarna alle sponningen onder de kap en achterklep en tussen de deuren schoongemaakt met apc en kwasten en veel water. Vervolgens de hele auto gewassen met dreft. :-b Voor als er nog vettigheid op zou zitten.

Toen de schade opgenomen. Jeetje wat een troep zat er op die lak. Echt een maanlandschap. 8-o Dus de paarse aggresive klei uit de kast. De hele auto gekleid inclusief de ramen.

Vervolgens was ik al een paar uur verder en kwam MOEW30 langs. Dus begonnen met de test spots. Uiteindelijk toch op een vrij zware combi uit gekomen. Inizio om oranje, Mezzo op wit, daarna finale op zwart. Toppie !! :heart_eyes:

Vervolgens hebben de auto ook maar even een stukje gestript. Stoelen eruit. Achterraam eruit. De logo's er af en de ruitenwisser achter. Zo kunnen we overal goed bij. De stoelen zijn erg ranzig dus die gaan we nog een keer met de extrator doen.

We zijn nog niet klaar maar het begint er op te lijken, dus ik wil jullie de foto's niet onthouden. Als het het helemaal klaar is zal ik een show your shine plaatsen. enjoy

IMGP7639.jpg

IMGP7637.jpg

IMGP7638.jpg

IMGP7640.jpg

het is toch water.............................. ]-0 DKBM....... :cool:
IMGP7664.jpg

IMGP7666.jpg

IMGP7669.jpg

IMGP7662.jpg


interieur
IMGP7647.jpg

IMGP7645.jpg

IMGP7648.jpg

IMGP7658.jpg




zo al heel wat beter...............

IMGP7691.jpg

IMGP7694.jpg

IMGP7695.jpg

IMGP7698.jpg


zo alles eruit.....

IMGP7731.jpg


moew30 aan het werk...

IMGP7732.jpg


het was van korte duur :D

IMGP7739.jpg


IMGP7741.jpg

IMGP7749.jpg

wat een bende :weetniet
IMGP7748.jpg





testspot

IMGP7720.jpg

IMGP7721.jpg






de rest volgt........................
 
Zo je kunt nog even vooruit! Stond de auto zo scheef of zat er heel bijzonder water in de lampunit.
 
Leuk man om de foto's weer te zien.

Wat was het een uitgewoonde bak.
Rosso Racing?? Hoezo Rosso????:D
Ik denk dat Tim ook Rosso Racing pad's in z'm assortiment kan opnemen.
Ik krijg de witte pad met geen mogelijkheid meer schoon. (de groene doeken blijven ook rood)
Gaat het tijd worden voor een padwasher???:idee

Het is alleen jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten en het donker is voordat je het weet.
We hebben de klus nog lang niet klaar.
Binnenkort moeten we maar weer verder gaan.
De cinq ziet er tot nu toe al weer redelijk uit voor z'n 16 jaar:D