• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat zwart velgen

Akvol

Detailing rookie
9 jul 2020
11
15
Hoi allemaal,

Gisteren heb ik de monello non ferro geleverd gekregen en gebruikt.
Echter het schoonmaken ervan achteraf met een borstel terwijl het product op de velg zit is niet te doen omdat het snel uitdroogt. Ook laat het product vlekken op mijn velg achter en echt schoon kan ik het niet noemen:/

iemand tips? Misschien is mijn velg er niet geschikt voor want het zijn mat zwarte velgen die nogal ruw aanvoelen, ik weet niet hoe ik dat het beste kan beschrijven

foto heb ik als bijlage toegevoegd
 

Bijlagen

  • C74A9BE6-759A-4893-9698-48076BFF9AF9.png
    C74A9BE6-759A-4893-9698-48076BFF9AF9.png
    930,7 KB · Weergaven: 0
Is deze foto gemaakt na het wassen met non ferro?

Als ik de velgen was spuit ik de velg goed in met non ferro. Hierna laat ik het even inwerken. Na 5 minuten is er nog niks opgedroogd op een koude velg. De non ferro nog een keer inwerken met een natte kwast of borstel en daarna goed afspoelen.
 
Nee deze foto is niet na het wassen met de non ferro, maar de non ferro werd gebruikt op een warme velg, verklaart dat het?

er kwamen vlekken op en heeft de velg niet schoon gekregen al heb ik veel gebruikt en in laten werken.
 
Ziet eruit alsof de velg nog steeds smerig is. Heb je het inlaten werken en vervolgens de velgen schoongeborsteld, daarna afspoelen?
Als ik non ferro in de zon gebruik dan krijg je wel wat vlekken maar met een beetje water en een borstel gaat het weer schuimen, daarna spoel je alles er zo af.
 
Sowieso is producten (welke dan ook) gebruiken op warme velgen echt geen aanrader. Alle producten gebruik je altijd op een koele velg. Het droogt anders gewoon te snel op.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Borstelen lukte niet, het was opgedroogd op de velg. Maar het rare is, schoon werd het ook niet ook niet na heel goed spoelen.

ik heb het ervoor en erna niet gewassen met shampoo, maar mijn velgen voelen een beetje aan als zo een groene schoolbord waar je met krijt op schrijft :)

tips om het vandaag weer te proberen of geen non ferro erop doen?
 
Je geeft enkel aan te spoelen nadat de non ferro opgedroogd is.
Rijkelijk op spuiten even laten in werken. Daarna met natte kwast of borstel goed inwerken. Daarna goed afspoelen en met een wash mit en shampoo de velg wassen.
 
Dat kan inderdaad:

rijkelijk opspuiten, in laten werken, niet op laten drogen (!!)

Zodra het wat minder begint te lopen dan geef je het een zetje met een natte borstel. Je zult dan merken dat er schuim ontstaat. Dit verdeel je lekker.

Daarna wederom niet laten opdrogen maar afspuiten zodra je ziet dat het niet meer aan het glijden is of wanneer het schuim aan het wegtrekken is. Dan rijkelijk afspuiten.

Je kunt nu gewoon wassen met een shampoo.
 
Rijkelijk opgespoten op een koude velg, ook geborsteld en met hogedruk afgespoten maar helaas
 

Bijlagen

  • 1708181A-EB28-43F5-9749-A65838B1EF6F.jpeg
    1708181A-EB28-43F5-9749-A65838B1EF6F.jpeg
    201,1 KB · Weergaven: 0
Zag je nog wel een werking van het product? Verkleurde het dus paars of reageerde het minimaal?

Het lijkt er op dat je nu "gewoon" aan de slag moet om het schoon te gaan krijgen. Non-Ferro is immers een vliegroestverwijderaar die toevallig ook reinigt.

De foto's geven de indruk dat het gewoon vuil is, dus wassen met shampoo is de volgende stap.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407