• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mat zwarte velgen beschermen

duckmole

Detailing chief
13 mrt 2010
108
103
61
Hallo allen,

Sinds gisteren in het bezit van een Volvo V40 met een setje Ixion3 velgen.
Matzwart met gepolijste spaken.

Met welke middelen kan ik die het beste beschermen tegen weersinvloeden, remstof etc.
Kan dat alleen met de Rim coating of zijn er nog andere alternatieven?

Ben al even aan het zoeken geweest, maar wordt daar niet zoveel wijzer van.
Mijn oude zilverkleurige velgen deed ik altijd met Collonite 845, maar die zal op matzwart wel een witte waas achterlaten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Grtz.
Duckmole
 
De beste en langdurige bescherming biedt de Gyeon Rim. De matte delen zullen heel misschien ietsiepietsie meer gaan glanzen, maar dat is te verwaarlozen.

Veel speciale velgen waxen zullen de matte delen méér laten glanzen vermoed ik, tenzij je een speciale wax voor matte lak koopt.

Overigens ken ik weinig merken die een wax voor matte velgen hebben, vaak hebben ze wel wax voor matte lak. Uiteraard zou deze ook geschikt zijn voor de velgen, Alleen vermoed ik dat standtijd erg teleurstellend zal zijn.
 
845 kan prima op matzwart, wordt het de eerste dag/dagen ietsje satijn-achtig van, maar trekt snel weer 'mat terug'
 
Voor velgen wordt sowieso Gyeon Rim geadviseerd. Denk dat de CanCoat alswel de Rim toch een glanzende finish achterlaten. Het is tenslotte wel een 'laagje' wat je over de velgen legt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Naar aanleiding van jullie reacties eerst op de barrel van de velg getest. kon wel enig glans verschil zien op een groot egaal vlak, maar niet bijzonder noemenswaardig. Was haast niet te fotograferen.

Daarna besloten secuur de velgen een voor een te doen (enkel de spaken, want de loodjes moeten er nog op). Je ziet er niks van. Enige dat belangrijk is, alle vlakken een voor een doen, zodat je geen plekken mist. (uiteindelijk ook niet te lang laten uitharden voor het uitpoetsen)

komende week gaan ze op de auto, dan zal er wel een paar plaatjes van volgen.
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
hoi allen,
verdergaand op deze topic vraag ... mag ik ook PBW wheel sealant op mat zwarte velgen gebruiken?
 
@DDB75

Ik zou het juist niet doen.

Wheel Sealant can be used on any type of wheel.The crystal clear protection will not detract from the shine of chrome or polished metal, and will actually improve the gloss of any wheel

En vooral dat laatste wil je juist niet op matte velgen. Er zit namelijk siliconen in en dat zorgt voor de glans.