• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matchen de producten en volgordes met elkaar?

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Na een aantal keren de auto gewassen, gekleid en gewaxed te hebben vind ik het tijd worden voor wat extra stappen. Er zitten toch hier en daar wat lichte krassen en deze wil ik wegpoetsen.

Ik had het volgende stappenplan in mijn hoofd maar ik weet alleen niet of het werkt en welke pads en doeken ik moet gebruiken.

Stap 1 wassen:
Washandschoen van Mequiars
Zymol autoshampoo
Met een zeem de auto afnemen

Stap 2 kleien:
Claybar van Mequiars of Poorboys
Quick Detailer van Mequiars
Afnemen met microvezel doek

Stap 3 krasjes verwijderen:
Scratch x 2.0 van Mequiars
Welke doek of pad?

Stap 4 polish:
Poorboys world polish with 100% carnauba wax
Welke doek of pad?

Stap 5 diepte glans:
Poorboys world black hole
Welke doek of pad?

Stap 6 Seal:
Poorboys world exp sealant
Welke doek of pad?

Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen of dit de goede volgorde is en of de producten geschikt zijn met elkaar.
 
Was je deze al tegengekomen? https://forum.Carclean.com/cc_postst5867/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig.aspx Zo niet, ff lezen. Zo ja, beter lezen :-b
 
Ik had een tijdje gezocht, maar die post niet gevonden. Bedankt in elk geval hiermee kan ik verder!