• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matig schuim met Karcher HD + AutoBrite HD foam + Artico Magico Snow Foam

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Zoals in de titel staat heb ik problemen met matige schuimvorming met Karcher HD in combinatie met de AutoBrite HD foam lance en Artico Magico Snow Foam.

Het betreft een goedkoop Karcher HD reiniger.
Ik heb gefoamed op een droge auto. Stond overigens wel in de zon met zwarte lak dus wel warme oppervlakte (ik weet niet of dit uitmaakt).
Ik heb de Foam van 1 op 4 tot 1 op 8 verdund en geprobeerd. Aan de knop van de foam lance gedraaid tot het schuim niet te waterig was. Er komt op zich wel goed schuim uit. Alleen het blijft maar heel kort op de auto. Binnen 5 minuten is het weg an afgezakt.

Iemand tips hoe ik dit beter kan krijgen? Want het schuim blijft lang niet zo zitten als op de product video op de productpagina van de snow foam.
 
Hoogstwaarschijnlijk wat weinig druk ten opzichte van de doorvoer van de lance
De lance is afgesteld op een gemiddelde zeg maar ... met voldoende aanvoer als voorwaarde
Kijk Daarom eerst even of de kraan helemaal open staat en de opbrengst voldoende is (+/- 10 L per minuut)
Neem anders even contact op met CC HQ (informatie@Carclean.com)
 
Na 5 minuten is bij mij ook een groot deel van de foam verdwenen. Ik heb net genoeg tijd om een rondje APC + kwast te doen.
Zelf gebruik ik een Karcher (middensegment) + Autobrite HD foam lance + Autobrite Magifoam (1:8)

Heb je een foto van de foam op je wagen na bv. 5 minuten?
 
Heren dank voor de reacties.

Het kan inderdaad zijn dat er een probleem was met water toevoer. Ik moest (gedwongen) de kraan wat terug draaien omdat de aanvoer slang bij de HD reiniger elke keer losschoot door een slechte koppeling. Dus het kan zijn dat er inderdaad minder water bij kwam dan nodig was. Volgende keer zal ik even met een goede koppeling en toevoer proberen.

Helaas geen foto's gemaakt dit keer. Zal het de volgende keer doen zodat er wat meer informatie is.

Maar mijn zorgen waren er met name omdat de versnelde video op de magifoam productpagina een behoorlijk lang blijvende schuim laat zien. Kan het nog wat te maken hebben met de temperatuur van het water? Ik heb namelijk warm water gebruikt om te schuimen. Kan me voorstellen dat dat scheikundig de reactie zou versnellen.
 
Warm water in de foamfles doet niets aan de verhouding, lost alleen beter op
Met warm water in de HD is het effect wel anders, dan wordt je schuim dunner
Overigens eerst de gebruiksaanwijzing lezen of de HD er tegen kan en zeker niet warmer dan 40C
 
Ah kijk dat is handig. Nee klopt de HD kan ook niet tegen hogere temperaturen. Maar dat verklaart misschien waarom het schuim zo dun was. Ik had niet alleen de oplossing met warm water gemaakt maar ook warm water door de HD gejaagd. Ik denk de combinatie met weinig aanvoer van water dat dat het probleem waarschijnlijk geeft.
 
Update: Gisteren weer gefoamed. Dit keer met koud water en waterkraan volledig open. Heb nog moeite om de AutoBrite HD foamer goed in te stellen. Ook scheutje APC en BTBM toegevoegd. Beter schuim. Bleef nog steeds niet heel lang staan. Maar deed z'n werk goed. Want bij het wassen beduidend minder vuil in mijn afspoelemmer.