• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte autolak

Turbo Fever

Detailing rookie
2 sep 2018
2
2
We willen een andere auto kopen met de lak Givre Nacre Matt , dit is een Clio RS Trophy. Hoe was je de auto (mag ie door de wasstraat ?)En hoe poets je hem , de auto word dagelijks gebruikt en word vies door polderwegen
 
Laatst bewerkt:
+1 voor @RedCat. Wasstraat zal idd niemand hier u aanraden.
Er zijn een aantal stappenplannen te vinden hier op het forum.
Wat wassen betreft kan je daar al je gram uit halen.
Kleien en polijsten is NOT DONE op een matte lak.
De kit die in de post hier boven aangehaald wordt is er één die een extra laagje op de lak aanbrengt en het matte effect respecteert, maar deze is idd niet voor beginners.
 
Een matte lak mag je op geen enkele manier polijsten andera gaat het glimmen/glanzen en dat is iets wat je juist niet wilt. Dat is het grote nadeel van matte lak, je kan er zo weinig mee.

Het beste is om deze zo goed mogelijk te beschermen met de producten zoals @RedCat opperde.
 
We hebben nu een zwart metallice auto waar je alles op ziet , en ik dacht bij een wit matte lak is dat minder . Maar als ik dit lees is dit geen makkelijke lak ,waar je de auto even door de was straat haalt
 
Wasstraat is hier echt vloeken in de kerk. :rolleyes:

Als ik een auto met matte lak zou hebben en ik wil deze optimaal beschermen, dan zou ik kiezen voor een coating geschikt voor matte lak.

Zelf heb ik een scooter die voor de helft uit matte lak bestaat. Deze heb ik alleen goed ontveten daarna behandeld met een coating.

Op de foto links net na het aanbrengen en rechts na afnemen. De glansgraad neemt een fractie toe maar is echt verwaarloosbaar.
90455470-32dd-41d2-bdae-f28d15ef6c96.jpg
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam en RoyR