• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte lak beschermen met coating

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Aangezien ik een scooter heb waarvan een deel matte lak en/of kappen heeft en ik deze toch een langdurige bescherming wil geven, vraag ik me af in hoeverre deze te behandelen zijn met een gewone coating zoals Gyeon Prime of Nanolex Si3D.

Ik ben eigenlijk niet van plan om een speciaal setje (Gyeon) voor matte lak te kopen aangezien deze ruim € 105 euro kost :scream:

Ik vind het niet erg om geld uit te geven, maar zoveel geld voor een paar druppels....nee. Ik gebruik het daarna toch niet (meer).

In de webshop zag ik wel een flesje Nanolex matte professional paint sealant á € 45 euro. In hoeverre is dit een echte coating, want de naam 'sealant' zet je eigenlijk op een dwaalspoor terwijl ie wel onder de categorie "lakcoatings" valt.

20170218_133853.jpg


Wie heeft er een igl ervaring met een coating op matte lakken? Komt er meer glans in of valt het wel mee?
Op zich vindt ik het niet erg als het matte iets gaat glanzen, als de bescherming maar goed is.
 
Mijn ervaring met Gyeon op een matte lak van een Batavus fiets is dat het van mat naar eiglans gaat / ging
In verloop van tijd wordt het weer wat matter, maar geeft nogsteeds afstotende werking
 
Cancoat op matte lak gaat heel goed, diepzwart weer (in mijn geval...) en prima bescherming!
Ik kan me zo voorstellen dat door de laagdikte van bijv. Prime de glansgraad wat hoger wordt, maar de bescherming dus ook beter....
 
pssst: https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²_Matte_50ml_Q2Matte50_104060

edit: oh, je zocht een goedkoper alternatief lees ik nu.
 
Volgens mij is de scooter inmiddels al behandeld me verschillende middelen waaronder Si3D