• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

matte lak nieuwe motorscooter

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
Ik heb gisteren een nieuwe yamaha t max motorscooter gekocht,nou is deze gedeeltelijk in een matte kleur gespoten oa de voorkant.
kun je dit soort lak ook in de was zetten of zou dat erg gaan glimmen?
En als je bijv plekjes wilt weg poetsen(insektenafdrukken,teerplekjes etc)krijg je volgens mij heel snel glimmende plekjes,hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
gr Hans

Teerplekjes, insecten etc met Bugsquash en Tar-X inspuiten. Deze weekt ze los waardoor je niet veel druk zet bij het wassen.
Hardnekkige vliegjes (op je vizier bijv. ) ga ik eerst te lijf door er een natte theedoek op te leggen.
Voor de matte lak gebruik ik Reload, geen waxresten, makkelijk aanbrengen , zuinig in gebruik en duurzaam!

En wanneer je het geheel beschermd hebt met Reload, dan daarna niet meer met die producten meteen de vliegresten te lijf gaan, maar bijvoorbeeld weken met een natte handdoek. Ik verwacht namelijk dat Tar-X en Bugsquash de Reload weer oplossen.

Mooie is ook dat je Reload kunt layeren. Ik zou zeker een laag of drie vier opbrengen de komende tijd. (Komen toch regenachtige dagen aan).

Nu alleen nog een foto uppen van die mooie Yamaha T Max motorscooter!!!

Edit:
Poorboys World Proffesional Polish is een chmische Polish (dus zonder schuurkorrel). Hiermee kun je mogelijk hardnekkige meuk te lijf gaan. Toch zou ik ook met deze polish niet hard drukken, ondanks dat er geen schuurkorrel in zit. Mogelijk testen op een niet al te opvallend plekje?

Aficior zei:
..... Ik verwacht namelijk dat Tar-X en Bugsquash de Reload weer oplossen....

Klopt helemaal, vooral de bugsquash...Ikzelf vind dat echter minder erg dan druk moeten zetten op de matte lak op moment dat de natte doek methode niet meer goed werkt.

Ook omdat het aanbrengen van Reload zoooo makkelijk en zooo snel gedaan is.