• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte lak polijsten?

Transaxle116

Detailing addict
6 nov 2010
16
50
Goedendag,

Mijn fabriek geleverde mat grijze Alfa heeft sinds kort een streep / beschadiging over het spatbord.
Het is geen scherpe kras door de lak maar eerder een lichter kleurende brede beschadiging.
De producten van Nanolex gebruik ik om te wassen en ga ik als sealant voor de winter gebruiken.
Maar wat doe ik met beschadigingen, is er een product waar ik ook mee kan poetsen / polijsten?
Wie weet raad?

Een plaatje om het misschien duidelijker te maken.

oPs71v2ApljQePibwT3Ua1Kl7r3VVbv-fqlxDyj1EK8=w1161-h653-no.jpg
 
Matte lak en polijsten zijn twee dingen die echt niet samen gaan. Dat is het nadeel van mat, je kan er gewoon bijna niets mee.
Wil je iets proberen probeer het dan eerst op een onopvallend plek waar het toch niet uit maakt om te zien wat het effect is.
 
Polijsten van matte lak is een absolute no go.
Heb het al menige malen op diverse manieren geprobeerd maar is echt niet te doen.
Zelfs met de fijnste combinaties ontstaat er toch wat (zijde-) glans.
Het enige wat ik kan adviseren op een matte lak is PB professional polish icm een finishing pad. Eventueel zou een lichte polijstpad ook nog kunnen voor dat beetje meer 'bite'.
Het kan zo ontzettend mooi zijn die matte afwerkingen maar om te detailen een kleine hel ;)
 
goed wassen en reinigen die lak zonder polijsten (grote kans dat ie dan gaat glimmen) en gewoon een goeie matte waxgaurd eroverheen poetsen en de eerst komende 2.5 jaar zie je die streep niet terug
 
Heb je de speciale uitvoering guilietta??

erg mooie auto met een uniek mooie kleur.
zonde van deze beschadeging, hopelijk krijg je hem weg.
 
Hey Maupie, nee geen Giulietta in het mat grijs wel in het rood. Heb laatst wel een mat grijze Giulietta in een folder gezien dus lijkt erop dat die nu wel leverbaar zijn.
Het mat grijs zit bij mij op de Brera, bekend van het Alfaforum. (PedroJtdm)

De beschadiging is idd echt balen, ga binnenkort eens een stukje onder de bumper test poetsen.
 
Polijsten van matte lak is een absolute no go.
Heb het al menige malen op diverse manieren geprobeerd maar is echt niet te doen.
Zelfs met de fijnste combinaties ontstaat er toch wat (zijde-) glans.
Het enige wat ik kan adviseren op een matte lak is PB professional polish icm een finishing pad. Eventueel zou een lichte polijstpad ook nog kunnen voor dat beetje meer 'bite'.
Het kan zo ontzettend mooi zijn die matte afwerkingen maar om te detailen een kleine hel ;)
Allemaal bullshit ik ga der mee door de wasstraat en poets hem gewoon met turtelwax
 
Nou, dit is wat mij betreft toch echt niet de originele Turtle Wax. Voor mij was het eerst Commandant 4 met een dot Deja poetskatoen en dan uitwrijven met, inderdaad, een oud t-shirt. Daarna de Turtle vaste wax uit een metalen blik aanbrengen. Old school!
 
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik krijg de neiging om Turtle/Turtel wax en snelheid van begrip te combineren....