• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Matte velgen coaten

themnjo

Detailing guru
7 jun 2015
91
110
43
Zoetermeer
goedenavond, ik heb van het weekend mijn rotor velgen eraf gehaald en de winter velgen eronder gehangen. Mijn zomer velgen(de rotor die mat is) wil ik nu een coating overheen doen, dus eerst voorwas daarna gewassenenndaarna met velg reiniger. Ik zat te denken om ze te kleien maar bij de eerst spaak te kleien zag ik een lichte glans ontstaan. Wat te doen?!?

groeten menno
 
Niet kleien. Niet polijsten. Schoonmaken ontvetten en coaten. Ben bang dat je aan dat glanzende stuk niets meer kunt doen. Misschien heeft iemand anders daar tips voor?
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Gyeon Rim kan je gerust aanbrengen, extra glans valt reuze mee. Je mag alleen geen foutje maken want je kan niet polijsten. Neem er dus de tijd voor.
Zoals tembaco zegt, niet kleien en niet polijsten. Maak gebruik van Monello Non Ferro en een teerverwijderaar zoals Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover.
Daarna 2x ontvetten en aanbrengen. Altijd extra na wrijven met een extra doek, je wilt niets overslaan. Normaal al niet maar met matte velgen helemaal niet.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
en op Matt blue metallic polished kan je ook gyeon rim gebruiken???
 
Laatst bewerkt: