schippersss zei:Leuk zo matten wasser..nog nooit gezien, zou het goed werken?
DannyL zei:Ben benieuwd of zoiets werkt, wel geinig.
Mark1986 zei:soort van extractor idee.. ben benieuwd hoe droog ze eruit komen
Keep us posted
Naar aanleiding van de reacties op de foto's van de mattenwasser, heb ik vanmorgen een testje gedaan.
De machine zelf.
Het werkt heel simpel, je gooit er 1 euro! in en voert de mat(ten) in met de bekleding naar beneden. Je kan voor die ene euro ruim 3 minuten aan de slag, je kan de matten zo vaak invoeren als je zelf wilt. De machine stopt vanzelf met vloeistof inspuiten, maar maakt het wel af, d.w.z. de mat blijft eruit rollen. Hij komt dus niet vast te zitten.
Er wordt van onderen op de bekleding water gedruppeld / besproeid.
De machine trekt met een slakkengangetje de mat door de machine heen en de mat valt aan de andere kant in een opvangrek
Om te zien of de machine ook goed reinigt, heb ik ze naast elkaar gelegd en een vóór foto gemaakt.
En een na foto:
Close-up vóór:
Close-up na:
Verschil is duidelijk te zien:
En een filmpje gemaakt:
En ze hebben zelfs een industriële extractor staan. De ene slang is voorzien van een wasborstel waarmee je je bekleding kan behandelen, de andere (dikke) slang heeft een zuigmond om het schuim op te zuigen.
De matten komen er niet zeiknat uit, eerder een beetje vochtig, niet iets om je zorgen over te maken. De eerste keer voelde de mat wel meer vochtiger aan dan naderhand de matten doorvoeren. Dit komt omdat de machine waarschijnlijk moest opwarmen om warme lucht te blazen.
OF ik het vaker ga gebruiken? Tsja, voor de luiwammesen onder ons is het ideaal, maar of ze net zo goed reinigen als een extractor zelf....