• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mattenwasser van de wasbox

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
9.217
193
48
Den Haag
schippersss zei:
Leuk zo matten wasser..nog nooit gezien, zou het goed werken?
DannyL zei:
Ben benieuwd of zoiets werkt, wel geinig.
Mark1986 zei:
soort van extractor idee.. ben benieuwd hoe droog ze eruit komen
Keep us posted :D

Naar aanleiding van de reacties op de foto's van de mattenwasser, heb ik vanmorgen een testje gedaan.

De machine zelf.
b282aaac.webp

Het werkt heel simpel, je gooit er 1 euro! in en voert de mat(ten) in met de bekleding naar beneden. Je kan voor die ene euro ruim 3 minuten aan de slag, je kan de matten zo vaak invoeren als je zelf wilt. De machine stopt vanzelf met vloeistof inspuiten, maar maakt het wel af, d.w.z. de mat blijft eruit rollen. Hij komt dus niet vast te zitten.
48b8737d.webp

Er wordt van onderen op de bekleding water gedruppeld / besproeid.
5ebe4325.webp

De machine trekt met een slakkengangetje de mat door de machine heen en de mat valt aan de andere kant in een opvangrek
f7c89fc8.webp

Om te zien of de machine ook goed reinigt, heb ik ze naast elkaar gelegd en een vóór foto gemaakt.
f6568bdd.webp

En een na foto:
fbfb5715.webp

Close-up vóór:
166e3af8.webp

Close-up na:
11f1bb81.webp

Verschil is duidelijk te zien:
1a6468c3.webp

En een filmpje gemaakt:

En ze hebben zelfs een industriële extractor staan. De ene slang is voorzien van een wasborstel waarmee je je bekleding kan behandelen, de andere (dikke) slang heeft een zuigmond om het schuim op te zuigen.
9b3644a1.webp

De matten komen er niet zeiknat uit, eerder een beetje vochtig, niet iets om je zorgen over te maken. De eerste keer voelde de mat wel meer vochtiger aan dan naderhand de matten doorvoeren. Dit komt omdat de machine waarschijnlijk moest opwarmen om warme lucht te blazen.

OF ik het vaker ga gebruiken? Tsja, voor de luiwammesen onder ons is het ideaal, maar of ze net zo goed reinigen als een extractor zelf....

Matten zien er in ieder geval weer knap uit :-)^
handig voor de mensen die geen extractor hebben.

EDIT; ik had niet goed gelezen :-"

Principe lijkt mij prima
Beetje afhankelijk hoe de gebruikers 'm achterlaten
Met mijn beige bekleding doe ik het toch liever met eigen spullen
Tenzij er hondenpoep in de mat zou komen ]d~^

Werkt idd wel netjes zo te zien , ik vraag me alleen af hoe lang het gaat duren voor er iemand een.....traploper doorsteekt :lol (niet al te breed natuurlijk)

Lengte bvb 7 meter , 1 euro : 3 minuten later : klaar !

........en nog goedkoop ook :-"

Toch is het verdomd handig als ik het zo zie..
Eerlijk is eerlijk, als je geen extractor hebt, en je hebt haast, is dit een handig alternatief.

Thanks voor het reviewen!

Wat een apparaat. Inderdaad beter dan die uitklop dingen voor je matten. Ze zien er redelijk goed schoon uit! Leuk dat je tijd hebt genomen even filmpje en foto's te nemen.

Toch wel goed schoon..:-)^ Ook mooi zo extractor, is alleen jammer dat hier niet zoiets in de buurt is. Dit is wel een hele mooie uitgebreide wasserette!

Ziet er toch fijn uit! Zeker een hele verbetering t.o.v. het gewone stofzuigen dat meestal van toepassing is bij dergelijke wasboxen.

Zelf de matten goed schoonmaken met een extractor en bijhouden met deze machine.

Grappig. Ben er vrijdagmiddag ook nog even langs gereden. Let wel, LANGS gereden, want ik ging mijn kinderen ophalen bij Oma.

Ziet er mooi uit, maar je moet het wel weten te vinden hoor!
Ik kan me voorstellen dat een willekeurige passant er zo voorbij zal knorren via de snelweg.

Al nieuws van het kinder-front Patrick?
Moet nu toch wel heel spannend zijn geworden!

Dit is wel een toppertje zeg !

Hebben ze nou zulke dingen ook niet in belgie , neen wij hebben hier enkel wasboxen met een gigantish kalk gehalte

Bij het van der Valk hotel in Nootdorp, straatnamen: Ypenburgse Koningboog / Ypenburgse Boslaan / Hofweg / Gildeweg.

Even op een van die straten zoeken, kan niet missen. ;)

Neem de afslag Nootdorp vanaf de A12 (komende uit Den Haag), ga rechtsaf: et voilá... kan niet simpeler