Vandaag een Mazda 323F Gti op het programma. Nummertje 74 die gemaakt is van dit model:
Vorige week al de afspraak gemaakt nadat ik de auto geinspecteerd had, de vele swirls vielen mij gelijk op, tevens is het een rode uni lak dus dof op sommige plekken en over het algemeen niet echt dieprood van kleur.
Auto werd ingeboekt voor een normale polish wax behandeling, tevens gesproken over de mogelijkheid om de swirls te verwijderen, de kosten liepen hiervan echter op en het budget was niet geheel onuitputtelijk dus dat was niet mogelijk. Aangezien haar vader volgende week aan de beurt is voor een volledige detail heb ik bij wijze van service haar toch uitvoerige externe detail gegeven. (tevens ook omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om de swirls te laten zitten :-" )
Affijn, na wassen en kleien was dit wat ik aantrof:
Brrrrrrr......
Schade aan de zijkant, de plekken waar de lak af is viel er natuurlijk weinig aan te doen zonder spuitbus maar de krassen zijn verdwenen, helemaal vergeten een na-foto te maken omdat ik in gesprek raakte met een passant/nieuwe klant.
Plan van aanpak gemaakt en dacht met een lichte combi (ssr1 op witte LC) een behoorlijke verbetering te kunnen maken. Na allerlei test spots toch gewzicht voor de volgende volgorde:
SSR 2.5 op oranje LC
SSR 1 op witte LC
Autoglym Super resin Polish op de lichtgroene LC pad ( rode auto dus: SRP )
Handmatig SRP op een applicator pad op de onbereikbare plekjes voor de D/A (zoals onder de spoiler etc.)
Gold class wax machinaal op de rode LC
M16 handmatig aangebracht.
Interieur uitgezogen
Ramen met glasreiniger - Clearvue polish en voor en achterruit laten volgen door de provision.
Velgen na wassen kleien behandeld met SRP
Banden en trims met dressing.
Geeft uiteindelijk het volgende resultaat:
Hard door moeten werken, lekker hoor.
Hoi he!
Vorige week al de afspraak gemaakt nadat ik de auto geinspecteerd had, de vele swirls vielen mij gelijk op, tevens is het een rode uni lak dus dof op sommige plekken en over het algemeen niet echt dieprood van kleur.
Auto werd ingeboekt voor een normale polish wax behandeling, tevens gesproken over de mogelijkheid om de swirls te verwijderen, de kosten liepen hiervan echter op en het budget was niet geheel onuitputtelijk dus dat was niet mogelijk. Aangezien haar vader volgende week aan de beurt is voor een volledige detail heb ik bij wijze van service haar toch uitvoerige externe detail gegeven. (tevens ook omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om de swirls te laten zitten :-" )
Affijn, na wassen en kleien was dit wat ik aantrof:
Brrrrrrr......
Schade aan de zijkant, de plekken waar de lak af is viel er natuurlijk weinig aan te doen zonder spuitbus maar de krassen zijn verdwenen, helemaal vergeten een na-foto te maken omdat ik in gesprek raakte met een passant/nieuwe klant.
Plan van aanpak gemaakt en dacht met een lichte combi (ssr1 op witte LC) een behoorlijke verbetering te kunnen maken. Na allerlei test spots toch gewzicht voor de volgende volgorde:
SSR 2.5 op oranje LC
SSR 1 op witte LC
Autoglym Super resin Polish op de lichtgroene LC pad ( rode auto dus: SRP )
Handmatig SRP op een applicator pad op de onbereikbare plekjes voor de D/A (zoals onder de spoiler etc.)
Gold class wax machinaal op de rode LC
M16 handmatig aangebracht.
Interieur uitgezogen
Ramen met glasreiniger - Clearvue polish en voor en achterruit laten volgen door de provision.
Velgen na wassen kleien behandeld met SRP
Banden en trims met dressing.
Geeft uiteindelijk het volgende resultaat:
Hard door moeten werken, lekker hoor.
Hoi he!