• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda 6 detailing met dap500

Polotsi

Detailing addict
28 mei 2013
27
50
Vandaag de Mazda 6 van mijn vader aangepakt.
Bouwjaar 2011.

Begonnen met goed schoonmaken uiteraard.
Hierna kleien. Klei werd niet heel vies, maar je voelde wel verschil.

Hierna voor het eerst aan de gang met de DAP500 v3.
Op de summer sale, Monello Mezzo en Finale aangeschaft met een Oranje en witte pad.

DSC00779_zps0b77a8d4.jpg

Afplakken natuurlijk! Vroeg me wel af of de koplampen ook moesten worden afgeplakt. Niet gedaan, en ging allemaal goed!

DSC00776_zps76373831.jpg

Lastig op de foto te zetten, maar bovenstaande swirsl/waskrassen zijn eruit gegaan met het polijsten.

Eerst de mezzo met oranje pad aangebracht, en vervolgens finale met witte pad.
Ging redelijk snel.
Zoals uitgelegd in de handleiding op dit forum ongeveer 3 puntjes op de pad en vervolgens inbrengen met stand 2.
DSC00784_zpsfc509f75.jpg


Nadat het geheel was aangebracht opgevoerd naar stand 5. Swirls gingen eruit, maar helaas niet een aantal krassen.
Deze zaten waarschijnlijk te diep, of kunnen weg worden gehaald met een andere pad.
15eb6725-829e-454f-8c14-c1f2d57d80bb_zps299e9f0d.jpg

Hierboven een foto van 2 krassen die na 2 runs met mezzo nog niet weg gingen.

Als eind stap nog de
Natty's paste wax aangebracht.

Eind resultaat:
DSC00785_zpsc87e8215.jpg


DSC00786_zps9fe07cbd.jpg


Bevindingen:
-Afnemen residu na polijsten was een werk. Vooral de finale. Ik had Gyeon Prep aangeschaft. Dit op de residu gespoten, en vervolgens met een microvezel doek afnemen.
Echter smeerde ik het alleen maar uit. Andere kant van de doek gebruikt om vervolgens nogmaals af te nemen. Zonder de Prep ging het afnemen wel sneller, maar heb het idee dat ik het dan in de lak uitveeg.
Mijn vraag: Moet de residu eerst zonder Prep worden afgenomen en de Prep daarna op de lak spuiten en nogmaals afnemen?

Gebruikte producten:
Meguiars gold class car wash
Mothers clay bar kit
DAP500 v3
Monello mezzo
Monello Finale
Oranje pad
Witte pad
Gyeon Prep
Poorboys World - Natty's pasta wax
Mothers Glass cleaner

Monello Peluche verde
Monello Senza Acqua Drying Towel

Bedankt voor de hulp op dit forum en van carclean medewerkers!
 
Ik neem polijstmiddel eerst af met mf .daarna loop ik de lak na met eraser/prep. Als polijstmiddel moeilijk af te nemen is spay ik ook een paar keer tussendoor dan gaat het makkelijker
 
Je werkt zo te zien wel in grote stukken. Volgens mij de (halve) motorkap in een keer. Probeer eens wat kleinere vlakken, ongeveer 40 bij 40 cm en neem het residu direct af nadat je klaar bent.
 
Polotsi, mooi werk de auto ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Denk dat je bij elke klus weer wat op gaat steken.
Even wat kleine dingetjes, kijk maar of je er wat mee kunt ;)
Zie de motorkap in zijn geheel voorbereid met product, werkt in kleine stukken van ca.40x40 .
Waarom niet een testspot gedaan op de krassen om te zien wat je pads en polijstproduct gaan doen?
Rest van de auto kun je lichter polijsten omdat deze niet vol zit met alleen maar krassen(wederom testspot).
Gebruik je prep tijdens de testspot om te zien of het resultaat voldoende is.
Als je een paneel klaar hebt, even afnemen de beste doeken die je hebt(lange vezel kant om veel polijstproduct op te nemen).
Was eventueel je auto na het polijsten of als je wilt voor de wax aanbrengen alsnog met prep afdoen.
Weet niet hoeveel section passes je gedaan hebt, wellicht dat dit ook nog bijdraagt aan het eindresultaat of dat je er achter komt dat je inderdaad een andere pad en polijstmiddel nodig zou hebben voor die krassen.
Op naar het volgende project :)^
 
Het polijsten van een grotere vlakken doe ik zelf ook en vind ik zelf prettiger werken.

Als tip wil ik je wel even geven om de kabel van de Dap over je schouder te leggen ipv (zie foto 3) gewoon te laten hangen. je zou hiermee over de lak kunnen schrapen en dat zou zonde zijn;)
 
Blinque;n402017 zei:
Zie de motorkap in zijn geheel voorbereid met product, werkt in kleine stukken van ca.40x40 .
Waarom niet een testspot gedaan op de krassen om te zien wat je pads en polijstproduct gaan doen?
...…......

Bij de finale gingen we iets sneller. De mezzo wel in delen aanbracht(motorkap en dak in 2en).
Testspot niet gedaan, ga ik volgende keer bij de rode kia van me vriendin wel doen!
Over bepaalde delen waar bv een krasje zat wel een 2e run gedaan.

Svenn21;n402018 zei:
Het polijsten van een grotere vlakken doe ik zelf ook en vind ik zelf prettiger werken.

Als tip wil ik je wel even geven om de kabel van de Dap over je schouder te leggen ipv (zie foto 3) gewoon te laten hangen. je zou hiermee over de lak kunnen schrapen en dat zou zonde zijn;)

Dit deed ik wel, maar me vader vergat dit telkens ;)
 
Blinque;n402017 zei:
Polotsi, mooi werk de auto ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Denk dat je bij elke klus weer wat op gaat steken.
Even wat kleine dingetjes, kijk maar of je er wat mee kunt ;)
Zie de motorkap in zijn geheel voorbereid met product, werkt in kleine stukken van ca.40x40 .
Waarom niet een testspot gedaan op de krassen om te zien wat je pads en polijstproduct gaan doen?
Rest van de auto kun je lichter polijsten omdat deze niet vol zit met alleen maar krassen(wederom testspot).
Gebruik je prep tijdens de testspot om te zien of het resultaat voldoende is.
Als je een paneel klaar hebt, even afnemen de beste doeken die je hebt(lange vezel kant om veel polijstproduct op te nemen).
Was eventueel je auto na het polijsten of als je wilt voor de wax aanbrengen alsnog met prep afdoen.
Weet niet hoeveel section passes je gedaan hebt, wellicht dat dit ook nog bijdraagt aan het eindresultaat of dat je er achter komt dat je inderdaad een andere pad en polijstmiddel nodig zou hebben voor die krassen.
Op naar het volgende project :)^


Een testspot is wss moeilijk als je beperkt zit qua pads.