• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mazda van PapaPizza

PizzaPieter

Detailing addict
18 jul 2020
110
65
Hey forummers,

S'pap en s'mam waren vandaag op bezoek. Rijden een zwarte Mazda 5 en die mag wel een beetje aandacht hebben. Heb s'pap een klein stukje gedaan en dat glom stuk beter dan de rest.

Dus met de APC de mos eraf, de BTBM wassen, NonFerro op velgen en dan rondje glaze en was moet lukken. En raampjes natuurlijk. Dat lukt wel.

Maarrrrr, er zijn een aantal kunststof kappen die ooit zwart waren, bijv bij spiegel. Wat doe ik daarmee?

En de koplampen zijn 'mat' aan de bovenzijde. Is dit easy-fixable?

Gr Pieter
20210912_150732.jpg
20210912_150834.jpg
20210912_150846.jpg

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
698
118
42
Hattem
Betreffende het plastic kan ik je zeker de Gyeon Trim aanbevelen zoals @Hean ook al voorstelt, prijs lijkt hoog maar is zuinig in gebruik en zoveel beter dan de middeltjes die slecht enkele weekjes dienst doen.

Betreffende de koplampen, heb je een polijst machine? Gezien de verwering mee lijkt te vallen zou ik het eerst enkele met een machine proberen, liefst roterend even zo’n setje voor op de accuboor, indien onvoldoende resultaat zal je moeten schuren, zgn. wetsanden. Zoek maar eens naar de koplampen how to. En deze ook na de behandeling beschermen met de Gyeon Trim.

• Leuk
Reactions: PizzaPieter en Hean

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
3.526
193
59
Voor de koplampen heeft volgens mij @nicknameless een topic met een handleiding daarvoor aangemaakt. Je zou eens met de DAP en kleine steunplaat kunnen proberen met fijn polijstmiddel. (Motorkap open, hoef je die niet af te plakken, resterende lak afplakken of goed van wegblijven.
)
Gyeon Trim wordt voor de ongelakte zwarte kunststof (trims) hier op het forum als beste optie gezien, maar volgens mij heeft Nanolex iets vergelijkbaars. Andere producten heb vaak een aantal herhalingen nodig voor het een maand of 3-4 mooi blijft. De oude formule van Autofinesse Revive was bijvoorbeeld goed, maar na de vernieuwde formule stukken minder. Poorboys Trim Restorer is geen slecht product, maar haalt niet de langste standtijd voor dit soort producten.

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
698
118
42
Hattem
Ik denk dat je met Monello Mezzo al wel resultaat kunt halen op de koplampen. Ik gebruik zelf de wollen, paarse, lichtblauwe en oranje Scholl pads voor koplampen 80mm.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
3.526
193
59
Ik zou zelfs met Monello Finale op witte pad (4 inch) aan de slag gaan. Kleine pad omdat de koplamp niet vlak is, en altijd maar een deel van de pad de lamp goed raakt. Om zeker te weten dat je voldoende bite hebt, kun je ook een oranje pad met Mezzo er bij pakken. Beiden kun je ook op de lak mee aan de slag (en bijvoorbeeld ook op in kleur gespoten buitenspiegels, bumpers) dus daar heb je altijd wel iets aan. Met een polijstcone of bol op een boor kan ook, maar werkt niet lekker makkelijk (polijstcone wil steeds van het polijstoppervlak 'lopen' zeker als je wat veel druk uitoefent. Met een polijstbol of cone is het echt een gevecht. De 4" pads zijn ook lekker op dakstijlen en dergelijke, dus misschien zijn die koplampen een mooi projectje om voor het eerst te gaan polijsten.