• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

McShine's Golf MK1 Cabriolet (Exit)

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Na het , weliswaar pijnlijke, afscheid van de Z4 kreeg ik de ingeving om een project uit mijn jeugdjaren weer op te pakken.

Toen ik net 19 was had ik een Golf 1 Cabrio opgebouwd als Classicline , bouwjaar 1981.

Het leuke van deze auto's vind ik zijn tijd en klasseloze uitstraling, alsmede het feit dat hij in hetzelfde jaar op de wereld is gekomen als ikzelf, de gewone Golf 1 zelfs een aantal jaren eerder.


Ook leuk, gisteren een eerste ritje in het heuvelland gemaakt, met een nodig stukje ramptoerisme in Slenaken natuurlijk, bij de 2e drempel viel de glazen koplamp van de wagen af, en dus in duizend stukken. Och ja, italianen zouden het omschrijven als charme....:rules


Er zat trouwens de hele reis een zilveren Z4 voor mij, erg mooi gepolijst schijnbaar, echter heeft hij me niet kwijt kunnen rijden. Bij terugkomst lag ik op kop!

Maar goed, nu even de auto in kwestie:

Het betreft een ''91 Golf, die volledig standaard is uitgevoerd, en aangezien stuurbekrachtiging schijnbaar nog NIET standaard was in 91 moet hij ook dat ontberen. Och de nostalgie wordt alleen maar groter.

Lijstje van opties:

- Geen ABS/TCS
- Geen Sportknop
- Geen centrale deurvergrendeling
- Geen electrische ramen
- Geen electrisch bediende kap
- Een of ander premium high end audio radio waarvan ik de naam niet kan noemen want die staat er niet op.
- 14 inch gecorrodeerde velgen
- Steenslag, swirls, hologrammen, marring, RDS en enkele kleine deukjes.
- Geen roest...:jippie


Nu dan enkele foto's, van de vorige eigenaar:


img00075201105251753.webp

img2012052501138.webp

img2011060900365.webp


Analyse foto's:

dc7b4c9b.webp

061adb9d.webp

e0b5d26f.webp

b0426592.webp


Sit back and enjoy the ride.....rofl
 
aparte wagen hoor mcshine, ben benieuwd wat je allemaal in Petto hebt voor deze wagen.

't is trouwens wel eens een keer wat anders, al bijna wegenelasting vrij:P
 
Volgens mij is dat toch een andere blauw dan de mijne , Bart.

Ik ga eens even opzoeken of Classicline blauw wel Inka blauw is...

Edit: Dacht het al, dat is LC5N oftewel Classic Blue Metallic.
 
Veel plezier met je "nieuwe" auto. Voor mij blijft de Golf I de mooiste versie van de Golf die er is gemaakt.
Maar het zal wel overspuiten worden gezien de lak beschadigingen?
 
Mooi hoor!
hier ga jij zeker wel een topwagen van maken :-)^

het leukste aan die oudjes vind ik dat ze (vergeleken met nieuwerwetse auto`s) echt totaal geen comfort hebben... heerlijk! :love

Wat voor motortje hangt er eigenlijk in?
 
1.8i 98pk.

Best wel soepel rijden , geen toerenmachine echter.

Ik ga er even vanuit dat overspuiten voor mij hetzelfde zou zijn als handdoek in de ring gooien. Ik wil eigenlijk de originele lak behouden. Gezien de wedstrijd nog niet gestreden is , voor nu dus geen optie.

100% zal ik hem dus niet krijgen, maar de originele lak houden is me ook wat waard.


@Bart Ook grappig, die Golf die jij postte was 1 van de kandidaten. Hij reageerde echter niet op mijn berichten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Steenslag reparatie.

Met veeeeeeel geduld, een pak satéprikkers en Langka Chip repair.

Van :

667bc88c.webp


Tijdens:

9e38fa5f.webp


Wetsanden met P1500 en P2500, rotary met Inizio Oranje(voorzichtig!!!!) en DAP900 wit met Mezzo.

20a1af29.webp

05af3d85.webp



100% ? Nee, maar toch zeker een hele verbetering.

En nu dus paneel voor paneel zo werken. Al moet ik zeggen dat dit toch wel de ergste plek was.
 
Netjes gedaan al :-)^

Maar ik snap de stap van een Z4 naar een Golf1 alleen niet.. :|
Of heeft je pa er maar zo weinig voor gegeven :lol