• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MDP | Alfa Romeo | MiTo | 1.3 JTDm | project

MDP

Detailing chief
25 jan 2009
211
85
45
In het verlengde van mijn voorstel topic deze topic. Zoals geschreven ben ik een poetsfanaat die veel tijd en aandacht schenkt aan het onderhouden van mijn auto's. Onderstaande Clio verkeerde dan ook in goede staat.

Bekijk bijlage 5302
Bekijk bijlage 5304

Sinds deze week rijd ik een Alfa Romeo MiTo (1.3 JTDm). Uiteraard afgeleverd door de dealer die het poetsen heeft uitbesteed. Wat mij betreft mogen dealers dat besparen want heb bij verschillende dealers resultaten gezien die ik tranentrekkend vind tegenover prijzen die op z'n zachts gezegd niet in verhouding staan tot het resultaat. Verre van dat! Dus gisteren de auto fatsoenlijk gewaxt, geclayed en voorzien van een glaze- (Poorboys White Diamond) en waxlaag (Collinite Liquid Insulator Wax No. 845). Resultaat mag er wezen.

Bekijk bijlage 5305
Bekijk bijlage 5307
Bekijk bijlage 5308
Bekijk bijlage 5311

Echter heeft de auto veel steenslag. Zachte lak dus her en der putjes in de lak. De wasstraatbeschadiging vind ik enorm. De lak zal dus voor de zomer compleet geherconditineerd worden. Met het wegwerken van de steenslag heb ik minder ervaring. Komende tijd ga ik mij er zéker in verdiepen en de steenslagbeschadiging ook aanpassen. Met de voorbumper (lip) en de bolling voor de achterwielen heb ik andere plannen! Hierover later meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas. :( Ik doe de auto eerst goed wassen en uiteraard drogen. Clayen (claybar en spray&wipe), daarna behandel ik de lak met een glaze en als laatste een waxlaag. Maar ik begrijp dat de volgorde niet goed is?

Vaak worden deze grijze vervangen door chrome exemplaren of door zwarte ringen. Bij de laatste krijgt de MiTo pandabeerogen. :D Maar beiden vind ik te schreeuwerig en niet mooi. Deze titaniumkleur vind ik een luxe uitstraling hebben die tevens niet prominent aanwezig is. Prima zo en vooral ook zo laten. ;)

Zluytr;n422286 zei:
Mooie reflectie voor een witte auto!

Zeker mooi maar nog lang niet naar mijn tevredenheid. Heeft veel wasstraatkrassen. Er moet dus nog wat water door de Maas vooraleer ik tevreden ben. De MiTo zal sowieso gepolijst gaan worden bij de eerste de beste mogelijkheid.

Ja m'n ouders hebben een 135pk multiair in Nero 601.

(Alleen sinds woensdag weten we dat die geremd maar 500kilo mag trekken,... Raaar! en toch rijden met een tandemasser met z'n 1,5 kuub grond erin,...)
terwijl die van jou al 1000 mag doen.

Dat is dus wel weer zwaar waardeloos,... Maar ja. Verder prima en leuke auto.