• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Media-onderdeel op forum

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.686
200
Berkel en Rodenrijs
Beste forumleden,

We hebben op het forum een nieuw onderdeel en dat is 'Media'. Het zal even wennen zijn om te gebruiken, maar het is echt reuze handig!

Bij media kun je je eigen albums aanmaken en daar foto's of zelfs video's in plaatsen. De foto's / video's kun je een naam geven en een korte omschrijving.

Je kunt vervolgens zelf kiezen wie je media mag zien.

Het mooie is dat je foto's en video's centraal op onze server worden opgeslagen en dus nooit verloren gaan. Je hebt dus geen Photobucket of soortgelijk account meer nodig.

Als je foto's geupload hebt, kun je ze later ook in je eigen topics makkelijk gebruiken en plaatsen door op het camera icoontje te klikken van je editor.

Ook kun je foto's plaatsen in een algemene categorie, zo hebben we al 'Beading foto's' aangemaakt en we zouden het leuk vinden als jullie daar alvast wat foto's naar zouden willen uploaden:

https://forum.Carclean.com/media/categories/beading-fotos.1/

Geef je foto's zoveel mogelijk een eigen titel en een omschrijving.

Een aardigheidje is ook dat er op de foto's zelf gereageerd kan worden, ook kunnen andere forumleden je foto's 'liken' en een sterren-rating geven.

Je geuploade foto's komen op de forumpagina in de 'sidebar' en onderop ook weer langs. :cool:

Als er vragen of opmerkingen zijn, plaats deze dan in dit topic.

Thanks! :)
 
Ziet er goed uit, heb net een beading foto toegevoegd. Qua 'foto delen' lijkt het wel een beetje op photobucket (maar dan zonder de photobucket reclame banners), met de kant-en-klare links die je makkelijk kan kopiëren&plakken.
 
Ik heb er ook één toegevoegd. Ziet er handig uit die media. Het enige puntje van kritiek is dat de "verkenner" die je kan gebruiken om foto's te uploaden vanaf je computer er anders uit ziet dan de verkenner van de computer zelf.
 
@Tomas Kan jij eens een screenshot maken wat jij dan ziet? Ik zie namelijk mijn eigen verkenner?!

Er zit namelijk ook ergens een 'Flash versie' ingebouwd, maar ik heb geen flash dus ik zie gewoon mijn eigen verkenner.

Welke browser gebruik je?
 
Als het goed is wordt er een native (van je operating system zelf) file window geopend als je media wilt uploaden.
Op Windows zie ik dat hier prima werken. Zal het nog eens op Linux proberen. Wellicht dat iemand het nog eens op een Mac wil proberen..
Overigens lijkt me dat nou niet echt zo superbelangrijk. Het gaat om functionaliteit om media te kunnen selecteren voor uploaden, niet zozeer hoe het eruit ziet.
 
Ik heb overigens een album dat als test alleen zichtbaar zou moeten zijn voor mezelf (Soeperalbum).
Zou iemand eens willen kijken of dit album zichtbaar is en of hierin een plaatje gevonden kan worden van een vieze Mégane? :poop:

Verder heb ik hieronder deze foto uit dat album ingevoegd. Is deze voor iedereen zichtbaar?
 
@Tomas Kan jij eens een screenshot maken wat jij dan ziet? Ik zie namelijk mijn eigen verkenner?!

Er zit namelijk ook ergens een 'Flash versie' ingebouwd, maar ik heb geen flash dus ik zie gewoon mijn eigen verkenner.

Welke browser gebruik je?

Ik gebruik microsoft Edge op nieuwste windows.

Dit is bij normale verkenner:

printscreen%20verkenner_zpsy0yig6ud.png


Dit is bij media uploaden via het forum:

printscreen%20cc_zpsipwprm8q.png


De verkenner die geopend wordt is niet scherp (zie je op de printscreens misscshien slecht omdat photobucket ze verkleint) en de embleempjes van snelkoppelingen als documeten, afbeeldingen enzo zijn anders.
 
Waarom upload je ze dan ook naar Photobucket en niet naar ons haha.

Dat is gewoon een verkenner van Windows zelf en het onscherpe heeft te maken met een setting in Windows 10 die niet goed staat. Je hebt ergens 'groot' gekozen voor fonts enzovoorts.

Is meer een Windows 10 issue dan dat het iets met ons forum te maken heeft:

http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com/

Edit: zelf even in Edge getest en bij mij is ie helemaal scherp.
 
Dan heb ik niets gezegd, dan ligt het aan mij! Die media uploaden is meer gewoonte geworden denk ik haha